Skip to forum
Postcodeloterij afs...

Meldingen
Alles wissen

Postcodeloterij afschaffen

35 Berichten
22 Gebruikers
0 Reactions
6,246 Bekeken
Frietje1986

De laatste tijd begin ik me weer mateloos te ergeren aan die Gaston. Heel die kloterij maakt me para. Wel meedoen en die maffia sponsoren. Of niet meedoen, met het zeer geringe risico dat buurman Bolderbast in zijn eentje de jackpot pakt?

Persoonlijk vind ik het één grote scam. Een postcode is een postcode en geen potentieel loterijnummer. Die shit fucked psychologisch. En natuurlijk kan niet iedere halve zool een dergelijke loterij beginnen. Dat privélege is enkel weggelegd voor Gaston en Co. Vrije markt mein Arsch.

Ben ook al bij het gemeentehuis geweest. Ik kon niet géén postcode hebben. Bij een stuk vastgoed op een perceel van de gemeente hoort nu eenmaal een postcode.

Snap me. Dit is puur principieel. Ik ben niet te beroerd om aan goede doelen te schenken. Maar dan moeten ze het niet opdringen. Sowieso speel ik met geen enkele loterij mee, aangezien dit tamelijk -EV is. Maar alleen bij de Postcodeloterij weet je naderhand of je gewonnen had als je mee had gedaan. Sterker nog: ze pleuren zo een compleet podium met drie vrachtwagens voor je huis neer en gaan feestvieren met de winnaars.

Dergelijke algemeen geaccepteerde scams maken me nogal psycho.

Beantwoorden
Citeren
34 replies
kastanje57

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten.
Aan de staatsloterij doe mee, al jaren en dat is inderdaad -45% ev op dit moment, ik hou er nl. een staatje van bij zo over de jaren.

Ook wil ik er nog aan toevoegen die die jackpots van vele miljoenen volslagen idioot zijn naar mijn bescheiden mening.
Wat heeft het voor zin om een jackpot van 30 miljoen of een postcode kanjer van 48 miljoen uit te keren.
1000 mensen voor €30.000 en 2000 postcodes voor €24.000 en je hebt drieduizend mensen heel blij gemaakt i.p.v. een handvol die een bedrag in handen krijgen waar een hoop last van krijgen om het allemaal safe en veilig te stellen. Nemand heeft m.i. in een keer zoveel miljoen nodig, met een paar tienduizend is ook iedereen tevreden en gelukkig.
Dat zou de loterij gelijk wat positiever Ev maken ook.

Beantwoorden
Citeren
raymond20001

+1

waar kan ik loterijen die een hoge payback ratio hebben?

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

+1000

Helemaal mee ééns.

Heb me altijd al blauw geërgerd aan die zooi. Zou gewoon verboden moeten worden.

Het zal je maar gebeuren dat je buren een vette pot winnen en jouw doodleuk even wordt gevraagd waarom jij niets hebt gewonnen. Is pure manipulatie en misselijkmakend.

Heb niets tegen loterijen, behalve dat ik ze onzin vind, maar deze zouden ze echt moeten afschaffen en verbieden.

Beantwoorden
Citeren
12disciples

+1

Vooral de reclame's die ze ervoor maken zijn totaal misselijk en neerbuigend richting de goede doelen waar het geld voor wordt gebruikt. In de reclame's wordt alleen gepraat over winnen en rijk worden en jehoort zo goed als niets over de goede doelen waar de loterij schijnbaar voor is. Wel zie je zogenaamde winnaars die met hun vriendinnen in Spanje gaan winkelen, of een stel vrienden die stoer gaan racen op het circuit in Monaco. Waar zijn de prijswinnaars die hun gewonnen geld naar goede doelen brengen?

Maar ja, was deze loterij niet op de een of andere manier verbonden aan de overheid? Zou veel verklaren.

