Ga naar het forum
Oops i did it again...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Oops i did it again!

34 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
1,835 Weergaven
elrio

BOONEN OPNIEUW BETRAPT OP COCAINEGEBRUIK

HLN breaking news Tom Boonen is eind april, twee weken na zijn zegetocht in Parijs-Roubaix, opnieuw betrapt op cocaïne. Dat gebeurde net zoals vorig jaar tijdens een controle buiten competitie door de Vlaamse Gemeenschap meldt Het Laatste Nieuws. Jan Poels, procureur des konings van Turnhout, bevestigt het verhaal.

Huiszoeking
De resultaten van de positieve controle kwamen vorige dinsdag binnen bij de Vlaamse Gemeenschap. Omdat de controle buiten competitie gebeurde, kan die zelf geen sanctie opleggen. Maar in het kader van de drugswet bracht de Vlaamse Gemeenschap wel meteen het parket van Turnhout op de hoogte.

Gisteren viel de federale politie op bevel van het gerecht binnen bij Boonen thuis. De renner werd ook al ondervraagd door de speurders.

Deja vu
Vorig jaar werd Tom Boonen bij een controle buiten competitie al eens door de Vlaamse Gemeenschap in mei betrapt op cocaïnegebruik. De renner beweerde in eerste instantie dat hij geflikt was op een terrasje: iemand had de coke in zijn drinken gedaan. Er volgde een gerechtelijk onderzoek, en haaranalyse bracht aan het licht dat de renner regelmatig cocaïne en XTC had gebruikt. Zijn cocaïnegebruike kostte Boonen vorig jaar zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk.

"Hij is al genoeg gestraft"
Op 3 februari van dit jaar verleende de raadkamer van Turnhout Boonen de gunst van opschorting van uitspraak. Of: Boonen bekende schuld en werd schuldig bevonden, maar kreeg geen straf en moest zelfs niet voor de rechtbank verschijnen. "Hij is al genoeg gestraft", oordeelde de rechter. "Door de mediatisering van de zaak, en omdat hij geweerd werd uit de Tour."

Voorwaarden geschonden
Aan de opschorting waren wel voorwaarden verbonden, onder andere dat Tom Boonen geen drugs meer mocht gebruiken. Deed hij dat wel, dan dreigde zijn opschorting herzien te worden. Mits het gerechtelijk onderzoek de resultaten van de Vlaamse Gemeenschap zou bevestigen, heeft het gerecht in Turnhout nu gegronde redenen om de gunst van opschorting teniet te doen, en Tom Boonen zelfs ook voor de rechter te brengen voor de feiten van vorig jaar.

Boonen heeft met zijn nieuwe betrapping opnieuw strafbare feiten gepleegd, wat neerkomt op recidivisme. Opschorting of uitstel lijkt dan erg onwaarschijnlijk. (hlnmontreal/mvl)
09/05/09 02u45

33 reacties
beuybeuy

Gehehe wat een man eh :)

Geloofde het eigenlijk eerst niet toen ik het vanochtend hoorde maar het was dus toch zo, nou ben ik niet zo'n fan van Boonen (:D) maar dit is toch wel heel erg dom dit. Een man met een voorbeeldfunctie (volksheld zelfs) zou dit soort shit toch niet moeten doen.

blowkonijn

Wat ie prive doet moet, moet ie zelf weten.......

Klopt, maar als het strafbaar is moet hij daar ook voor veroordeeld worden.

elrio

Ik kan maar niet snappen hoe topsporters zoiets doen terwijl ze ...

1) Weten dat ze altijd kunnen gecontroleerd worden
2) AL EENS BETRAPT ZIJN GEWEEST!

