Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

SH in SB

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,973 Weergaven
Moderator
pcbeem

Even een klein vraagje voor ik aan de review van mijn 1e SH sessie begin (ja ik wee het dit is laat.....).

Wat moet ik doen als ik in de SB zit? Bij FR was er een speciale tabel voor deze spots maar bij SH mis ik deze, is het gewoon een kwestie van de tabel "actie tegen limpers" aanhouden of mag dit iets looser?

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
pbijvoet

Je hebt actie tegen limper(s), maar bij de raise tabel (3-bet en call) heb je in de blinds of niet. In principe kun je daar de SB aanhouden de BB heeft een tabel voor zichzelf.

Edit: Sorry alleen in de 3-bet tabel staat de SB. Qua callen bij een raiser plus caller kun je wellicht iets losser meegaan, maar dat zal sterk afhankelijk zijn van de tegenstander(s).

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Tegen limpers zou ik ruwweg denk ik dezelfde range aanraden als dat ik hier: wat te doen vanaf BB na raise en callers op pre? gaf.

Tegen een raise (met eventuele callers) moet je gewoon de bijbehorende 3-bet chart gebruiken.

Coldcallen (2 bets of meer callen) moet je niet looser doen dan normaal. Met de SB heb je de slechtste positie, wat ongeveer het effect van de 0.5 SB die je goedkoper uit bent op de SB bij een coldcall wel opheft.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Blijf dit beetje lastig vinden tijdens spelen merk ik wel. Heb er toch nog wat vragen over:
- Moet ik nu wel of niet naar tabel "actie tegen limpers" kijken?
- Maakt het hierbij nog uit of er 1 of meerdere limpers zijn?
- Ik neem namelijk wel aan dat je spots die in tabel staan nog wel mag raisen?
- Wanneer kijk ik nu precies naar het lijstje "BB raise+calls" dat je me gaf?

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Je kan er naar kijken, maar je mag een veel bredere range completen dan dat je bijvoorbeeld op de BU zou meelimpen.

Alles maakt altijd wel uit, maar het is te uitgebreid om dat helemaal te gaan behandelen, want het type tegenstanders waar je tegen zit is uiteraard ook relevant. Nog steeds is goed postflop spel belangrijker dan preflop iets looser/tighter spelen dan ideaal.

Ja dat is wel het idee.

Bij een raise met limpers, maar de range voor completen uit de SB met limpers kan je wel ongeveer als hetzelfde beschouwen.

Beantwoorden
Citeren
noisecore

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
Tegen limpers zou ik ruwweg denk ik dezelfde range aanraden als dat ik hier: wat te doen vanaf BB na raise en callers op pre? gaf.

Tegen een raise (met eventuele callers) moet je gewoon de bijbehorende 3-bet chart gebruiken.

Coldcallen (2 bets of meer callen) moet je niet looser doen dan normaal. Met de SB heb je de slechtste positie, wat ongeveer het effect van de 0.5 SB die je goedkoper uit bent op de SB bij een coldcall wel opheft.

of gewoon geen charts gebruiken , die dingen zijn toch waardeloos =)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Oorspronkelijk gepost door noisecore

of gewoon geen charts gebruiken , die dingen zijn toch waardeloos =)

Ik gebruik ze meer dan graag omdat ik pas net SH speel en dus wat houvast wil hebben.........

Je kan er naar kijken, maar je mag een veel bredere range completen dan dat je bijvoorbeeld op de BU zou meelimpen.

Alles maakt altijd wel uit, maar het is te uitgebreid om dat helemaal te gaan behandelen, want het type tegenstanders waar je tegen zit is uiteraard ook relevant. Nog steeds is goed postflop spel belangrijker dan preflop iets looser/tighter spelen dan ideaal.

Ja dat is wel het idee.

Bij een raise met limpers, maar de range voor completen uit de SB met limpers kan je wel ongeveer als hetzelfde beschouwen.

Ok tnx hier heb ik wat aan :], ik dacht dat je iets anders met de "BB raise+calls: bedoelde maar je bedoelde dus dat er daarvoor een raise was.

Kun je nog wel een range geven waarmee ik mag completen (dus onder / bovenrange) of is dat lastig? En dan bedoel ik met wel suited kaarten, welke connectors en welke "hoge" kaarten (die dan uiteraard niet in de limperchart staan ;) ) etc.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Deze range dus ongeveer:

kan je echt alle suited handen behalve zoiets als 72s of 93s wel spelen. Dus 64s zeker callen en T7s ook. Pocket pairs, ook 22, kan je altijd callen. Offsuited zou ik QTo natuurlijk callen, maar Q9o zou ik zelf weggooien omdat je te vaak gedominate bent. T8o zou ik nog wel callen. 97o en 86o zitten denk ik op het randje en op de micro's beter om die weg te gooien.

Verder kan ik je echt aanraden om gewoon eens wat equity simulaties in de equilator te doen om te zien wat wel/niet tegen verschillende ranges werkt.

Beantwoorden
Citeren