Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

66 - ITM - Micromillions

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
444 Weergaven

Puur omdat UTG minraised... No balls...

Vermoed dat ik sowieso op die raise behind had moeten folden indien ik de initiele raise had gecalled?

PokerStars - $2+$0.20|700/1400 Ante 175 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

UTG+1: 32,801 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
UTG+2: 11,487 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
MP: 48,552 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
Hero (MP+1): 58,856
CO: 15,683 (VPIP: 100.00, PFR: 100.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
BTN: 31,009 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 1)
SB: 33,719 (VPIP: 100.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 1)
BB: 57,428 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
UTG: 39,081 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)

9 players post ante of 175, SB posts SB 700, BB posts BB 1,400

Pre Flop: (pot: 3,675) Hero has 6♦ 6♠

UTG raises to 2,800, fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, BB raises to 7,117, UTG calls 4,317

Spoiler

Flop: (16,509, 2 players) 6♣ 2♠ 6♥
BB bets 7,117, UTG calls 7,117

Turn: (30,743, 2 players) 8♥
BB bets 24,672, fold

BB shows J♠ J♣ (Two Pair, Jacks and Sixes)
BB wins 30,743

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Kan iemand deze hand moven naar MTT 6$ max?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door appo1979
Kan iemand deze hand moven naar MTT 6$ max?

Dat is geen probleem ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Nu over de hand zelf:

Je kunt hier niet set-minen met 66 in MP-positie, want daar zit je veel te ondiep voor. Aangezien je in minder dan 1 uit 10 gevallen een set hit en moet je gemiddeld meer dan 10x je inleg terug verdienen als je hit op de flop. Dat zal je nooit halen. Ook heb je nog het gevaar dat er een aantal spelers achter je die gaan raisen.

Andere optie is om hier een bluf 3 bet te doen, maar dan moet je de CO callen als hij all-inn gaat en er zitten ook nog andere re-shove stacks achter je.

Dus is folden het beste hier.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Nu over de hand zelf:

Je kunt hier niet set-minen met 66 in MP-positie, want daar zit je veel te ondiep voor. Aangezien je in minder dan 1 uit 10 gevallen een set hit en moet je gemiddeld meer dan 10x je inleg terug verdienen als je hit op de flop. Dat zal je nooit halen. Ook heb je nog het gevaar dat er een aantal spelers achter je die gaan raisen.

Je gaat er hier toch vanuit dat ik de initiele raiser gewoon had gecalled ? Op die initiele raise had ik toch wel mogen setminen, dacht ik toen ook aan maar met de CO die makkelijk zou kunnen shoven leek me dat geen goed idee.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Natuurlijk ga ik er vanuit dat jij had gecalled in eerste instantie om te kunnen set-minen.

Het probleem is dat je hier niet profitabel kunt setminen, omdat je niet genoeg chips kunt winnen om het profitabel te kunnen doen. Daarvoor is de 'call 20' regel' om te bepalen hoeveel chips je effectief moet hebben om te kunnen set-minen. In dit geval is het 20*2.800= 56.000 chips.

Aangezien de orginele raiser maar 39k heeft haal je de vereiste implied odds niet. Voor meer informatie over de 'call 20 regel' raad ik je aan om het artikel Hoe speel je voor de flop? nog eens door te nemen.

Verder heb je ook nog last van dat je niet het laatste kunt beslissen en moet je ook rekening houden met de spelers die achter je zitten. Dat maakt je poging om te gaan set-minen een stuk lastiger om het profitabel te kunnen doen.

Is het zo wat duidelijker voor je?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja, ik begrijp je nu beter.

Ging al uit dat je de call 20 regel wou aangeven... Ik gebruik die wel tegen bepaalde spelers en vooral early in het toernooi en dan nog niet tegen alle spelers.

Ik gebruik namelijk de klassieke call 10... Puur omdat dit je de correcte odds geeft, ik ga echt niet rekening houden met het feit dat je al dan niet afbetaald krijgt, ook runner runner handen tel ik absoluut niet mee. Vandaar is call10 goed genoeg voor mij. Komt mss door mn cash game verleden maar ik setmine bijna altijd als de raiser voldoende chipies heeft.

Maar goed, ik volg jullie advies, begrijp het idee... Ben het er alleen niet volledig mee eens aangezien ik 10x en af en toe wel de 20x. Hangt meestal af van de diepte van onze stacks.

Early zal ik 20x nemen, vanaf middle of deep zal het 10x zijn... Sometimes you need to gamble.

Kan je dit volgen/akkoord mee gaan of zeg je, nope, bad play?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik kan het volgen.

Al zou ik dan eerder de middenweg kiezen dan de Call 10 regel toe te passen op het moment dat je wilt afwijken van de Call 20 regel.
Dan houd je er nog wel een beetje rekening met het feit dat je af en toe niet 10x je inleg terug krijgt als je een set hit.
Dus bijvoorbeeld dat je de Call 15 regel gaat toepassen in de late fase van een MTT.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Ik kan het volgen.

Al zou ik dan eerder de middenweg kiezen dan de Call 10 regel toe te passen op het moment dat je wilt afwijken van de Call 20 regel.
Dan houd je er nog wel een beetje rekening met het feit dat je af en toe niet 10x je inleg terug krijgt als je een set hit.
Dus bijvoorbeeld dat je de Call 15 regel gaat toepassen in de late fase van een MTT.

Dit er zitten nog spelers achter je en hij kan betere dingen hitten als een set dus een call10 regel gebruiken is gewoon slecht, ook omdat je het er niet altijd in krijgt etc etc

Call 20 regel is ook BS in veel gevallen, maar in deze case was nog wel bruikbaar

Beantwoorden
Citeren