Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

SNG wizard?

7 Berichten
4 Gebruikers
2 Reacties
876 Weergaven
Vosjeeee

Beste forumleden van pokerstrategy,

Ben me een beetje aan het verdiepen in de beschikbare rekensoftware en kwam sit n go wizard tegen.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen of het voor mij van meerwaarde is om te gaan gebruiken?

Groeten vosjeeee

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Moderator
SDK1987

Het kan zeker een meerwaarde zijn om te gebruiken als je goed weet hoe het programma werkt.
Al gebruik ik er zelf een andere tool om te bepalen of ik pre-flop wel of niet een goede push, fold, 3 bet shove, enz. heb gemaakt in een SNG of MTT dat ik heb gespeeld.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Of het voor jou een meerwaarde is, kunnen we moeilijk over oordelen. Met de meeste tools is een grondige basis en ervaring in poker toch wel een must om ze juist/goed te gebruiken. Als je bvb nog niet weet wat ranges zijn, of wat cEV en $EV betekenen, of je nog niet herkent of een tegenstander tight of juist loose is, dan wacht je toch nog beter met dergelijke tools te gebruiken. Niet alleen ga je moeite hebben om het advies van de tool te kunnen interpreteren, maar mogelijk geef je de tool verkeerde input waardoor de output zelfs een verkeerd advies is.

Vroeger was ik wel een fan van SNG Wiz, zeker de graphing mogelijkheden. Is echter al jaren geleden dat ik die nog actief gebruikte en voor zover ik weet zijn er ondertussen wel veel betere alternatieven, die ook met veel andere situaties overweg kan die SNGWiz niet ondersteunde.

Ik zie nu wel dat SNGWiz 2 blijkbaar eindelijk uit het vaporware stadium is. Iemand ervaring met de 2 ?

Beantwoorden
Citeren
Vosjeeee

hallo,

Ja ik heb SIt & go wizard nu op proef (30) dagen en na een sit&go toernooi loop ik bepaalde spots langs en dan geef de Sit$go wizard zelf al aan met mij aktie bijvoorbeeld(hero push) suggestion FOLD.

Ik vraag me eigen af of Wizard zelf al de bepaalde informatie van mij tegenstanders al heeft ingesteld?kan ik dan van deze informatie ook uitgaan dat het een slechte push is geweest?omdat hij zelf aangeef FOLD of komen er nog meerdere factoren bij kijken?

ik kan mijn tegenstanders ook een bepaalde range of callingrange geven en moet ik hier dan ook zelf de goede instelling voor mij tegenstanders neerzetten of doe sit&go dat automatisch?

hoop dat ik het op deze manier goed heb uitgelegd zodat ik jullie mij een stukje verder kunnen helpen.

dank je wel

Beantwoorden
Citeren

Ik heb SNG wiz 2 gekocht en kan het programma aanbevelen. Wel moet je echt leren spelen met de ranges om te weten of iets correcte play was of niet. De quiz mode vind ik ook een meerwaarde en er is nu een nash knop waarin je Nash ranges kunt bekijken. Ik raad het aan en gebruik het elke week wel even, al is het maar 5 minuten :)

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door Vosjeeee
Ik vraag me eigen af of Wizard zelf al de bepaalde informatie van mij tegenstanders al heeft ingesteld?kan ik dan van deze informatie ook uitgaan dat het een slechte push is geweest?omdat hij zelf aangeef FOLD of komen er nog meerdere factoren bij kijken?

ik kan mijn tegenstanders ook een bepaalde range of callingrange geven en moet ik hier dan ook zelf de goede instelling voor mij tegenstanders neerzetten of doe sit&go dat automatisch?

SNGWiz (de 1 althans) gaat niet zelf de handen van de tegenstander analyzeren, en neemt gewoon voorgedefinieerde ranges naar gelang de situatie. Daar zit dus al de eerste moeilijkheid in het gebruik van SNGWiz: je moet zelf de ranges aanpassen naar je tegenstander om een correcter berekening te krijgen. Als je natuurlijk nog totaal geen reads hebt, heb je met de defaults van SNGWiz natuurlijk wel al een vertreksbasis, al herinner ik me dat sommigen vonden dat die default ranges helemaal niet denderend waren.

Interessant alternatief hiervoor vind ik dan wel de graphing mogelijkheid. Hiermee kan je $EV uitgeplot worden in functie van bvb de calling range van een tegenstander. Op die manier hoef je niet noodzakelijk zelf een range te verzinnen voor de tegenstander, maar kan je zien vanaf welke range je push +$EV wordt. In sommige gevallen kan die range zo wijd zijn dat je dus gewoon direct ziet dat je push sowieso +$EV is, ongeacht of je tegenspeler nu heel loose of heel tight is. In sommige situaties zie je dan zelfs dat je move altijd +$EV (of -$EV) is over de hele grafiek, dus ongeacht de range van de tegenstander.

Beantwoorden
Citeren
Vosjeeee

bedankt voor de reacties,

ik ga er mee aan de slag!

Beantwoorden
Citeren