Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Keyboard

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
524 Weergaven
Sjors777

Hoi,

Ik heb de laatste 4 jaar een bleutooth keyboard gehad. Deze heeft het opzich prima gedaan, maar de lataste tijd is de connectiviteit steeds slechter. Flink tiltend. Ik ben van 19.00 tot 19.45 aan het prutsen geweest, maar hij doet het nog steeds niet. Daarnaast is het super onhandig dat je de batterijen elke maand moet vervangen.

Ik ben dus opzoek naar een nieuw keyboard. Geen draadloos gedoe. Budget maakt niet zoveel uit, niet meer dan 150€ het liefst.

Eisen:
-Multimedia bediening, volume knop, play, pause, next e.d
-Toetsen die niet volledig plat zijn, zoals bij een laptop keyboard
-Knoppen die je kan instellen met apparte functies (opstarten hem2, pokerstars enzo.

Ik ben na wat rondneuzen de volgende toetsenboarden tegen gekomen.
-Logitech G510
-Logitech G110
-G19

Ik bestel het liefst bij een winkel waar ik enigszins weet van heb (logitech/mediamakrt/bol.com e.d.) Die g19 heb je bijv ook voor 110€ ergens, maar kan me niet voorstellen dat zoiets kan kloppen. Moet je ws een maand wachten, word je gescammed o.d. Geen zin in.

Mocht iemand een beter keyboard weten of ervaringen hebben ofzo, laat het maar even weten. :)

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Sjors777

Die 510 is bij bol.com slechte 95€, bij mediamarkt 82€ maar daar staat een plaatje van bij een muis ofzo.. check

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik ben zeer tevreden van deze :
http://www.logitech.com/nl-be/keyboards/keyboards/4740 . Is wel al redelijk low-profile dus een toetsenbord dat al redelijk neigt naar een laptop keyboard.

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Ja die heb ik ook al gezien, maar ik vind het altijd wel fijn als de knoppen nog enigszins uitsteken en dat is bij die toch niet het geval? Wel stylisch ding btw, als er iemand op mn kamer komt is het altijd al van; 'woow heb jij 2 schermen'? Dan heb ik ook nog een logitech keypad en een G500 muis dus zo'n G19 keyboard maakt het allemaal wel wat extreem. Anderzijds is het wel super dik :D

Mijn keyboard doet het btw weer... ik heb een nieuw knopje ontdekt op de usb receiver (altijd gedacht dat het een lampje was, maar in mijn laatste tiltinspanning besloot ik er maar eens een bash op te geven en toen deed die het meteen lol). Toch weer 2 uur kwijt aan dat kreng.. ik koop sowieso een nieuwe maar het heeft nu geen haast. Ik zit atm te denken aan die G510 omdat die G19 toch wel erg waist van het geld is denk ik. G510 heb je al voor 95€ en is best wel fancy.

Beantwoorden
Citeren
Arjon

"tiltinspanning"

lol, nice word, 't is best nog hard werken om een beetje fatsoenlijk te tilten!

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door Sjors777
maar ik vind het altijd wel fijn als de knoppen nog enigszins uitsteken en dat is bij die toch niet het geval?

Ze steken zeker nog wel wat uit, maar vrij weinig. Ik schat een mm of 2.
Sowieso zou ik gewoon eens proberen in een winkel te gaan kijken. Bvb in MediaMarkt of Saturn staan die dingen gewoon allemaal uitgestald en kun je dan zelf zien hoe de toetsen aanvoelen. Een keyboard zou ik toch nooit 'blind' kopen eigenlijk.

Beantwoorden
Citeren
Mstlc

Oorspronkelijk gepost door Sjors777
Ja die heb ik ook al gezien, maar ik vind het altijd wel fijn als de knoppen nog enigszins uitsteken en dat is bij die toch niet het geval? Wel stylisch ding btw, als er iemand op mn kamer komt is het altijd al van; 'woow heb jij 2 schermen'? Dan heb ik ook nog een logitech keypad en een G500 muis dus zo'n G19 keyboard maakt het allemaal wel wat extreem. Anderzijds is het wel super dik :D

Mijn keyboard doet het btw weer... ik heb een nieuw knopje ontdekt op de usb receiver (altijd gedacht dat het een lampje was, maar in mijn laatste tiltinspanning besloot ik er maar eens een bash op te geven en toen deed die het meteen lol). Toch weer 2 uur kwijt aan dat kreng.. ik koop sowieso een nieuwe maar het heeft nu geen haast. Ik zit atm te denken aan die G510 omdat die G19 toch wel erg waist van het geld is denk ik. G510 heb je al voor 95€ en is best wel fancy.

Dat scherm is eigenlijk totaal nutteloos maar het is natuurlijk wel fancy. Ik heb hier nog zo'n oude G15 staan... het enige waarvoor ik dat scherm gebruik is om het uur af te lezen :D

Ik zou persoonlijk dus ook niet voor de G19 gaan. Zoals gezegd is zo'n schermpje enkel leuk om wat informatie te zien, maar meer dan wat letters & cijfers moet je eigenlijk niet kunnen zien IMO + dat scherm zit precies maar vast met 2 latjes vanachter op het klavier, lijkt me niet echt super stevig.

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Ja dat vond ik er idd ook vreemd uitzien aan die G19. Denk dat ik G510 koop, schermpje is wel lache. Je kan er tijd mee zien, maar ook twitter/fb notificaties enzo. Is natuurlijk compleet overbodig maar wel leuk. Hij is maar paar 10tjes duurder dan de andere keyboards dus acht.

@ViperPP
Ja is wel slim om even naar een winkel te gaan misschien. Ik heb mijn muis ook gewoon op de bonnefooi gekocht (bevalt echt super) maar zit wel risicootje aan. Nadeel is dat ik nooit bij een mediamarkt ofzo in de buurt kom (ja woon in de polder.) Ik ga denk eens naar onze locale electronica shop en kijken of ze er daar een paar hebben staan, puur om te voelen hoe ze tikken. Sowieso koop ik hem online.

Thanx voor het meedenken :)

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu

Vind persoonlijk Razer spullen echt wel de max... Zelf heb ik de mechanische Blackwidow en moet zeggen ik ben er echt weg van. Had ervoor al altijd zoiets gehad van waarom nu een mechanisch toetsenbord, maar sinds ik hem heb zou ik het nooit meer willen inruilen. Dit toetsenbord typt zooooooveel leuker als een ander (en aangezien ik voor men studie (ICT) nogal veel moet typen is het dus wel leuk dat ik iets heb wat snel en makkelijk typt). Ook software van Razer is gewoon zalig. Macro's maken is echt kinderspel en met verschillende profielen kom ik ruimschoots toe met de 5-macro toetsen en (moest je echt nog meer keys nodig hebben voor macro's) de software geeft je de mogelijkheid om macro's te zetten op eender welke key... Ik zou men Blackwidow nooit meer willen ruilen!

EDIT: voor te pokeren maak ik gebruik van een Razer Naga (is een muis met 12 keys aan de zijkant) dus tijdens het pokeren hoef ik niet eens men toetsenbord aanraken :)

Beantwoorden
Citeren