Ga naar het forum
powerbutton op moed...

Meldingen
Alles wissen

powerbutton op moederbord deactiveren

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
602 Weergaven
holidayon

beste mensen,

heb vandaag mijn pc in elkaar gezet.
Nu heb ik een power knop op mijn behuizing zitten (sharkoon REX8)
maar op mijn moederbord (msi Z77A-GD65) zit ook een power knop en reset knop. nu kan ik mijn pc daarmee aan en uit zetten. maar ik wil toch graag die power knop op mijn behuizing laten werken. Ik heb al in de BIOS gezocht maar ik kan niks vinden ook bij google en andere sites niks gegvonden.
Het is voor mijn poker pc. Misschien is er iemand hier die me kan helpen?

ik hoop het

groetjes jules

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
ViperPP

Beetje raar verhaal. Een power button op je moederbord ?! Dus er staat daar een aan/uit knop op of zo ? Makes no sense.
Normaal heeft je kast een draadje verbonden met de powerknop en dat plug je in op de juiste connector op je MB (check de manual). Op die manier kan je dan ook een soft power off doen: als je de power knop kort indrukt zal Windows gewoon proper afsluiten ipv onmiddellijk power-off te doen.

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Volgens mij heeft ieder moederbord een aan/uit-knop op het bord zitten. Tenminste degene die ik altijd heb gehad wel, heb nu een asrock huppeldepup. De knop op je moederbord moet altijd aan staan. Verder moet je inderdaad je moederbord met de reset/aan-uit knop op je kast verbinden zoals Viper zegt. Zelfde geld ook voor eventuele activiteitindicatoren harde schijf, etc. Beste kun je hiervoor de handleiding raadplegen (zoeken naar JFP1, JFP2-connectors) .

Beantwoorden
Citeren
Orodin

Heyhey,

Ik kan je helaas geen antwoord op je vraag geven, holidayon.

Maar ik verplaats wel even de thread naar de Small Talk-sectie, aangezien dit geen pokerdiscussie is ;).

Groetjes,
David

Beantwoorden
Citeren
duvel666

ik heb net ook mijn nieuwe pc enkele weken geleden opgebouwd,
en het is inderdaad vrij standaard dat er op een moederbord een power button en reset button zitten ...

de reden is simpel...
als je aan het bouwen of overclocken bent en je bent alles aan het testen dan zit je vaak met je hoofd in de kast om te zien of alles het doet (geluid, lichtjes, testbeeps, etc...) ...
op die wijze kan je makkelijk de buttons gebruiken ...

op elk moederbord kan je ook uiteraard je power en resetbuttons van je behuizing verbinden ...
zoals viper& michel reeds zeiden, even in de manual van je moederbord kijken en daar staat het wel netjes in aangeduid ...

een pc bouwen is deze dagen heel simpel geworden, gewoon stap per stap alles mooi verbinden en klaar is kees...

opde meeste moederborden zitten die aansluitingkjes (jumpertjes) voor power,reset,leds... rechts onderaan (meestal!) ... het staat er op het moederbord vaak zelfs bijgeschreven waarvoor die jumpertjes dienen!

welk moederbord heb je ?

succes nog!

Beantwoorden
Citeren
holidayon

moederbord: z77a-gd65

Beantwoorden
Citeren
holidayon

msi !

Beantwoorden
Citeren
duvel666

pagina 1-26 van de engelstalige manual vat het mooi samen, met mooi tekeningske erbij ...

het kan niet verkeerd gaan ;)

JFP1 en JFP2 voor je leds, pwr,reset ... ;)

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door duvel666
de reden is simpel...
als je aan het bouwen of overclocken bent en je bent alles aan het testen dan zit je vaak met je hoofd in de kast om te zien of alles het doet (geluid, lichtjes, testbeeps, etc...) ...
op die wijze kan je makkelijk de buttons gebruiken ...

Nice, weer iets bijgeleerd. Is dan ook alweer 4j geleden dat ik nog eens een PC in elkaar stak :).

Beantwoorden
Citeren