Beantwoorden
Citeren

Aloha
+12,60 Euro
dat was de prijs van een lot heb jaren met die onzin mee gedaan en ik erger mijn zelf er dood toen ik ging afzeggen vertelde dat er een mega jackpot zat aan te komen of ik geen jackpot verdubbelaar wou ik zei wil niet meer meespelen en dan nog als smoes gebruiken dat de economie een beetje tegen zit en ik het niet meer kan betalen wat een onzin
en voor zo ver ik weet zijn ze begonnen met 2,50 gulden per lot hoe the fuck komen ze aan 12,60 Euro kom tie

Opbouw van uw lotnummer
StraatprijsVerdubbelaar
JackpotKanjer
Kanjerpunten sparen

en nog veel meer van die onzin een telecom maatschappij
moet helemaal krom liggen om dat bedrag binnen te halen aan bel kosten je heb al 200 belmin voor 3,50E om maar wat te noemen

en ze zijn al een keer aangeklaagd
vrouw klaagt postcodeloterij aan
http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2006/12/18/vrouw-klaagt-postcode-loterij-aan-wegens-psychische-schade
die vrouw ging gewoon huilen op tv dat ze geen lot had was zielig om te zien

Beantwoorden
Citeren
Rogier

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986

Maar even kort geanalyseerd:

Als elk rationeel denkend mens niet meedoet met deze scam, dan bestaat het gros van het deelnemersveld dus uit naieve tokkies. (Daar bestaat het gros van de maatschappij namelijk ook uit.) Deze mensen gaan over het algemeen hard naar de klote als zij ineens beschikken over veel geld. (gokken, hoeren, snuiven, Bugatti's in de prak rijden, etc.) Er zijn aardig wat verhalen bekend over mensen die van een koude kermis thuis kwamen na ongeveer een half jaar als miljonair te hebben geleefd.

Ik ben erg benieuwd naar de jaarcijfers van de Postcodeloterij. En tevens ben ik erg benieuwd naar de mening van een rationeel denkend mens uit Burkina Faso, als je hem deze scam uitlegt. Die lacht zich waarschijnlijk helemaal kapot.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986

Oh ja: 5563 Cornelis Nico.
Als ie daar valt, dan kom me hier maar uitlachen iedereen. Ik weiger mee te doen. De tijd van slaven en psychologische dwang is voorbij.

Aan iedereens reactie hier, ruik ik dat er een potentiële petitie in de lucht hangt.

"This shit's got to stop." Jacque Fresco

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986

Kent er iemand Robin Hood?

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

Mja, want de massa wil een kleine variance met een grote kans op een klein beetje winst.
Daarom ook dat veel Nederlanders bij een grote Euromillion pot naar Belgie komen om wat lotjes te kopen.
Daarom dat er bij een grote pot, meer tickets verkocht worden als bij een kleine pot.
En als het te moeilijk is, om je buur een paar ton te zien verdienen? MLeh

Ksnap zo niet echt het probleem. Of je speelt mee, of niet.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Is ook zo: je speelt mee of niet.

Waar het hier echter om gaat is dat je ongewild 'meespeelt' met je postcode en er zijn maar weinig mensen die het niets doet wanneer zij niets winnen en de rest van de buurt een kapitaal.

De staatsloterij is ook onzin, maar daarmee wordt tenminste niemand onder koopdruk gezet met de psychische dwang om mee te doen 'om niet buiten de boot te vallen'. Overigens las ik dat de kans op de jackpot iets van 1 op 4,3 miljoen is of zo :facepalm:

Ik speel principieel nooit mee met de postkloterij en mij boeit het weinig wanneer anderen zouden winnen, maar voel me gemanipuleerd en daar heb ik echt een hekel aan.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Is ook zo: je speelt mee of niet.

Waar het hier echter om gaat is dat je ongewild 'meespeelt' met je postcode en er zijn maar weinig mensen die het niets doet wanneer zij niets winnen en de rest van de buurt een kapitaal.

De staatsloterij is ook onzin, maar daarmee wordt tenminste niemand onder koopdruk gezet met de psychische dwang om mee te doen 'om niet buiten de boot te vallen'. Overigens las ik dat de kans op de jackpot iets van 1 op 4,4 miljoen is of zo :facepalm:

Ik speel principieel nooit mee met de postkloterij en mij boeit het weinig wanneer anderen zouden winnen, maar voel me gemanipuleerd en daar heb ik echt een hekel aan.

