Skip to forum
vraagje fixed limit

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] vraagje fixed limit

14 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,235 Bekeken

Hallo mensen, ik ben nieuw hier en nieuw met pokerwebsites

Introductie: Ik ben ongeveer een half jaar geleden begonnen met pokeren op
een spelletjes website waar je alleen voor punten speelt.

Ik werd daar snel erg goed in, merkte ik. Natuurlijk wordt daar totaal anders
gespeeld, je speelt altijd een flop en zeer vaak ook de turn en river omdat het slechts punten zijn gaat bijna iedereen mee. Hoe dan ook, door dit veel te spelen heb ik een soort eigen patroon ontwikkeld waarmee ik vrij succesvol was daar.

Ik heb me vorige maand ingeschreven bij verschillende pokersites en speel alleen freeroll tournooien want heb geen geld gestort. Dit gaat met wisselend succes (enkele aardige noteringen maar geen final table) maar het blijft toch een beetje een loterij vind ik.

Nu heb ik vorige week op Everest de shasta ontdekt, een 10 man freeroll Fixed limit Hold em, winnaar krijgt 5 cent, tweede 3 en derde 2 cent.
Ik heb dit nu 7 keer gespeeld, 6 keer gewonnen alleen de eerste keer 3e. Hier lijkt mijn zelf ontwikkelde patroon dus wel te werken. Het is gebaseerd op wat ik een logische kansberekening vind en snel kunnen rekenen (de tijd die je kreeg op de spelletjessite was slechts 5 seconden).

Mijn vraag: welke site zijn de meeste fixed limt games (er zijn volgens mij vrij weinig) en is het systeem met tien man aan een tafel met drie prijzen een Sit n Go of een ringgame?

ps. ik besef ook wel dat het niveau van de spelers voor echt geld spelen wel wat hoger zal liggen dan de freeroll shasta's ;)

Iedereen alvast bedankt voor de reactie.

13 replies
oscaar10

Als je fixed Limit wilt spelen denk ik dat cashgames op Pokerstars of Full tilt de beste optie zijn. Ik ben eens gaan kijken en dat zijn de 2 enige sites waar ik een account heb die fixed sit&go's van 1 tafel aanbieden maar ik vrees dat dit heel lang duurt voor zo'n tafel vol geraakt. Als ik het zo bekijk is er heel weinig traffic op de Fixed s&g terwijl dit toch de sites zijn met het meeste traffic op s&g in het algemeen. Dus ik denk dat cashgames spelen op een site naar keuze de beste optie is. Meeste Fixed Limit tafels vind je op Pokerstars en Full Tilt.

Moderator
pcbeem

Ik vrees dat ik oscaar hierin gelijk moet geven. Heb nu even Stars openstaan (site waar ik FL cashgames speel) en het duurde ongeveer 15 minuten voor een SnG van 9 man volzat (+ tijd die ervoor al liep). Kortom ze zijn er wel, maar maar 1 per keer. En als ze al niet op een grote site als Stars vollopen vrees ik dat het op andere sites niet beter zal zijn!!

Ik vreesde het al want ik kon er idd niet veel vinden maar ik hoopte dat dat aan mijn onervarenheid lag.

In ieder geval jullie beiden bedankt voor de respons en ik zal de limit games op Pokerstars en fulltilt gaan checken en wellicht dat ik mijn kansen gewoonweg op de kleine limieten no limit moet gaan wagen.
Ik denk dat daar waarschijnlijk ook vrij loose zal worden gespeeld.

Vraagje voor PCbeem:
welke limieten speel je op Pokerstars als ik mag vragen? En omdat er zo weinig mensen FL spelen neem ik aan dat het vooral een vaste groep mensen is waardoor het niveau behoorlijk hoog zal liggen? Wat is jouw ervaring?

fixed limit 18 mans zijn er wel redelijk maar je moet er wel bovenop zitten. Zodra er 1 bezig is gelijk een nieuwe selecteren en aanmelden en dan kun je er zo een 5-6-tal in een uur tegelijk doen.

m4cs3th:

je bedoeld 4 a 5 games tegelijkertijd spelen? Ik heb wel eens 2 freeroll tournooien tegelijk gespeeld maar vond het nogal nerve wrecking (maar ik ben dan ook een beginner)

Speel jij op PS of FT? En is de Sit n Go structuur de games waar je met 10 (of zoiets) start en de eerste 3 krijgen betaald? Je kan dus niet steeds bijstorten, dat is volgens mij de cashgame structuur waar je kunt gaan en komen wanneer je wilt?

Dank voor je reactie.

Moderator
pcbeem

Oorspronkelijk gepost door humanparaquat
Vraagje voor PCbeem:
welke limieten speel je op Pokerstars als ik mag vragen? En omdat er zo weinig mensen FL spelen neem ik aan dat het vooral een vaste groep mensen is waardoor het niveau behoorlijk hoog zal liggen? Wat is jouw ervaring?

