Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

10left JJ BigStack vs BigStack

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
293 Weergaven
CarlyTuur

Ben op dit moment chiplead 10 left. MP was vrij actief, speelde meerdere tafels. Wat is hier de best play? Ik dacht aan 3bet naar 2050, met fold bij overshove.

Poker Stars, $3.19 Buy-in (200/400 blinds, 25 ante) No Limit Hold'em Tournament, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 6,680 (16.7 bb)
BB: 10,121 (25.3 bb)
UTG: 4,935 (12.3 bb)
MP: 10,366 (25.9 bb)
CO: 1,486 (3.7 bb)
Hero (BTN): 11,250 (28.1 bb)

Preflop: Hero is BTN with J J
UTG folds, MP raises to 800, CO folds, Hero ?

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
Sokzel

Nice spot. Denk dat ik flat IP maar dat is meer omdat ik de andere opties helemaal niks vind. 3b/x is ofwel suicide ofwel zonde van value.

Beantwoorden
Citeren
solartje

enige read? reg/fish/stats?

ik zou hem hier wel raisen. liefst van al wil je hem doen afstacken, maar met deze blinds en stacks heb je 3 straten nodig en word lastig om 3 straten value te halen met JJ van worse. als je flop voorstaat (rag flop vb) zijn er best wat cards op turn/river die je actie kunnen killen

Voordeel van een raise naar vb 1800 is dat je het er in 2 straten inkrijgt en minder risk neemt en doordat je pre de actie overneemt, zal vilain al sneller op de flop fit/fold spelen omdat hij op de flop vaak comited is.

flatten kan ook, maar dan kan je denk ik max 2 straten spelen en zal je ergens een freecard moeten geven/nemen wat met JJ nooit echt leuk is. het kan, maar ik speel hem liever iets agro in deze fase van het tornooi. en als ie pre fold is dat ook fine. zit al 1550 in de pot.

99-JJ zou ik raisen daar, QQ-AA zou ik al sneller flatten tegen een reg om niet face up te spelen maar alsnog raisen tegen een fish.

Beantwoorden
Citeren

Ben ik de enige die hier tegen een capabele/decent speler gewoon letterlijk ATC jammed? Je pakt 1750 op bij een fold en als villain capabel is zal ie hier alleen KK/AA kunnen callen omdat de rest ICM wise gewoon vrij retarded is om te callen, al zal QQ wss wel bottomish zijn maargoed. Daarbij komt nog eens dat zijn minopen range vrij wijd is, wat dus resulteert in het feit dat hij een mega grote min/fold range gaat hebben.

Beantwoorden
Citeren
solartje

ik dacht er ook meteen aan, maar zag toen de stacksizes en 25bb jammen zal pbb wel +ev zijn, maar zal zeker niet max-ev zijn. Zo hard hoeven wie die chips nu ook niet :tongue:

25bb effectief jammen doe ik tbh zelden in een 45man.
daarvoor is de payout niet topheavy genoeg vgl met vb een 180man om dat op deze blindlevel al te doen. je equity winst van de pot op te pakken is hier vrij klein, omdat je equity met 10k al zo groot is.

je hebt hier een stack waarmee je easy top4 zou moeten halen die wil je nu niet op spel zetten voor die paar xtra chips. die 1750 xtra verhogen je shipkansen niet echt .
Ook als ie dan eens QQ+ heeft , dan heb je echt shitload aan equity weggespewed voor wat?

risk/reward is gewoon niet interessant. 25risken om er 3 op te pakken, terwijl je nu gewoon top4 kan cruzen te groot terwijl je ABC postflop kan spelen of hetzelfde resultaat bekomen door gewoon te raisen (bij een raise kan je nog folden als je tegen een UL QQ+ aanloopt, bij een push ga je echt vloeken als ie net dan KK heeft) maar bekom je hetzelfde.

45man zijn simpel:

risico's nemen als je shortie bent, wachten op de juiste timing als je midstack bent en als chipleader de weg van de kleinste weerstand met de kleinste risico nemen.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Je kan niet echt 3b/callen of heb ik dat verkeerd.

Beantwoorden
Citeren