In de Europaleague komt een mini Nederland-België eraan. Ajax-Anderlecht, vorig jaar werd het in Brussel 1-1 en in Amsterdam won Anderlecht met 1-3. Tijd voor revanche voor de Amsterdammers?
Ac Milan - Ajax 0-2
Met Frank de Boer erbij ownen we shizzl. Ik gun Anderlecht wel een doelpuntje natuurlijk, dus:
Anderlecht - Ajax 1-5
Succes daarmee Arjon ![]()
Ik gok op 0-0 in Anderlecht & 1-2 in Ajax ![]()
Bij dze stel ik al voor om een pot te maken en pronostieken in te vullen
2-0 thuis winnen en dan 2-1 nipt verliezen in Amsterdam na een geweldige thriller. Daar teken ik alleszins voor.
Voor Anderlecht alleszins een mooie loting. Geen onaardige ploeg, niet naar Oost-Europa moeten reizen en toch een redelijke kans om door te gaan. En zelfs de ronde erna (Spartak Moskou of Fc Basel) is niet helemaal onhaalbaar
Ajax toch wel duidelijk de favoriet in deze. Als ze de huidige lijn doortrekken dan is Anderlecht niet echt kansrijk denk ik.
Normaal gesproken moet Ajax die toch wel winnen, lijkt me zo. Eerst maar eens zien hoe Frank de Boer de boel verder op de rails krijg maar de spelers van Ajax zijn in potentie toch wel een stukje beter ♠_biggrin:.
Ja normaal gezien moet Ajax die volgens mij wel winnen, maar Anderlecht is toch op dit moment zeer goed bezig?
Let wel, ik ken bitter weinig van voetbal.
Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
Echt de definitie van een 70 30.
wat hij zegt.
En Anderlecht is niet echt goed bezig, resultaten vallen wel nogal mee maar de concurrentie is vooral nog niet al te hoog geweest vind ik.
Ajax heeft een groter budget dus zou moeten winnen maar hoop natuurlijk van niet..
El oh el Anderlecht... Ajax moet gewoon een potje campen voor zen eigen goal. In Anderlecht ligt de stip er namelijk zo slecht bij dat penalties trappen toch een onmogelijke opdracht lijkt (enfin enkel voor de spelers van Anderlecht zelf dan toch).
On a more serious note: Anderlecht komt nog niet tot aan de hielen van Ajax als die laatste goed spelen. Ik snap ook helemaal niet wat iedereen hier zo geweldig vind aan Lukaku, sure talent enzo kan allemaal wel maar momenteel is hij echt niet zo goed als sommige wel willen doen laten uitschijnen. Hier in België komt hij okish voor de dag omdat de gemiddelde verdediger gewoon niet goed is maar Vertongen en Alderweireld steken Lukaku gewoon in hun zak, zelfde geld voor Boussoufa.
De arrogantie van Anderlecht is gewoon belachlijk. Ze denken daar ook echt dat ze zich met Ajax kunnen meten. Doet me denken aan Lyon vorig jaar "oooh ja, Benzema & Juninho zijn weg, wij kunnen Lyon wel aan!"... wat een grap, kregen ze 5-1 & 3-1 rond hun oren :facepalm:. Net zoals ze dachten dat ze tegen Zenit wel iets konden halen van punten... keep dreaming.
Als Ajax niet enorm hard faalt dan heeft Anderlecht geen schijn van een kans.
Volledig afhankelijk van de vorm van Ajax. Als Frank de Boer Ajax aan de praat weet te krijgen (of eigenlijk: houden, na het spel van afgelopen week) dan heeft Anderlecht niet veel kans. Zakt het spel van Ajax echter weer terug naar hoe het er uit zag de rest van dit seizoen dan kan Anderlecht prima winnen.