Is ie verslaafd! Moet ie maar zijn carriere beindigen! Genoeg vrijheid om zonder problemen zijn ding te doen!

als je met zulke zware controles 2 keer zover uit elkaar een keer wordt betrapt, lijkt verslaving me uitgesloten

Joenaes

Oorspronkelijk gepost door anunaki
als je met zulke zware controles 2 keer zover uit elkaar een keer wordt betrapt, lijkt verslaving me uitgesloten

+1

Ik snap niet waarom er zoveel heisa rond is, zolang het niet in competitie is doet hij met zijn leven wat hij wil. Het enige slechte punt hieraan is mss dat veel kinderen/tieners hem als een voorbeeld zijn, maar hier ligt voor mij dan meer de fout bij de media dat ze er zo belachelijk veel aandacht aan besteden.

blowkonijn

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
Klopt, maar als het strafbaar is moet hij daar ook voor veroordeeld worden.

Regels zijn er om gebroken te worden :D :D :D

Oorspronkelijk gepost door Joenaes

Oorspronkelijk gepost door anunaki

+1

Ik snap niet waarom er zoveel heisa rond is, zolang het niet in competitie is doet hij met zijn leven wat hij wil. Het enige slechte punt hieraan is mss dat veel kinderen/tieners hem als een voorbeeld zijn, maar hier ligt voor mij dan meer de fout bij de media dat ze er zo belachelijk veel aandacht aan besteden.

Ben ik het niet mee eens, Boonen dient zich te realiseren dat hij een voorbeeldfunctie heeft, dat is nou eenmaal iets dat bij het vak hoort. Bij een baan als topsporter (waarvoor hij overigens riant betaald krijgt) hoort dit soort media aandacht, bovendien is hij één van de "grootste sporters" in Belgie, lijkt me een beetje naief om te denken dat dat gewoon over waait (of dat de media hier niet zoveel aandacht aan moeten besteden).

zazizo

Gaat hij nog steeds met dat 14 jarige meisje?

Yoghi

Nee, die werd al snel te oud.

marcelhermus

ik vermoed dat er best een lange schoring boven zijn hoofd hangt.

in de wielerwereld zijn ze redelijk hard tegenwoordig tegen second offenders.

maar ben benieuwd of we een 2e vandenbroucke krijgen :D

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

Coke bij een controle buiten competitie is niet strafbaar, dus nee, sportief geen (officiele) straf...... Of er nog veel organisatoren zijn die hem zullen toelaten in hun koers/ronde is dan weer iets heel anders.

marcelhermus

Oorspronkelijk gepost door Disability

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

Coke bij een controle buiten competitie is niet strafbaar, dus nee, sportief geen (officiele) straf...... Of er nog veel organisatoren zijn die hem zullen toelaten in hun koers/ronde is dan weer iets heel anders.

is coke niet strafbaar.

oke.

weer wat geleerd. dat geeft wel weer aan dat ik de laatste jaren de sport toch wel minder volg.
maar goed denk indd niet dat veel rondes hem nog graag willen hebben.
denk dat de tour bijvoorbeeld zijn ploeg best eens zou kunnen weigeren als hij mee zou doen.

en daarmee vernaggelt hij dus weer zijn teamgenoten wat het dus weer negatiever maakt.

zazizo

Als die doping controleurs hem betrappen op iets wat niet strafbaar is, waarom vinden ze het dan nodig om het wereldkundig te maken.
Ze zijn toch niet de politie.
Laat die mensen zich houden bij hun taak: het dopevrij houden van alleen de sport (en niet de hele wereld).

blowkonijn

Mannen die hun benen scheren hebben zowiezo coke nodig, om zich echt een man te voelen :D

elrio

Oorspronkelijk gepost door zazizo
Als die doping controleurs hem betrappen op iets wat niet strafbaar is, waarom vinden ze het dan nodig om het wereldkundig te maken.
Laat die mensen zich houden bij hun taak: het dopevrij houden van alleen de sport (en niet de hele wereld).

Je weet natuurlijk niet wat de mensen MOETEN doen indien ze zo een geval tegenkomen van Drugs buiten het sportmilieu!

zazizo

Oorspronkelijk gepost door elrio

Oorspronkelijk gepost door zazizo

Je weet natuurlijk niet wat de mensen MOETEN doen indien ze zo een geval tegenkomen van Drugs buiten het sportmilieu!

Volgens de wet bedoel je?

NLDPeter

Als je je hel;e carriere op het spel wil zetten om high te worden terwijlje weet dat de pakkans vet groot is ben je verslaafd imo.