Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

probleempje

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
405 Weergaven
Beour

Ik ben van plan om HM2 aan te schaffen. Voor ik het wil halen, heb ik de trial versie geinstalleerd.Tijdens het installeren krijg ik heletijd hetzelfde foutmelding: PostgreSQL can't be installed.

Ik heb op de forums zitten zoeken op de site van HM, maar ik kan het antwoord niet vinden.

Iemand met hetzelfde probleem?

mvg,

beour

Beantwoorden
Citeren
5 reacties

heb je geprobeerd om postgress los te installeren? op de site van hm staat een link daarvoor.

ik heb zelf ook een aantal problemen gehad met postgress en helaas was het enige wat bij mij hielp was windows opnieuw installeren. :(

Beantwoorden
Citeren

Vaak is het al in gebruik door iets anders wat je ooit geinstalleerd hebt? Want is gewoon postgreSQL is een verzamelnaam dat bijna overal gebruikt word met opslaan van gegevens.

Misschien eens zoeken in programma's of er zoiets al is of dan wel in gebruik is?

Beantwoorden
Citeren
tokunbo

Bij mij lukte het alleen door een nieuw useraccount aan te maken binnen windows en daar mijn hem opnieuw te installeren(dan installeert die postgress ook gelijk) . Hoop dat iemand een betere oplossing voor je heeft.

succes ermee!

Beantwoorden
Citeren

Heb dit probleem pas ook gehad. Uiteindelijk bleek postgresql al eerder geinstalleerd te zijn en had ik het wachtwoord veranderd.

Ik heb toen ook een tijdje zitten zoeken voor ik erachter was wat het probleem was, want er zijn tig punten waar de fout kan zitten. Misschien kun je iets specifieker zijn wat er niet lukt?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door Beour
Ik ben van plan om HM2 aan te schaffen. Voor ik het wil halen, heb ik de trial versie geinstalleerd.Tijdens het installeren krijg ik heletijd hetzelfde foutmelding: PostgreSQL can't be installed.

Zoals hierboven al gesuggereerd, zou je kunnen proberen van eerst PostgreSQL zelf manueel te installeren. Dat zal in elk geval al mogelijk conflicten met HM2 elimineren, en je zal dan hopelijk ook een veel duidelijker foutmelding krijgen.

Eens PostgreSQL geïnstalleerd is, kan je dan verder gaan met de installatie van HM2 zónder PostgreSQL (aangezien dat dus al gebeurd is dan).

Beantwoorden
Citeren