Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Table selection

18 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
2,696 Weergaven
Marple08

Tafel selectie is iets waar ik me eigenlijk nog nooit echt mee bezig heb gehouden; op het moment dat ik wil spelen, wil ik spelen en dan heb ik zin om te spelen en wil ik niet wachten.

Na wat discussie met Yoghi ben ik tot de slotsom gekomen daar toch wat aan winrate te laten liggen, omdat het nou eenmaal geen zin heeft tegen 5 TAGs te spelen.

Wat mij nu interesseert is hoe jullie je tafels selecteren.

17 reacties
Nivlem

toen ik cash games speelde, deed ik de filter op mijn limiet, en daarna sorteerde ik op % plrs/flop daarnaast keek ik naar wat de avg potsize was ( zo groot mogelijk voor sss)

TobinqBe

Bij mij is het heel basic, op stars filteren naar empty tables en dan sorteren naar players/flop. Als er iemand zich uitdonkt en hij de tafel verlaat durf ik hem wel eens zoeken met de search feature om te kijken of hij nog op andere tafels zit.

Ik heb vaak meerdere paginas open (Stars, FT, Party, af en toe ook Titan, maar daar ben ik net broke :P). Ook heb ik Telescope en Spade-Eye om tafels te zoeken - de Pls/Flop is heel shorttime berekend, dus vaak niet de beste tafel (wel ook zelden een heel slechte (met TAGs), maar gebeurt ook, als net iedereen een goeie hand had).

In ieder geval vond en vind ik Tafel-Selectie heel belangrijk. Speciaal als ik 3/6 speelde, was ik lang alleen break-even/marginale omdat ik niet goed selecteerde (natuurlijk ook nog niet zo goed speelde, maar ja).

Op lagere limiets, waar je ~3BB/100 Rake betaald, is een marginale edge gewoon niet genoeg, die vreet de Rake. Speciaal HU moet je echt een monster-edge hebben om de Rake te verslaan.

Dus: goeie tafel selectie+average TAG=huge winnings!
slechte tafel selectie+goeie TAG=breakeven/marginal winnings/Rakeback-Player!

Natuurlijk verandeerd dit op hogere limieten, waar de Rake niet meer zo groot is en de Edge kleiner kan zijn om nog altijd winning player te zijn.

Marple08

En hoe gebruik je dan SpadeEye om je tafel te selecteren, Makomar?

zazizo

Ik hoop dat ik deze site hier mag noemen:
tableratings.com
Ik ken hem net, en misschien is hij handig bij tafelselectie.
Ook kun je je cashtable winsten daar checken (vanaf NL100), al schijnt de site niet alle handen mee te pakken.

HoofdVogel

Oorspronkelijk gepost door zazizo
al schijnt de site niet alle handen mee te pakken.

volgens die site heb ik al 17 handen gespeeld :D

zazizo

Kan dat komen doordat ze pas vanaf NL100 de gespeelde handen bijhouden?

HoofdVogel

Het waren 17 NL50 handen, NL100 nog niet gespeeld op full tilt.

offtopic: zazizo, merk je veel verschil tussen NL50 en NL100?

zazizo

Ik heb er nog niet zo gek veel gespeeld, maar het lijkt erop dat er gemiddeld wat agressiever wordt gespeeld.
Er lopen echter nog steeds complete idioten tussen zoals op NL50.
Ik denk dat als je NL50 goed verslaat, NL100 ook geen probleem hoeft te zijn.

check deze link, voor een voorbeeldje van abominabel spel op NL100
(ik flatcall met AJ, omdat ik weet dat deze donk me afbetaald als ik goed hit en ik wil meer dan alleen zijn preflop raise winnen):

https://www.tableratings.com/replayer/index.php?site=fulltilt&id=8481326372&hash=206560035

SeaJaws

Zonder tafelselectie kom je op teveel slechte tafels, er zijn zelfs momenten waarop ik wil spelen en het toch niet doe omdat er te weinig goede tafels zijn en andere momenten waar ik toch wat langer blijf spelen omdat er net zoveel goede tafels zijn (komt ook uit een video van stocktrader :P). Ook tijdens een sessie houd ik goed in het oog of de tafels waar ik op speel nog wel profitabel zijn. Soms kan 1 donk waar je net achter zit genoeg zijn om een tafel goed te maken, maar dan moet hij wel echt goed afbetalen ;).

Oorspronkelijk gepost door Marple08
En hoe gebruik je dan SpadeEye om je tafel te selecteren, Makomar?

Die heb je gewoon aan, kiez je PartyPoker of Full Tilt en zeg je: "Scan all Tables" (kan je natuurlijk ook filteren naar limiet, etc.)

Dan krijg je de tafels in een lijst met avg-vpip/pfr etc. en op jede tafel kan zien, wie er zit met welke stats.

Beneden heb je dan nog een extra lijst met de biggest fish die hij op alle tafels gevonden heeft.

Probeer gewoon de Trial!

Ik speel zo nu en dan ook limit. Ik doe dit omdat het in mijn ogen gewoon lekker makkelijk is. Minder stress pieken enzo. Natuurlijk zal ik gigantisch slechte tag zijn maar ik speel dus alleen als de tafels goed zijn en dan behaal ik winsten van boven de 2bbp.100

Mijn FR tafels limit moeten een plrflop van boven de 22 hebben.

Mijn FR tafels no limit moeten een "" van boven de 20 hebben.

Mijn SH no limit tafels moeten minimaal 28 zijn.

Mijn sh limit tafels moeten minimaal 45 zijn. (anders ben ik direct loosing player lol)

Avarage pots boeien mij niet omdat ik die zelf wel ga maken als ik in een hand zit.

Verder doe ik bij limit vrij weinig aan seat selection maar in no limit probeer ik niet aan de linker kant van shorties te zitten. Ik wil dat de gemiddelde speler wel een redelijke stack heeft aan tafel anders valt er nauwelijks wat te winnen.

Hoe kan ik het beste mijn tafelselectie toepassen. Ik speel FL FR op Full tilt en daar zijn eigenlijk op mijn limiet maar 2 tafels open. Moet ik dan op andere limieten ook gaan kijken of er een winstgevende tafel is. Naar welke dingen moet ik dan kijken. Wanneer is het voor mij als TAG speler winstgevend. een Vpip vanaf?

Yoghi

Hmm, als er maar 2 tafels zijn kun je eigenlijk geen tableselection toepassen :P BRM is nog altijd belangrijker, en buiten je BRM spelen is nooit goed.

Als het kan zou ik gewoon uitcashen en naar Stars ofzo gaan waar er wel genoeg tafels zijn op jouw limiet.

Stars is geen optie voor mij. Krijg daar geen rakeback en wil gewoon niet op die site spelen. Welke sites is er dan veel wel FL actie? Wat zijn winstgevende tafels voor een TAG spelers? Vanaf welke VPIP etc.

Yoghi

In principe zou je op alle tafels op de lagere limieten wel winst kunnen maken. Welke limiet speel je?

Het aantal fishes is altijd belangrijker dan rakeback, omdat je van fishes makkelijk die 1BB/100 extra kunt winnen die je door rakeback krijgt.

De andere sites zijn Partypoker, maar daar zijn vanaf 0.5/1 weinig FR tafels meer, of Titan/Mansion.

Ik speel op dit moment 0,25/50 en hoop snel door te stoten naar de 0,5/1