Ga naar het forum
Beste software SnG ...

Meldingen
Alles wissen

Beste software SnG micro

17 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
1,476 Weergaven
Diikoeneke

Hallo allemaal,

Ik zoek een simpel programma die mij goed kan helpen tijdens het spelen, speel vooral Sit 'n Go 9 man op micro.

Nu heb ik vroeger al een keer Hold'm Manager geprobeerd maar vond het eerlijk gezegd te moeilijk werken.

Nu had ik net de trial versie van SitNGo Wizard gedownload, maar volgens dat programma mag ik die niet ondertussen dat ik aan het spelen ben gebruiken. ( Ookal staat op site van pokerstars dat de nieuwere versies wel mogen)

Wat zouden jullie me aan raden?

Beantwoorden
Citeren
16 reacties
ViperPP

Vraag is vooreerst wat je wil bereiken met de software. Het feit dat je HEM en SNGWiz over dezelfde kam scheert, toont een beetje aan dat je eigenlijk nog niet weet wat je van de software verwacht.

Als je toch mico's speelt, zou ik toch eerst wat afwachten. Volg wat coachings hier op PokerStrategy en je zal al snel zien welke software de coaches gebruiken en vooral hoe ze die gebruiken. Dan ga je ook vrij snel voor jezelf een beeld kunnen vormen van welke software je het dringendst nodig hebt.

In principe moet het op de micro's in elk geval ook mogelijk zijn om ze te beaten zonder enige extra software.

Beantwoorden
Citeren
Diikoeneke

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Vraag is vooreerst wat je wil bereiken met de software. Het feit dat je HEM en SNGWiz over dezelfde kam scheert, toont een beetje aan dat je eigenlijk nog niet weet wat je van de software verwacht.

Als je toch mico's speelt, zou ik toch eerst wat afwachten. Volg wat coachings hier op PokerStrategy en je zal al snel zien welke software de coaches gebruiken en vooral hoe ze die gebruiken. Dan ga je ook vrij snel voor jezelf een beeld kunnen vormen van welke software je het dringendst nodig hebt.

In principe moet het op de micro's in elk geval ook mogelijk zijn om ze te beaten zonder enige extra software.

Ik ben nog een beginnende poker speler die alle termen nog niet kent en vind het moeilijk om mijn kansen te berekenen + welke handen ik het beste kan spelen en niet.

Nu gebruik ik als ik een sit 'n go start een pagina van pokerstrategy waar je kan zien welke handen je kan spelen op welke positie alleen meestal heb ik net te weinig tijd om dat te kunnen kijken.

Eigenlijk zou ik een programma willen die mijn odd's berekent icm mijn Equilty. Bij Hold'em Manager kon je ook zien welke kaarten de speler had op het einde, dat zou ook fijn zijn :P

Dat allemaal met simpele software die beginnende pokerspelers ook goed helpen, snap je beetje?

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Je bent goed begonnen met die chart en de artikelen te lezen. Die chart ga je zo uit je hoofd leren als je er langer me werkt en je legt hem vanzelf naast je neer om er iets van af te wijken afhankelijk van de situatie.
Ik zou daarnaast de ICM trainer (light) onder de poker tools hievandaan downloaden en super veel mee oefenen zodat je de situaties die daar geschetst worden gaat herkennen.

Beantwoorden
Citeren
Diikoeneke

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
Je bent goed begonnen met die chart en de artikelen te lezen. Die chart ga je zo uit je hoofd leren als je er langer me werkt en je legt hem vanzelf naast je neer om er iets van af te wijken afhankelijk van de situatie.
Ik zou daarnaast de ICM trainer (light) onder de poker tools hievandaan downloaden en super veel mee oefenen zodat je de situaties die daar geschetst worden gaat herkennen.

Die ICM trainer is die het zelfde als die in SitNGoWizard? want anders is het overbodig die te downloaden denk ik :)

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Is gratis :coolface:

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

En is meer een tool om te leren en SnG Wiz is meer om te reviewen, handen te importeren en dan met ranges stacksizes e.d. te spelen.
ICM trainer kun je zelf een beperkt aantal variabelen opgeven en dan genereert hij zelf hand na hand welke jij kan analyseren en dan juist beantwoorden :D.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Software tijdens het spelen (als SNG wiz) is meestal niet toegestaan. Dit soort software is meer voor tijdens het leren en reviewen. Tijdens het spelen zelf gebruik ik Poker Tracker waar ik dan tijdens het spelen handen in markeer die ik achteraf wil bekijken met bijvoorbeeld SNG wiz.

