Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] $1/2

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
290 Bekeken
Pairdrawer65

hij had al meerdere malen mijn BB aangevallen.

Full Tilt Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is BB with J, 8
4 folds, SB raises, Hero calls

Flop: (4 SB) 6, K, A (2 players)
SB bets, Hero calls

Turn: (3 BB) 9 (2 players)
SB checks, Hero bets, 1 fold

Total pot: $6 (3 BB) | Rake: $0.25

7 replies
Yoghi

Ik zou hier wel op de flop folden, je equity is heel erg slecht en je hebt geen outs tegen een K of een A die wel in zijn range zitten. Zelfs tegen een 58% range heb je maar 24% equity, wat lang niet genoeg is om mee door te gaan.

Pairdrawer65

ik speel hier ook niet voor equity, dit is ook gewoon een bluff.

ik koos hier om de flop te floaten, en als hij dan de turn checkt zelf een bet te plaatsen om de pot te pakken. als hij bet heb ik natuurlijk gewoon een easy fold.
maar is het risico/reward gewoon te groot om deze play te maken?

MaffiousS

hij had al meerdere malen mijn BB aangevallen.

Als je dat weet, dan zou ik een AX of een KX afwachten en hem reraisen. Of minimaal met J9 callen. J8 vind ik zelf nog net iets te zwak.

Yoghi

J8 is zeker wel sterk genoeg, vanaf de BB heb je 35% equity nodig, en dat heb je hier zeker wel. Je zit ook nog in positie waardoor de hand makkelijker te spelen is.

Maar dit is geen goede spot om te gaan bluffcallen imo, een K of een A geeft hij hier niet op, en dat is wel een groot deel van zijn range.

MaffiousS

J8 is zeker wel sterk genoeg, vanaf de BB heb je 35% equity nodig, en dat heb je hier zeker wel. Je zit ook nog in positie waardoor de hand makkelijker te spelen is.

Ik heb even een vraagje.

Als je zeg maar 6max Limit speelt, en iedereen fold naar de button toe en die raist, SB fold. Dan kan jij dus callen als je 35% equity hebt?

En nog een vraag achteraan, hoeveel equity heb je nodig als de button raist, de SB calt?

Yoghi

Yup, headsup tegen de preflop raiser wordt 35% gezien als de equity die je nodig hebt om te kunnen callen.

Multiway kun je niet echt zo iets zeggen, er zijn ook andere belangrijke dingen als hoe goed je hand speelt multiway, tegen welke spelers zit je etc.

Is eigenlijjk niet zo een goeie board om te bluffcallen (-betten op de Turn) omdat veel draws mogelijk zijn en een TAG eigenlijk altijd hier nog een keer de Turn zou betten.

Maar van de idee is een Bluffcall op een gevaarlijk board een heel goeie move tegen de juiste tegenstander. Zie ook bijv. deze hand van mij.