Skip to forum
Tovergieter - oude...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Tovergieter - oude blog ;)

276 Berichten
41 Gebruikers
0 Reactions
6,012 Bekeken
Vice1

Hey iedereen,

Poker geschiedenis
Ik ben nu zo'n 3 kwart jaar aan het pokeren. Ik heb eerst ff op unibet rond gedonkt. Ik wist nog vrij weinig behalve iets van starthanden. Na een paar x busto te zijn (met 15 euro steeds kom je er toch net niet :P ) begon ik eindelijk winst te maken op de laagste limieten FR.

Vervolgens ging ik naar PartyPoker. Dit deed ik via pokerstrategy.com. Ik deposite alleen voordat pokerstrategy dat gedaan had en kreeg daardoor geen $50,- startbonus. Ondertussen werkte ik aan mijn game en werd ik steeds een beetje beter. Ik probeerde ook 6max uit en verder begon ik ook MTT's uit te proberen en bij mijn eerste $1,- toernooi werd ik eerste! Ik shipte hierbij een mooie $104,- (link: ). Hierdoor probeerde ik nog wat MTT's en kwam zo rond de $150,- winst uit.

Door mijn MTT succes zocht ik naar een site met goede MTT's. Mijn oog viel op pokerstars. Ik kreeg de startersbonus van pokerstrategy en begon met grinden. Na nog niet echt tijd te hebben gehad voor MTT's (tja je moet op ze minst de hele middag vrij plannen :( ) begon ik weer aan cashgames. Mijn cashgame skills had ik al een tijdje niet gebruikt dus het was weer even wennen. Door mijn MTT ervaring zag ik wel dat best wel wat leaks waren gedicht. Zo pas ik de gap concept nu toe en ben ik veel beter in positie spel :D

Move-up Doelen
[x] 2NL beaten met minstens 10bb/100 hands over minstens 15k hands. Het waren 25,54 bb/100 hands :D
[x] 5NL beaten met minstens 10bb/100 hands over minstens 15k hands. Het waren 22,33 bb/100 hands :D
[ ] 10NL beaten met minstens 10bb/100 hands over minstens 15k hands.

Overige Doelen
[x] Bankroll op $250,-
[x] 500 vpp's sparen om de startersbonus vrij te spelen.
[x] Bankroll op $500,-
[x] 750 VPP's op pokerstars in een maand verdienen en dus Silverstar worden.
[ ] Bankroll op $1000,-

Strategy progress
Ik wil de crushing 50NL hebben gekeken. Verder lees ik natuurlijk de pokerboeken :D

[x] Crushing 50NL deel 1 t/m 2
[ ] Crushing 50NL deel 3..

[x] Harrington on Hold 'em deel 1 t/m 3
[ ] Poker Unlimited
[ ] Hold 'em Poker by David Sklansky and Mason Malmuth :D :D :D :D

275 replies
samni

Turboturbo

20 tablen :f_eek:
nice, gl!

Arjon

Hey RicoW,

Leuk dat je je eigen blog begonnen bent, dat wordt altijd gewardeerd!

Die ship in je eerste MTT is trouwens wel erg gaaf, dat geeft direct al een enorme motivatie boost :)

Hoe speel je op dit moment precies je cashgames? Speel je nu shortstacked of bigstacked (en full-ring of shorthanded)? Als je je op een specifieke variant stort zou ik je zeker ook willen aanraden om eens te kijken naar de collectie aan video's en artikelen die hierover beschikbaar zijn. Met behulp daarvan en door het draaien van veel volume wordt je hopelijk op de lange termijn een winstgevende speler. :)

Succes met het nastreven van je doelen en hou ons vooral op de hoogte!

DeKuip

Hey Rico,

Leuk dat je ook een eigen blog bent begonnen. Je hebt ook al snel te maken gehad met BRM/tilt en de risico's daarvan. Natuurlijk vervelend, maar soms wel goed dat het gebeurt omdat het vaak één van de beste lessen is die je kunt hebben.

Geen idee of je het al gezien had, maar deel 1 van je Analyze my Game video staat al online, namelijk hier. Hopelijk heb je er wat aan en als je ergens vragen over hebt, laat het gerust weten.

