Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

Approx chart (6a)

8 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
1,977 Bekeken
Yoghurt1973

Hallo,

Graag zou ik willen weten waarom we gaan 3-betten met A2s vs de OCR CO openingsrange als onze equity 44.63% is.

Ik ben in de veronderstelling dat we minimaal 46% equity nodig hebben.
We spelen namelijk ook KTs (46.3%) en niet K9s (43.1%)

Idem voor QTs met een equity van 43.1%, deze hand wordt correct? niet vermeldt in chart 3.

De offsuited handen staan er wel correct op hier spelen we A8 en KQ waar KJ een randgeval is met een equity van 45.9% maar wel correct is als je de grens trekt op 46% vs een CO openings range van 24.59%

Beantwoorden
Citeren
7 replies
DukeFreedom

Welke chart gebruik je? Er zijn een paar kleine variaties in de Approx charts in omloop, maar degene die ik gebruik zegt A6s+ als 3-bet tegen CO. Het gold artikel over starthanden zegt A5s+. A2s vind ik zelf ook veel te loose, maar ja ik ben relatief ook wel een nit.

QTs in chart 3 -> weet niet waar je het over hebt, gaat dit ook over 3-bet tegen CO? QTs is wel een 3-bet tegen CO in de chart die ik heb, maar niet in het gold artikel.

Lekker verwarrend misschien, maar uiteindelijk is de reden hiervoor dat equity ook niet alles is. Hangt sowieso ook af van de stats van de tegenstander allemaal, maar ook van je eigen postflop skills en je keuze voor preflop looseness. Een reden om QTs wel te spelen is de goede postflop speelbaarheid (playability). Zoek die term anders maar op het Engelse/Duitse board op als je je daar echt in wilt verdiepen.

Beantwoorden
Citeren
Yoghurt1973

Ja, daar zat ik ook aan te denken alszijnde de reden. A2s en QTs hebben een goede playability en kunnen mooie potten winnen, al ga ik erzelf niet mee lopen driebetten zonder een goede draw of two pair, dus wellicht dat inderdaad de reden zou kunnen zijn.

Ik gebruik de laatste chart (versie 3.0)
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/fixed-limit/506/1/

Ergens oudere charts te vinden zoals die van jou?

Beantwoorden
Citeren
Yoghurt1973

Welk gold artikel?

Beantwoorden
Citeren
Yoghurt1973

Wat heb je staan als offsuited aas bij MP3? Hier staat AJ terwijl AT al een equity heeft van 47.88%!
Beetje vreemd, begin te vermoeden slordig. Hoor het graag van een expert.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Keek de vorige keer naar dit artikel: http://nl.pokerstrategy.com/strategy/fixed-limit/50/1/ . Die heeft weer andere ranges dan dat artikel waar jij naar verwijst zie ik.

De chart die ik hier heb, heb ik destijds een keer van de duitse forums afgehaald, omdat de approx charts toen nog niet in de strategie artikelen voor kwamen. Zou dat niet zo 1-2-3 tevoorschijn kunnen halen.

Offsuit 3-bet tegen MP3 staat bij mij ook AJo, met de note dat vanuit de SB ATo ook kan. Ook dit zal aan de playability liggen. Daarnaast misschien doordat je vanwege domination iets vaker grotere potten gaat verliezen en kleinere potten winnen.

Een playability chart die ik ook eens van de duitse forums af heb gehaald, zegt hier dat ATo -1.6% aan equity inlevert en QTs +2.2% erbij krijgt. Hoe ze precies aan die percentages komen weet ik ook niet en vind het eigenlijk ook een beetje te theoretisch worden: uiteindelijk komt het in de praktijk niet zo nauw allemaal en is het veel belangrijker om goed op de speelstijl van je tegenstanders te letten.

Zou zelf A2s-A4s nog steeds niet echt 3-betten. Je gaat zo vaak gedomineerd worden en ze zijn lastig te spelen postflop. Ook zegt de playability chart hier dat A2s-A4s juist -1% playability hebben. De reden waarom de charts hem toch bij 3-betten hebben staan zal wel vooral liggen aan balancing (zodat je soms ook lage pairs gaat hebben).

Beantwoorden
Citeren
Yoghurt1973

Dank je wel!

Beantwoorden
Citeren
Yoghurt1973

Ik denk hem gevonden te hebben.

Voor de liefhebber kan je hier hem hier downloaden in het duitse gouden forum. Ook de shorthanded versie in excel vorm.

https://forums.pokerstrategy.com/de/forum/thread.php?threadid=34865&hilight=approx

Beantwoorden
Citeren