Beantwoorden
Citeren
Diikoeneke

En is meer een tool om te leren en SnG Wiz is meer om te reviewen, handen te importeren en dan met ranges stacksizes e.d. te spelen.
ICM trainer kun je zelf een beperkt aantal variabelen opgeven en dan genereert hij zelf hand na hand welke jij kan analyseren en dan juist beantwoorden :D.

Heb ICM gedownload, alleen hij laat het programma maar half zien, zie de push en fold knop maar half en de handen waarmee ik wil all-in zou kunnen gaan zie ik niet... ideaal

Edit@ En ik zie alleen de uitleg rechts als ik die markeer...

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Dat is niet best, bij mij werkt hij wel prima, heb je de light versie of de volledige versie?
Je zou desnoods onder het vraagtekentje rechtbovenin even een ticket kunnen maken dat het programma niet goed werkt.
ps, welk besturingssysteem? java up to date?

Beantwoorden
Citeren
Diikoeneke

Dat is niet best, bij mij werkt hij wel prima, heb je de light versie of de volledige versie?
Je zou desnoods onder het vraagtekentje rechtbovenin even een ticket kunnen maken dat het programma niet goed werkt.
ps, welk besturingssysteem? java up to date?

Light versie. Windows 8 pro 64bit, java is up to date.

Werkt pokertracker ook fijn voor beginners?

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

HEM en PT zijn allebei erg uitgebreide programma's, maar er zijn goede video's op de website met uitleg e.d.
Denk dat je qua trainer even een ticket aan moet maken.

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Hey Diikoeneke,

Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door Flash player die hiervoor gebruikt wordt. Weet je toevallig welke versie daarvan je hebt?

Ik zou ook een kijkje nemen bij de Equilab. Dit is meer een tool waarmee je kunt spelen en een goed idee kunt krijgen van hoe goed jouw hand het doet tegen bepaalde handen van je tegenstander. Maar op zich is dat ook alweer wat lastiger, want om het zinvol te doen, moet je dan ook de handrange van je tegenstander beter kunnen inschatten.

Ik zou beginnen met deze 2 programma's te downloaden omdat je hiermee gratis kunt beginnen zonder dat je direct een licentie hoeft te kopen.

Wat ik je vooral zou aanraden is om actief te worden op het SnG-discussie en handbeoordelings forum. Ga gewoon bij handen van andere leden posten wat jij denk dat goed is, en vergelijk dat dan daarna met de beoordelingen om te kijken of het overeenkomt of niet.

Uiteraard is het ook zeker goed om je eigen handen te posten en zo met anderen daarover te praten. Nooit bang zijn om gewoon je vragen te stellen! _cool:

Het handbeoordelingsforum vind je hier: https://forums.pokerstrategy.com/nl/forum/board.php?boardid=1577

Beantwoorden
Citeren
Diikoeneke

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Hey Diikoeneke,

Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door Flash player die hiervoor gebruikt wordt. Weet je toevallig welke versie daarvan je hebt?

Ik zou ook een kijkje nemen bij de Equilab. Dit is meer een tool waarmee je kunt spelen en een goed idee kunt krijgen van hoe goed jouw hand het doet tegen bepaalde handen van je tegenstander. Maar op zich is dat ook alweer wat lastiger, want om het zinvol te doen, moet je dan ook de handrange van je tegenstander beter kunnen inschatten.

Ik zou beginnen met deze 2 programma's te downloaden omdat je hiermee gratis kunt beginnen zonder dat je direct een licentie hoeft te kopen.

Wat ik je vooral zou aanraden is om actief te worden op het SnG-discussie en handbeoordelings forum. Ga gewoon bij handen van andere leden posten wat jij denk dat goed is, en vergelijk dat dan daarna met de beoordelingen om te kijken of het overeenkomt of niet.

Uiteraard is het ook zeker goed om je eigen handen te posten en zo met anderen daarover te praten. Nooit bang zijn om gewoon je vragen te stellen! _cool:

Het handbeoordelingsforum vind je hier: https://forums.pokerstrategy.com/nl/forum/board.php?boardid=1577

Equilab had ik al gedownload, maar dat is ook allemaal vooral voor na het pokeren, ik wil graag redelijk snel kunnen zien wat mijn kansen enzo zijn.

FlashPlayer heb ik als het goed is nieuwste versie maar zal nog wel even kijken, edit mijn post zo wel.