Groeten,
Stefan

PS: Je nick op PartyPoker is echt té vet :D

Vice1

Ik ben heel erg bezig met mezelf ook met me spel te verbeteren dus dat zal wel goed komen almighty1984 thx voor de tip :D Ik heb alleen weinig tijd daarvoor, maar over 2 weken ga ik weer hiermee verder :)

En de kuip ik wist niet dat al mijn analyze my game af was :f_o: dus ik zal hem snel kijken als ik er tijd voor heb :D iig thx voor het analyseren!

Vice1

Net een sessie van 100 minuten gedaan +10,-

Ik heb zelfs voor het eerst aan 20 tables tegelijk gespeeld :D kan nog meer wat mij betreft :P iig wel bij de micro's waar je gwn iedereen moet value betten tot ze erbij neer vallen.. :P

Hier leuk valuetown handje:

Poker Stars $0.01/$0.02 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 630313
The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

SB: $7.37
BB: $2.20
Hero (UTG): $5.03
UTG+1: $3.21
MP: $3.44
CO: $2.35
BTN: $5.01

Pre Flop: ($0.03) Hero is UTG with 2 :heart: 2 :diamond:
Hero calls $0.02, 3 folds, BTN calls $0.02, SB calls $0.01, BB checks

Flop: ($0.08) 2 :spade: 4 :spade: K :heart: (4 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $0.06, BTN folds, SB calls $0.06, BB calls $0.06

Turn: ($0.26) Q :spade: (3 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $0.12, SB folds, BB calls $0.12

River: ($0.50) 4 :heart: (2 players)
BB checks, Hero bets $2, BB calls $2 all in

Final Pot: $4.50
BB shows A :spade: 9 :spade: (a flush, Ace high)
Hero shows 2 :heart: 2 :diamond: (a full house, Deuces full of Fours)
Hero wins $4.30
(Rake: $0.20)

Ik hoopte dat hij een flush had gehit dus ik maakte een enorme overbet :D

nickvdb1990

Ga je voor maximale profit op NL2: 20table gerust.
Ga je voor maximale profit op middellange termijn: speel 4-6 tafels, leer bij, klim in de stakes en maak veel grotere winsten.
opmerking: ikke = dronken etc, maar de redenering gaat nog wel op denk ik nuja

edit: minder tafels = spel beter volgen = meer leren.
open PPs uit elke positie, val limpers aan met goeie broadways etc, je postflop-spel verbetert er sterk door

Hai Ricow,

tof om te horen dat je bent begonnen met pokeren. Aangezien je nog jong bent net zoals ik (20) ben je in staat om super veel tafels te spelen. Ik heb dat vroeger ook gedaan maar heb dat een lange tijd echt los gelaten om me te focussen op improven. Pas sinds een maand ofzo ben ik weer langzaam bezig het aantal tafels op te schroefen (ik speel 400NL).

Waarschijnlijk ben jij een ultranit die niets anders doet dat setminen en 3bet potten spelen met azen. Tuurlijk wil je zo snel mogelijk limieten hoger enzo maar besef wel dat er een limiet komt waar je gewoon niets meer gaat berijken met je stijl en dat is super frustrerend. Probeer dan niet jezelf vast te bijten en door te gaan want dat is tijdverspilling, weet op tijd te switchen naar minder tafels -> improvement.

Kijk een hoop video's maak aantekeningen, stel veel vragen maar het allerbelangrijkste is dat je jezelf vragen gaat stellen over je eigen game.

voor nu: 2NL dan mag je wel nittaments plegen ;) Succes.

Vice1

Nah ik zit denk ik een beetje tussen een nit en een TAG in nu :P Ik open IP ook heel vaak suited connectors en probeer zoals nickvdb1990 zegt ook wel vaak limpers te straffen met broadway etc ;) Ik heb alleen gemerkt dat cbetten niet echt vaak helpt op 2NL dus dat moet ik ff iets minder doen, maar het is echt zo makkelijk te beaten. Je staat versteld hoevaak iemand denkt dat je blufft terwijl je een set hebt of two pair etc.

