Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Zen?

7 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
593 Weergaven

Alright, beste mede-pokerspelers,

Ik heb nogal een winnaars mentaliteit, net zoals zoveel mensen hier waarschijnlijk, het ding is echter dat ik niet zo goed tegen mijn verlies kan. Niemand verliest graag uiteraard, maar de ene is al een betere verliezer dan de andere. Ik heb hier vroeger lang problemen mee gehad (niet op vlak van poker, maar bepaalde sporten etc) en dan is dat een hele lange tijd weggeweest. Niet de mentaliteit, maar de rage tijdens of na verliezen.

Sinds kort echter, merk ik dat ik me weer veel te fel opjaag (op gebied van poker dan) als ik verlies. Er zijn uiteraard ook wat persoonlijke dingen (mss onderliggende stress waar ik me ook niet bewust van ben) etc..

Wat ik niet weet is hoe het komt dat ik zo'n hele lange periode de rust zelve was en nu weer kan flippen als een gek. De stressfactor lijkt me wel een beetje ver gezocht aangezien het woord 'stress' niet in mijn dictionary staat. Op vlak van school is dat wel jammer, want daar kan je soms wel een portie stress gebruiken om je actief in te zetten. Hopelijk kan ik dat tijdens de krokus ook doen want anders is mijn tweede semester om zeep.

ANYWAYS, daar gaat het eigenlijk allemaal niet over :D of toch wel gedeeltelijk. Ik dacht het is 'Small Talk' ik laat me even rustig gaan. De main question van heel mijn verhaal is eigenlijk: hoe worden jullie zen? Luisteren jullie naar bepaalde muziek? Rustgevende bedoel ik dan, want ik heb mijn iTunes openstaan en ik flip evenveel met of zonder muziek. Dus dat lijkt me niet direct de meest geschikte oplossing. Misschien moet ik nu gewoon even stoppen met typen en jullie laten antwoorden. Wat maakt jullie rustig? Hoe relativeren jullie de verliezen? En neen, ik ga geen boek lezen over pokermindset etc.. Dan start ik nog liever met aromatherapie.

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
noisecore

Kruidenthee

Beantwoorden
Citeren

Ik ga vaak even naar buiten een rondje lopen. Dan gaan mijn gedachten vanzelf ergens anders naar toe en wordt ik weer rustig.

Even totaal iets anders doen helpt me ook vaak. Maar iedereen zal z'n eigen methode hebben om weer 'zen' te worden :).

Beantwoorden
Citeren

Ja, maar ik zoek meer een methode voor op lange termijn innerlijke rust te vinden eigenlijk, niet zozeer alleen op gebied van poker. Ik kan mij perfect afreageren in de gym, maar ben meer op zoek naar, mjah, innerlijke shizzle :facepalm: .

Beantwoorden
Citeren

als ik gefrustreerd ben, start ik vaak Call of Duty of GTA op, om dan ff flink huis te houden en alle frustraties weg te knallen. Na een uurtje uitrazen ben ik er dan wel weer overheen :P

Beantwoorden
Citeren
wauss

Oorspronkelijk gepost door Starskiii1
Ja, maar ik zoek meer een methode voor op lange termijn innerlijke rust te vinden eigenlijk, niet zozeer alleen op gebied van poker. Ik kan mij perfect afreageren in de gym, maar ben meer op zoek naar, mjah, innerlijke shizzle :facepalm: .

misschien ben je innerlijk niet helemaal instaat om zen te worden (lijk nu net of je ik een soort retard noem ofzo :D) maar waarom niet gewoon fysiek afreageren? ik heb thuis een boks zak hangen en als ik pissed ben ram ik daar gewoon 10 minuten tegen. tot ik door heb dat ik het toch niet ga winnen van die zak.

als je echt innerlijke dingen wil doen. geurkaarsen? mediteren? yoga? flinke partij drugs? ik zou zegge google eens zijn wel een miljard dingen die mensen doen. je moet alleen de juiste voor jou zien te vinden.

Beantwoorden
Citeren
krikke482

Zoals je topic titel zegt, zen worden. Het is een state of mind :) Kan je aanraden met lucide dromen oid te starten.

Beantwoorden
Citeren