Ga naar het forum
Computer glasses

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Computer glasses

16 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
775 Weergaven
LaughingMan85

Gisteren was het weer van da, hoofdpijn van te lang achter mijn computerscherm te zitten, waardoor ik er weeral niet echt aan toe ben gekomen om te pokeren.

Heb hier al last van zolang als ik mijn kan herinneren, als kind met de computergames en nu met het pokeren. Heb daarom maar eens het internet afgeschuimd om te zien of er geen speciale monitoren bestaan die de 'eye strain' verminderen...., blijkt dus nog niet uitgevonden te zijn, het beste wat je je kan aanschaffen is een LCD monitor met een hoge refreshrate.

MAARRRRRRR, ik ben wel deze funky computer glasses tegen gekomen die, volgens de mensjes die het ding gemaakt hebben, de 'eye strain' en dus ook de bijhorende hoofdpijnen tot het verleden zouden moeten maken.

Heb al enkele reviews gelezen met gemixte beoordelingen en ik vroeg mij af of iemand van jullie al ervaringen hebben met deze soort brillen, heb zo een beetje mijn twijfels en die dingen zijn nu ook niet meteen goedkoop. Ik verwacht zeker geen wondermiddel maar als zo ook al maar een beetje helpen vind ik het de prijs wel waard.

EDIT: even de site vermelden www.gunnars.com

15 reacties
krikke482

Ooit al gehoort van het placebo effect? _biggrin:

BTW die refresh rate moet je ook instellen, als je niet weet hoe je dat moet doen laat maar weten in het andere geval heb ik niets gezegd.

Oorspronkelijk gepost door krikke482
Ooit al gehoort van het placebo effect? _biggrin:

BTW die refresh rate moet je ook instellen, als je niet weet hoe je dat moet doen laat maar weten in het andere geval heb ik niets gezegd.

Ja, weet wat placebo effect is. Echter vraag ik mij af of er niet iets aan waarheid in kan zitten. Ik weet niet veel van hoofdpijn af, maar als je met zo'n bril bepaalde golflengten van licht kunt filteren, misschien geeft dat dan wel minder hoofdpijn? De glazen zijn ook opvallend geel, misschien heeft het daar iets mee te maken.

En die refresh rate, is het beter als die hoger is? Hoe stel je dat in? :) Ik ben een behoorlijke leek als het gaat om technische zaken enzo :P

LaughingMan85

refresh rate weet ik wel te veranderen maar de mijne gaat maar maximaal tot 60 hz.... terwijl ik gelezen heb dat je 75 hz of meer zou moeten hebben als je er nogal eens last van hebt

LaughingMan85

Hier is nog een review van pokerspeler Eric Lynch, http://www.rizenpoker.com/2009/03/gunnar-optiks/,
wordt ondertussen gesponserd door Gunnar dus echt objectief kan je dat ook niet meer noemen

lol :P

60 hz is al niet waarneembaar voor het oog dus dat je daar last van hebt lijkt me onwaarschijnlijk.Ik zou het probleem toch ergens anders zoeken als bij je monitor :P

denk aan houding en dergelijk die zorgen voor grotere inspanning van je lichaam en concentratie :P

koop die bril is net als gaan shoppen bij tell sell LOL

krikke482

Is ook verschillend v/h monitor model ik veronderstel dat je een lcd (flat screen) hebt.
60hz op een oude monitor (lees met bak erbij) is wel vrij vermoeiend voor de ogen, bij een lcd te doen.

Persoonlijk heb ik weinig last van pijnlijke ogen maar heb wel bijna altijd rode ogen, maar dit komt ook door mijn slaapritme dat vrij fucked up is.

@ Xpload: refresh rate is best zo hoog mogelijk, heb je windows XP?
klik rechts op het bureaublad > eigenschappen, (nieuw venster) tabblad beeldscherminstellingen > geavanceerde instelleingen (nieuw venster) tabblad beeldscherm > daar kan je het wijzigen

blowkonijn

:D :D

er zit wel degelijk een kern van waarheid in, maar je moet t proberen om te weten of t bij je zou werken, je kunt gewoon een velletje doorzichtig gekleurd plastic kopen voor 10 cent, en probeer de kleuren oranje, geel en blauw.
sommige mensen hebben last van bepaald soort onnatuurlijk licht, en door dit met een simpel "filtertje" te minimaliseren, kunnen ze dit oplossen.
maar ga niet meteen die bril kopen voordat je de cheap test gedaan hebt :)

@ Xpload: refresh rate is best zo hoog mogelijk, heb je windows XP?
klik rechts op het bureaublad > eigenschappen, (nieuw venster) tabblad beeldscherminstellingen > geavanceerde instelleingen (nieuw venster) tabblad beeldscherm > daar kan je het wijzigen

Ja, had het gevonden. Heb Vista, zelfde pad eigenlijk. Alleen hoger dan 60Hz gaat het niet, dus...

krikke482

Lol heb het ook omschreven volgens het pad van vista dacht wel dat ze hetzelfde waren.
Heb je een flat screen dan is er geen probleem, heb je crt dan kan je aan je resolutie beginnen prutsen maar als je er geen last van hebt is het natuurlijk ook in orde :P

@ konijn: addict! :f_biggrin:

Netraider

Geen idee of die bril werkt, maar imho blijven de beste (en goedkoopste) oplossingen 1) voldoende slaap, 2) niet in het donker werken/gamen/pokeren en 3) regelmatige pauzes. Werkt toch voor mij. Just my €0.02. :)

blowkonijn

Lol heb het ook omschreven volgens het pad van vista dacht wel dat ze hetzelfde waren.
Heb je een flat screen dan is er geen probleem, heb je crt dan kan je aan je resolutie beginnen prutsen maar als je er geen last van hebt is het natuurlijk ook in orde :P

@ konijn: addict! :f_biggrin:

Guilty :D

InsidiouZ

Yep, niet in het donker spelen. Dan krijg je een te hoog contrast wat kan leiden tot hoofdpijn. Heb je ook al andere kleurinstellingen geprobeerd? Misschien minder contrast en brightness omlaag.

Supermoderator
Zeezout

Ik heb een kleine burolamp achter mijn monitor op de muur gericht staan. Nergens last mee.

Waarschijnlijk zal het echter aan je lichaamshouding/ogen liggen en niet aan de kleuren. Zo'n bril is imo grote kolder.

Ik heb trouwens nog wel vishaakjes liggen. Wanneer je er één in je linker oorlel steekt, helpt dat ook enorm! :D

Kosten maar $45,89 per stuk!

Twee halen, drie betalen ;)

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ik heb een kleine burolamp achter mijn monitor op de muur gericht staan. Nergens last mee.

Waarschijnlijk zal het echter aan je lichaamshouding/ogen liggen en niet aan de kleuren. Zo'n bril is imo grote kolder.

Ik heb trouwens nog wel vishaakjes liggen. Wanneer je er één in je linker oorlel steekt, helpt dat ook enorm! :D

Kosten maar $45,89 per stuk!

Twee halen, drie betalen ;)

dat kan ik beamen!
gebruik zelf al jaren vishaakjes...