Skip to forum
Holdem Manager hack...

Meldingen
Alles wissen

Holdem Manager hackpoging

12 Berichten
7 Gebruikers
2 Reactions
1,054 Bekeken
Fladdermouse

Ik heb deze ochtend deze mail aangekregen.

Dear Fladdermouse,

Someone has tried to log into your account on Holdem Manager Forums with an incorrect password at least 5 times. This person has been prevented from attempting to login to your account for the next 15 minutes.

The person trying to log into your account had the following IP address: 94.242.246.24

All the best,
Holdem Manager Forums

Enige suggesties wat ik hier best mee doe? Is dit hoogst waarschijnlijk iemand die random wat paswoorden ingeeft of ga ik er misschien toch best vanuit dat iemand ergens een paswoord van mij heeft gekraakt en dit nu op zoveel mogelijk andere sites uitprobeert?

Beantwoorden
Citeren
11 replies
RobbyTank

Heb je geen vriend met wat ICT-kennis. Die kunnen vaak heel wat te weten komen aan de hand van IP-adressen. Dan kom je al meer te weten over regio en identiteit en dat soort dingen.

Beantwoorden
Citeren
stefanie46

Zelf effe googlen en je komt al een heel eind verder zoals de land code enz.
Grtz

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Hoe moet je inloggen op de HEM forums ? Met een nickname of met e-mail adres ? Als het met een nickname is, kan het ook zijn dat iemand met een gelijkaardige nick de jouwe probeerde in de plaats van de zijne.
Als het echt een poging is om binnen te raken, dan is het gewoon een kwestie van overal goede, lange paswoorden te kiezen. Idealiter gebruik je ook een tool als Keepass of LastPass om die moeilijke paswoorden bij te houden, aangezien echt moeilijke paswoorden ook moeilijk te onthouden zijn. Sowieso dus zeker overal een ander paswoord gebruiken.
Ik zou er alleszins niet van wakker liggen.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

PS, for what it's worth: https://geoiptool.com/en/?ip=92.242.246.24 , al ben je m.i. niet veel met die info, tenzij je aartsvijanden in Kroatië hebt :).

Beantwoorden
Citeren

Eigenlijk wat ViperPP al zegt.
KeePass kan je gratis gebruiken.
http://keepass.info/

Het kan allerlei oorzaken hebben, en vaak is zelfs het IP nummer niet de juiste.
Als ze al proberen te hacken gebruiken ze toch wel een Proxy of een VPN.

Ikzelf hack vanuit mijn hobby en werk, dus wil je meer info of heb je vragen stel ze gerust.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

lijkt me wel leuk werk dan? wat moet je doen maniac? (hacken had ik al wel gesnapt maar meer info :p)

Beantwoorden
Citeren

Zeker, ik heb eigenlijk van mijn hobby mijn werk gemaakt.

Het is voornamelijk kwetsbaarheden zoeken in web applicaties of bedrijfsnetwerken.
Dit moet je in kaart brengen zodat bedrijven gaan voldoen aan de eisen van de NEN7510 Informatiebeveiliging.

De hacks die gebruikt worden varieert van XSS (Cross site scripting), SQLi (SQL Injectie) tot Social Engineering (De bekende Microsoft bellers).

Wil je zelf op een laagdrempelige manier kennismaken of je kennis testen.
Dat kan je dan doen op certifiedsecure. (Voor de liefhebber, sommige hack-challenges ben je wel een dag of 2 mee zoet. ;-) )

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

mja zou wel graag er kennis mee maken niet om domme dingen te doen ofzo maar lijkt me gewoon leuk om te kunnen. maar kan je daar dan van nul beginnen? Kbedoel dan zonder programma kennis of iets natuurlijk :)

Beantwoorden
Citeren

Jazeker, tevens met introductie filmpjes erbij.
Begint heel laagdrempeling en wordt iedere keer moeilijker.

Aanrader als browser is Mantra Portable.
Hier zitten tools in die je kunnen helpen.
Denk hierbij aan: Hackbar, LiveHTTPHeaders, Proxy enz....

Heb je vragen of zit je ergens vast mag je mij altijd een PM sturen.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

thx, klinkt wel leuk zal dit dus zeker checken :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Heb net ook zo'n mailtje gehad van HM2. Al had deze gast een andere IP-adres 91.109.247.173.

Beantwoorden
Citeren