@Edit; FlashPlayer is het probleem niet, denk dat als je de applicatie kan maximaliseren dat dan het probleem gewoon opgelost is.

@Edit2 Ik zie nu dat Pokerstars en Full Tilt het nu verbieden om real time advice te krijgen, dus eigenlijk is het slimmer om die niet te gebruiken?

Beantwoorden
Citeren
alcoatjez

Software tijdens het spelen (als SNG wiz) is meestal niet toegestaan. Dit soort software is meer voor tijdens het leren en reviewen. Tijdens het spelen zelf gebruik ik Poker Tracker waar ik dan tijdens het spelen handen in markeer die ik achteraf wil bekijken met bijvoorbeeld SNG wiz.

Deze post zegt het wat mij betreft perfect.
Je kunt PokerTracker of HEM gebruiken voor de HUD. Je kunt dan beter zien hoe je tegenstanders spelen. Ook kun aangeven welke handen je later wilt analyseren.

Je laad na een sessie je Hand History in SNG Wizard om te kijken wat je goed hebt gedaan of wat eventueel beter kan.

Het vergt misschien wat geduld om dit te gaan doen, maar het loont echt om een goed gevoel te krijgen wat je moet pushen. Persoonlijk vond ik de uitkomsten best schokkend, omdat ik veel te tight pushte.

Beantwoorden
Citeren
Diikoeneke

Oorspronkelijk gepost door alcoatjez

Deze post zegt het wat mij betreft perfect.
Je kunt PokerTracker of HEM gebruiken voor de HUD. Je kunt dan beter zien hoe je tegenstanders spelen. Ook kun aangeven welke handen je later wilt analyseren.

Je laad na een sessie je Hand History in SNG Wizard om te kijken wat je goed hebt gedaan of wat eventueel beter kan.

Het vergt misschien wat geduld om dit te gaan doen, maar het loont echt om een goed gevoel te krijgen wat je moet pushen. Persoonlijk vond ik de uitkomsten best schokkend, omdat ik veel te tight pushte.

Met HUD wordt toch het (extra) schermpje in de poker client bedoeld, met info over het spel? Heb trial versie van PockerTracker nu, maar krijg niet de hud in Full Tilt poker. Ook bij Sit'n Go's krijg ik niet in de software gezet dat ik eerste wordt enzo waardoor mijn graphic enzo niet correct is.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

PokerTracker heeft wel degelijk support voor de results van SNGs en MTTs. Vooreerst is het wel belangrijk van te weten dat het hierin afhankelijk is van wat elke pokerclient juist in zijn hand histories logt. Als PT de payout structuur kent (en er zijn er een heel aantal pre-loaded en indien je er een hebt die niet juist is, fixen ze het heel snel wanneer je een support ticket filet) dan zal PT ook automatisch je winnings correct zetten, zelfs al staat het niet in de HH.

Als je toch voorhebt dat finishes niet kloppen, of dat bvb je winnings van een MTT niet ingevuld worden (omdat daar PT het niet zélf kan berekenen) dan kun je nog altijd toernooi-resultaten editen. Rechtsklik in 'View Stats' op een toernooi, en kies daar Edit Tournament en daar kun je dan vanalles aanpassen waaronder dus ook de finishes en payouts. Je kan er ook een heel aantal in bulk doen, daarvoor heb je links 'Edit Tournament Results' wat je eigenlijk naar dezelfde editor brengt en waar je dan via Filters de juiste toernooien kunt selecteren. Gebruik zeker ook de Auto-Detect: dit zorgt ervoor dat PT4 zo goed en kwaad als mogelijk met de beschikbare gegevens probeert af te leiden over welk toernooi het gaat en wat de payouts zijn. Je kan Auto-Detect overigens ook laten runnen als deel van de Auto-Import van handen zodat na afloop van een toernooi die Auto-Detect vanzelf gebeurt.

Voor PokerStars kan ik overigens ook de E-mail functionaliteit van PT4 zeer aanbevelen. Bij PokerStars kan je immers een samenvatting van je x laatste toernooien of van toernooi-id y opvragen per mail. PT4 kan die mail oppikken uit je mailbox en verwerken zodat ze in je database zitten. Bij Stars ging ik dus altijd 's anderdaags de samenvattingen opvragen van alle toernooien van de dag voordien zodat ik ook de finishes had van wie het langer uithield dan ikzelf.

Beantwoorden
Citeren