Mja iig ik wil eerst ff mijn bankroll hebben opgebouwd voordat ik mijn klim in de limieten probeer ;) vandaar eerst ff multitablen op 2NL en daarna zien we verder :D

Vice1

Weer ff een sessie van 105 minuten ff ge-20-tabled en +10.55 :D Je wordt btw wel moe van spelen op zoveel tafels tegelijk :P

Ik wil nog een paar MTT's doen vandaag dus ff kijken hoe dat gaat. Niets met een hoge BI iig. Ben tenminste nu over de 50 dollar winst grens gegaan deze maand dus het gaat goed :D

Vice1

Net 4x een 360 man 10ct mtt gedaan en 1x 40ct gecashed. Ik zit nu ook in de 5k grt met gemiddelde stack dus ik hoop dat ik daar ook itm kom :D zou wel leuk zijn ^^

Pieter1960

wat is je nickname?

Vice1

Tovergieter :P die van jou dan? En waarom wil je het weten natuurlijk :)

Pieter1960

Kijk ik af en toe is naar je en kijk is onder mijn tekst, mijn speelnaam is donpiedro2.. :D

Vice1

Ah ik zie al :D

is goed! Heb jij ook al ergens een blogje zodat ik je kan volgen?

Edit: lama ik heb hem al gevonden ;) --> Mijn laatste 100 dollar

Vice1

Helaas was ik 208ste van de 3k+ geworden, maar ik heb iig wel 9,75 gecashed wat dus 6,45 winst is. Niet slecht voor iemand die al dik 1,5 maand geen mtt heeft gespeeld vond ik zo :D Mja één tafel is wel heel langzaam als je 20 gewend bent xD

Mja nu nog ff cash gamen en dan slapen :)

Vice1

Net een sessie.. ging het ff lekker en toen kreeg ik dit waardoor ik tilte :P dus uiteindelijk een break even sessietje :D

Poker Stars $0.01/$0.02 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 633624

MP2: $0.71
CO: $0.95
BTN: $1.87
SB: $1.80
BB: $5.00
UTG: $2.57
UTG+1: $3.08
Hero (UTG+2): $5.50
MP1: $2.86

Pre Flop: ($0.03) Hero is UTG+2 with 7 :diamond: 7 :spade:
2 folds, Hero raises to $0.08, 5 folds, BB calls $0.06

Flop: ($0.17) 5 :club: 7 :heart: 2 :spade: (2 players)
BB checks, Hero bets $0.08, BB raises to $0.18, Hero raises to $0.32, BB calls $0.14

Turn: ($0.81) Q :spade: (2 players)
BB checks, Hero bets $0.32, BB raises to $0.72, Hero raises to $1.94, BB raises to $4.60 all in, Hero calls $2.66

River: ($10.01) 2 :heart: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $10.01
BB shows 2 :diamond: 2 :club: (four of a kind, Deuces)
Hero shows 7 :diamond: 7 :spade: (a full house, Sevens full of Deuces)
BB wins $9.51
(Rake: $0.50)

Hit ie een 1 outer.. -TILT-

iig meteen gestopt met me sessie en dus niets kwijtgeraakt :D dus dat is dan ook weer een voordeel :)

Joenaes

wat is daar het praktisch nut van?

Vice1

Nog 1 kleine sessie gedaan op 10NL met 4 tafels tegelijk. Het ging verrassend goed :D

+9,23 wat dus de winst van vandaag rond de +25 brengt :)

Ik speelde wel beetje me scared money moet ik zeggen op 10NL zoals te zien is in dit handje:

Poker Stars $0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 633736

CO: $11.40
BTN: $10.00
SB: $2.35
BB: $6.00
UTG: $7.65
UTG+1: $1.90
Hero (MP1): $11.40
MP2: $7.70

Pre Flop: ($0.15) Hero is MP1 with A :heart: K :spade:
UTG raises to $0.30, 1 fold, Hero raises to $0.90, 5 folds, UTG raises to $7.65 all in, 1 fold

Final Pot: $1.95
UTG wins $1.95
(Rake: $0.00)

En dat terwijl villain 49/16 was mja dat was over 43 handen en hij had nog nooit een 4b gedaan. Dus vandaar dat ik voor het best uitging van een flip die ik wou vermijden :P

Mja ik wil iig nog mijn doelstelling halen door +100 hebben gehaald op 2NL voordat ik volledig overstap naar 5NL of 10NL.

Nu ff slapen :f_confused: