Ga naar het forum
HoldemResources Cal...

Meldingen
Alles wissen

HoldemResources Calculator tutorial ?

7 Berichten
3 Gebruikers
3 Reacties
489 Weergaven
MohawkQ

Hallo,

Ik heb me zonet de HoldemResources calculator aangeschaft en zou er graag op een correcte manier mee willen leren werken.
Ik heb een hele lijst van handen die ik eens adhv de calculator wil bekijken.
Nu heb ik nog een heleboel vragen bij deze software waar ik nergens direct een antwoord op vind.
Kan ik ergens een goede tutorial volgen ?

Ik speel voornamelijk MTT toernooien( 180 mans, $1.35 knockout,...).

Mvg,

MohawkQ

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Moderator
SDK1987

Hallo MohawkQ

Je zou de video Holdem Resources Calculator Webinar kunnen bestuderen.
Ik verwacht dat je met deze video al een heel end zult komen.
Verder gebruik ik zelf de tool ook en mocht je specifieke vragen hebben kan ik je denk ik ook wel helpen.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Hallo MohawkQ

Je zou de video Holdem Resources Calculator Webinar kunnen bestuderen.
Ik verwacht dat je met deze video al een heel end zult komen.
Verder gebruik ik zelf de tool ook en mocht je specifieke vragen hebben kan ik je denk ik ook wel helpen.

Groetjes,
SDK1987

aaaaaaaah zo kom jij aan die professionele analyses altijd? :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat helpt wel ja :f_wink:

Beantwoorden
Citeren
MohawkQ

Ik heb de video eens bekeken en heb daaruit al heel wat geleerd. Toch is niet alles helemaal duidelijk.
Wanneer we een hand willen evalueren, krijgen we de keuze uit 4 soorten berekeningen namelijk Malmuth-Weitzman, ChipEV in big blinds,...
Afhankelijk van de optie die we hier nemen krijgen we een totaal ander resultaat.
Waarom geeft dit een totaal ander resultaat ? met andere woorden, waarvoor dient elke optie ? En wanneer kunnen we best welke optie gebruiken ?

Nog een tweede vraag, wanneer we zo een berekening willen maken moeten we ook de payout structure ingeven.
Wat moet ik ingeven indien dit gaat om een enorm groot toernooi ? De hoogste die ik kan ingeven is een 45-man MTSNG ? + Maakt dit veel uit ?

Mvg,
MohawkQ

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Hallo MohawkQ

Ik gebruik zelf het meeste de ChipEV (Cev) en Malmuth-Harville "ICM".
Cev gebruik ik altijd als ik nog niet aan de finale tafel zit van een bepaald toernooi en de ICM optie gebruik ik aan de finale tafel.
De reden dat er bij deze 2 totaal andere resultaten uitkomen is dat bij Cev de berekening wordt gemaakt op basis van de verwachtingswaarde op basis van de chipstacks. Bij de ICM variant wordt op basis van de $ verwachtingswaarde een berekening gemaakt.
De andere 2 opties kun je ook aan de finale tafel gebruiken, zoals de Future Game Simulation (FGS) of je zet de prijzenstructuur op 1. De FGS kun je bereken wat een beslissing in de toekomstige beurt invloed kan hebben. Dus houdt het een beetje rekening mee dat je bijvoorbeeld de volgende beurt door de blinds moet en daardoor zal je iets wijder profitabel kunnen pushen.

Als je een berekening wilt maken van een groot toernooi zul je de prijzenstructuur van de finale tafel handmatig moeten invullen om er goede berekeningen uit te krijgen. Dat geld ook voor de 180 mans prijzenstructuur, omdat deze compleet anders is dan van een 45 mans. De 45 mans prijzenstructuur is behoorlijk vlak, terwijl die van een 180 mans een top heavy prijzenstructuur (30/20/11,4/7,4/5,8/4,3/3/2,2/1,5) heeft.

Ik denk dat het zo al wat duidelijker is en mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
MohawkQ

Oké, ik denk dat ik het nu wel helemaal begrijp.

Héél hard bedankt voor de info!

Mvg,
MohawkQ

Beantwoorden
Citeren