Hallo MohawkQ
Ik gebruik zelf het meeste de ChipEV (Cev) en Malmuth-Harville "ICM".
Cev gebruik ik altijd als ik nog niet aan de finale tafel zit van een bepaald toernooi en de ICM optie gebruik ik aan de finale tafel.
De reden dat er bij deze 2 totaal andere resultaten uitkomen is dat bij Cev de berekening wordt gemaakt op basis van de verwachtingswaarde op basis van de chipstacks. Bij de ICM variant wordt op basis van de $ verwachtingswaarde een berekening gemaakt.
De andere 2 opties kun je ook aan de finale tafel gebruiken, zoals de Future Game Simulation (FGS) of je zet de prijzenstructuur op 1. De FGS kun je bereken wat een beslissing in de toekomstige beurt invloed kan hebben. Dus houdt het een beetje rekening mee dat je bijvoorbeeld de volgende beurt door de blinds moet en daardoor zal je iets wijder profitabel kunnen pushen.
Als je een berekening wilt maken van een groot toernooi zul je de prijzenstructuur van de finale tafel handmatig moeten invullen om er goede berekeningen uit te krijgen. Dat geld ook voor de 180 mans prijzenstructuur, omdat deze compleet anders is dan van een 45 mans. De 45 mans prijzenstructuur is behoorlijk vlak, terwijl die van een 180 mans een top heavy prijzenstructuur (30/20/11,4/7,4/5,8/4,3/3/2,2/1,5) heeft.
Ik denk dat het zo al wat duidelijker is en mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag.
Groetjes,
SDK1987