Heb je het nu over toernooien of cashgames?

Speel zelf namelijk cashgames (dus geen toernooien), kom net van $0,10 / $0,20 en daar kom je af en toe wel wat regulars tegen. Dit is op zich het beginniveau met een BR van $50 en is goed te beaten. Speel nu $0,25 / $0,50 en er zijn wel iets meer regs (laten we zeggen 2 per tafels), maar ook nog steeds genoeg slechte spelers. Qua niveau moet ik zeggen dat er nog niet echt een verschil is dit zal denk ik pas merkbaar gaan worden op FL $2/$4 of zoiets. Denk stiekem dat mijn spel nog iets beter ligt dan op 0,25 / 0,50 omdat je toch tegen mensen zit die net iets beter weten wat ze doen (of althans het merendeel ;) ).

Qua basis zou ik zeggen lees deze artikelen, gebruik de starthanden kaart en probeer het gewoon!!

SNG is idd anders dan een standard cashgame...

Bij de 18-mans zitten de eerste 4 in het geld. Dat lijkt weinig maar het is echt te doen (zie mijn challenge) en de prijzenpot is mijns insziens ook veel aantrekkelijker dan bij een 10-mans.

Als het nerve wrecking is om meer games tegelijk te spelen dan moet je idd niet teveel tafels tegelijk spelen. IIG kun je dan altijd wel terecht. Snelheid komt vanzelf... Lees vooral de strategieeen even door op de site want ik vermoed dat je teveel handen speelt waardoor het spel juist nerve-wrecking wordt.

Ik weet niet hoe je bankroll is... wellichts is de 1.75 SNG te zwaar in dat opzicht. Lees dus vooral die artikelen goed door voordat je echt begint met geld.

Pcbeem:

bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik bedoelde idd niet de toernooien.

Jij speelt de cashgames zeg je, bedoel je daarmee de FL Sit n go's op pokerstars?

Ik ga het zeker proberen en wie weet komen we elkaar tegen ;)

m4cs3th:

Ik heb nog geen bankroll omdat ik tot nu toe alleen freeroll toernooien NL heb gespeeld en op everest de freeroll shastas Sitn Go (zie 1e post)

Ja de toernooien speelde ik idd te veel handen eerst maar ik ben dat aan het afleren maar soms moeilijk te weerstaan... FL speel ik juist vrij tight trouwens.

Bedankt voor de tips en ik zal de artikelen eerst goed doorlezen en dan beginnen.

Iedereen bedankt voor de hulp en succes met jullie bankrolls!!

Moderator
pcbeem

Pcbeem:

Jij speelt de cashgames zeg je, bedoel je daarmee de FL Sit n go's op pokerstars?

Denk dat je beide begrippen even niet goed begrijpt. Cashgames zijn geen Sit & Go's. Bij een cashgame ga je aan een tafel zitten met 2-10 man. Bij een cashgame is het echter niet mogelijk om mensen uit te schakelen. Je speelt puur tegen mensen en probeert hun stack af te pakken, hierbij mag je zo vaak opnieuw geld toevoegen als je wilt. Stel je verliest een stack dan mag je gewoon opnieuw geld toevoegen terwijl je bij een toernooi er dan uit zou liggen.

Hoop dat je me een beetje kan volgen??

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Pcbeem:

Denk dat je beide begrippen even niet goed begrijpt. Cashgames zijn geen Sit & Go's. Bij een cashgame ga je aan een tafel zitten met 2-10 man. Bij een cashgame is het echter niet mogelijk om mensen uit te schakelen. Je speelt puur tegen mensen en probeert hun stack af te pakken, hierbij mag je zo vaak opnieuw geld toevoegen als je wilt. Stel je verliest een stack dan mag je gewoon opnieuw geld toevoegen terwijl je bij een toernooi er dan uit zou liggen.

Hoop dat je me een beetje kan volgen??

Ja, ik vind die termen nogal verwarrrend idd maar heb het nu door.

Maar ik zie alleen FL sit n go's op Poker stars, als je klikt op Holdém en dan Fixed Limit dan zie ik alleen het woord Fun voor de namen staan en als ik naar de tafel ga om te kijken staat erboven Play money waardoor ik de indruk heb dat dit niet om geld gaat of heb ik het mis?

Bij Full Tilt idem dito.

Copymeistrr

Misschien heb je de .net versies gedownload? Deze zijn enkel voor playmoney.

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
Misschien heb je de .net versies gedownload? Deze zijn enkel voor playmoney.

Klopt idd voor Pokerstars! Bedankt Copymeistrr.
Omdat ik alleen freerolls heb gespeeld en niets heb gestort heb ik er niks van gemerkt..