Ga naar het forum
Pokertracker Update...

Meldingen
Alles wissen

Pokertracker Update Database...

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
702 Weergaven
krisse12

Beste leden,

Heb het niet meteen terug gevonden in de forum.

Na mijn Pt upgrade van 3 naar 4 vraag hij mij om een update te doen van de database. Nu is dit al meer dan 10 uur aan het updaten zonder enig resultaat... Iemand hier een oplossing voor?

Mvg

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
ViperPP

Ik denk dat je best bij PT zelf een support ticket opent. De migratie kan wel ettelijke uren duren naargelang je database. Toen ik naar PT4 overschakelde ben ik er echter niet in geslaagd mijn PT3 database deftig in PT4 te krijgen. Ik heb toen dan maar beslist van gewoon in PT4 met een nieuwe lege database te beginnen.

Beantwoorden
Citeren
lorenzoa

Misschien is het een beter idee om de handen uit je oude database te exporteren en die dan te importeren in de nieuwe database. Wie weet gaat dit vlotter dan het updaten.

Beantwoorden
Citeren
krisse12

Thanks for the reply,

Ik denk dat ik ook best gewoon van 0 begin. Hoe gaat dit dan te werk? Moet ik mijn hand history verwijderen?

Beantwoorden
Citeren
lorenzoa

Gewoon je handhistories importen in een nieuwe database onder pokertracker 4

Beantwoorden
Citeren
krisse12

Error: Unable to begin feeder import process. Reason: PokerTracker is configured to import into an outdated database. This must be corrected before an import can succeed.

Sorry hoor ben echt een leek :/

Iemand mij helpen :-) ^^

Beantwoorden
Citeren
krisse12

Oke het is in orde.

Dit is van de PT Support:
It depends on many factors such as your computer's power (or lack thereof), whether or not you're doing other things at the same time, how many hands are in the database(s), etc. For anything less than a million or so hands it normally would've completed in a few hours so what might've happened is that some existing issue in the database is creating problems during the update.

If this sounds like your situation then you can start a replacement database:

1. Stop PokerTracker4 and reboot.

2. Restart PokerTracker4 and when it asks to update the database click "No".

3. Click "Database -> Database Management", "New", "Create", select your new database and click both "Set Default" and "Set Active" buttons so that the new database has "Default" and "Active" next to it.

4. Click "Configure -> Site & Import Options -> Preferences" and make sure the "Databases" boxes both have "Current Active Database" in them.

5. Click "HUD -> Edit HUD Options -> General Settings -> Advanced", remove the check mark by the old database and add a check mark for the new one. This is where you tell PokerTracker4 which database(s) to use for HUD stats.

You can try things out and confirm it's working ok and once you're satisfied you can manually reimport your old hands. To do that click "Play Poker -> Get Hands From Disk -> Select Directory" and navigate to/select where they are, probably here:

C:\Users\some_name\AppData\Local\PokerTracker 4\Processed

Werkt prima nu.

Beantwoorden
Citeren