Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Minsteals

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
318 Weergaven
PewPewPoker

Hoi :)

Kort vraagje: hoe gaan jullie om met minsteals, vooral als je net aan tafel gaat zitten, BTN (unkown) opent naar 2bb, hoe ga je dan daarmee om met verschillende typen handen (bijv. SC, PP, AX en handen als J7o)

Ik snap dat je vaak kan callen met de juiste odds, maar dat OOP zijn is gewoon zwaar vervelend, zeker als BTN een unknown is kan je vrij weinig uithalen postflop.

Of als je gewoon je gedachten in het algemeen post vind ik dat natuurlijk ook prima :P

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
DeKuip

In ieder geval één algemen gedachte die ik mee wil geven. De BB callen kan na een minraise een stuk meer, maar vanuit de SB zou ik toch voor het grootste gedeelte 3betten of folden. Je bent dan te gevoelig voor een squeeze.

Verder zou je een mooie gebalanceerde 3bet en call range kunnen maken. Je 3bet je valuehanden natuurlijk, afhankelijk van je tegenstander. Dus je 3bet bijvoorbeeld AQ+,77+. Je callt de handen die daar onder zitten en goed floppen (op de BB is die range groter omdat je betere pot odds krijgt en last-to-act), dat zijn bijvoorbeeld K8s+,KTo+,A2s-A5s,A8s+,22-66,Q9s+,QTo+,JT+ (misschien vergeet ik er wat, maar gaat even om het idee). Vervolgens kun je als bluff 3bet-range handen toevoegen die net niet goed genoeg zijn om te callen, zoals bijvoorbeeld een K5, 87s, J7s etc.

Het is een vrij breed onderwerp en er zijn vele manieren om het aan te pakken. Het OOP spelen is misschien niet prettig, maar dat is wel iets waar je aan zult moeten wennen. Maar daar is ook genoeg materiaal over te vinden om uit te vogelen hoe je daar mee om moet gaan.

Beantwoorden
Citeren
ICheckMate

All in gaan

Beantwoorden
Citeren
karatsj

Imo doen villains dit zodat ze de BU wijder kunnen openen, ik zelf maak de bu ook 2.5x ipv std 3x.

Je kan hierop terugspelen door looser te defenden als je comfortable post flop speelt of looser 3betten als villain hier vaak op foldt vanuit de BU.

Beantwoorden
Citeren