+1

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Interessant om dit te lezen. Had die naam Postcode-Loterij al vaak gehoord, maar wist eigenlijk niet waarover het ging, laat staan dat er dus 1 postcode de jackpot kan winnen en je dus idd wel compleet geconfronteerd wordt met wat je mist als je had meegedaan, en daardoor impliciet onder druk gezet wordt.

Doet me denken aan onze Belgische Lotto met hun Joker-trekking, maar dan in veel ergere mate. Bij onze Joker had elk Lotto-formulieer een voorgedrukt nummer, waar je ook mee kon meedoen met een afzonderlijke trekking. Dus als je met de Lotto speelde, kende je automatisch je Joker-nummer of je nu meedeed of niet. Alleen, bij de Joker was het net iets gemakkelijker om het nummer te negeren en dus niet te weten dat je had gewonnen. Met die Postcode is dat compleet niet het geval.

Toch wel zeer bedenkelijk eigenlijk...

Beantwoorden
Citeren
Timmaywin

Lijkt me dat zo'n uitbetaling aan een hele straat behalve aan jou kan aanvoelen als een zieke bad beat, omdat jij zo slim bent om niet mee te spelen voor een jackpot met een winkans van 1 op 4,3 miljoen en de rest dom geluk heeft. Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe ik me zou voelen als dat gebeurd.

Maar waar ik meer moeite mee heb als ik wel mee zou spelen is het feit dat je met je gezicht en de cheque op tv komt zodat heel Nederland je kan herkennen en vervolgens een hele hoop mensen komt smeken/dreigen om het krijgen van geld.
Ik word liever anoniem miljonair!

Beantwoorden
Citeren
onmybike

Vind de meeste in dit topic toch maar een beeje naïf.
Mensen die aan loterijen mee doen weten niks van kansen dat op de eerste plaats gezegt.
En wat care als de buurman wint je hebt toch gewoon beste besluit genomen om niet te kopen.
Stel je fold 92o omdat er iemand voor je raise en de flop komt 992 ga je toch ook niet huilen. Wees blij voor die domme buurman.+ die kans is afgerond 0% dathet gebeurt dus er uberhaupt al mee bezig zijn slaat nergens op eigenlijk. + jij kunt de komende 20 jaar de buurman uitlachen over de schutting dat hij zo dom is om aan loterijen mee te doen en nooit wat wint.

Beantwoorden
Citeren

@onmybike

Dat mensen mee doen uit dommigheid of afgunst, maakt dat de postkloterij ok?

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten.
Aan de staatsloterij doe mee, al jaren en dat is inderdaad -45% ev op dit moment, ik hou er nl. een staatje van bij zo over de jaren.

Ook wil ik er nog aan toevoegen die die jackpots van vele miljoenen volslagen idioot zijn naar mijn bescheiden mening.
Wat heeft het voor zin om een jackpot van 30 miljoen of een postcode kanjer van 48 miljoen uit te keren.
1000 mensen voor €30.000 en 2000 postcodes voor €24.000 en je hebt drieduizend mensen heel blij gemaakt i.p.v. een handvol die een bedrag in handen krijgen waar een hoop last van krijgen om het allemaal safe en veilig te stellen. Nemand heeft m.i. in een keer zoveel miljoen nodig, met een paar tienduizend is ook iedereen tevreden en gelukkig.
Dat zou de loterij gelijk wat positiever Ev maken ook.

Miljoenspel, iedereen kans op een miljoen, niet 1 grote prijs maar vele kleine prijzen ;)

Beantwoorden
Citeren
sandercvo

Als de hoofdprijzen 30000 zouden zijn geweest, zou ik al helemaal niet mee gaan doen. Wie wil nu dik -EV spelen voor een 'matige prijs'. Slechte poker spelers spelen toch ook liever de sunday million dan een 215 dollar S&G. Mensen willen meedoen om de life chancing money die te winnen valt. Ik denk dat 30 en 48 miljoen wel wat overdreven is.

Beantwoorden
Citeren