Oorspronkelijk gepost door Mstlc
El oh el Anderlecht... Ajax moet gewoon een potje campen voor zen eigen goal. In Anderlecht ligt de stip er namelijk zo slecht bij dat penalties trappen toch een onmogelijke opdracht lijkt (enfin enkel voor de spelers van Anderlecht zelf dan toch).On a more serious note: Anderlecht komt nog niet tot aan de hielen van Ajax als die laatste goed spelen. Ik snap ook helemaal niet wat iedereen hier zo geweldig vind aan Lukaku, sure talent enzo kan allemaal wel maar momenteel is hij echt niet zo goed als sommige wel willen doen laten uitschijnen. Hier in België komt hij okish voor de dag omdat de gemiddelde verdediger gewoon niet goed is maar Vertongen en Alderweireld steken Lukaku gewoon in hun zak, zelfde geld voor Boussoufa.
De arrogantie van Anderlecht is gewoon belachlijk. Ze denken daar ook echt dat ze zich met Ajax kunnen meten. Doet me denken aan Lyon vorig jaar "oooh ja, Benzema & Juninho zijn weg, wij kunnen Lyon wel aan!"... wat een grap, kregen ze 5-1 & 3-1 rond hun oren :facepalm:. Net zoals ze dachten dat ze tegen Zenit wel iets konden halen van punten... keep dreaming.
Als Ajax niet enorm hard faalt dan heeft Anderlecht geen schijn van een kans.
ik snap dat je dat arrogant vindt en ik en eig geen fan ofzo. mr welke idioot gaat er nu op vrhand zeggen. "wel tegen die ploegen maken we geen schijn van kans". lijkt me ergens vrij logisch dat je zegt dat je gaat proberen. het hangt wel af van de manier waarop ze zoiets zeggen:)
En euuuhm Vertonghen en Alderweireld steken Lukaku in hun zak? Akkoord beiden topverdedigers, maar mag ik je toch attent maken op het feit dat Ajax vorig jaar in eigen huis met 1-3 verloren heeft met 2 doelpunten van? Jawel, Lukaku
Die jongen is ondertussen ook nog maar 17 jaar. Thuis heeft Anderlecht gelijk gespeeld met 1-1. Waarom zouden ze zich dan niet mogen meten met Ajax? Volgens de bookies staat het trouwens ook ongeveer gelijk, in dat opzicht Anderlecht misschien ook niet te veel onderschatten. ![]()
Verder een zeer mooie affiche waar ik erg naar uitkijk. Ik ben ervan overtuigd dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn en het daarom erg spannend zal worden!
Oorspronkelijk gepost door rvvrecke
En euuuhm Vertonghen en Alderweireld steken Lukaku in hun zak? Akkoord beiden topverdedigers, maar mag ik je toch attent maken op het feit dat Ajax vorig jaar in eigen huis met 1-3 verloren heeft met 2 doelpunten van? Jawel, LukakuDie jongen is ondertussen ook nog maar 17 jaar. Thuis heeft Anderlecht gelijk gespeeld met 1-1. Waarom zouden ze zich dan niet mogen meten met Ajax? Volgens de bookies staat het trouwens ook ongeveer gelijk, in dat opzicht Anderlecht misschien ook niet te veel onderschatten.
Verder een zeer mooie affiche waar ik erg naar uitkijk. Ik ben ervan overtuigd dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn en het daarom erg spannend zal worden!
Nou Ajax liet de wedstrijd in Amsterdam gewoon lopen omdat ze al geplaatst waren en uiteindelijk liever 3e in pool wilde worden om tegenstander uit Champions League te ontlopen (wat uiteindelijk nog niet lukte maja) en uit in en tegen Anderlecht is gelijk spelen gewoon prima. Dat is het in een Europese wedstrijd altijd zeker als je dan nog scoort ook. Maar ja we zullen het allemaal wel zien!!!
als trouwe Anderlecht supporter denk ik dat Anderlecht het niet makkelijk zal hebben, vooral niet op verplaatsting , maar uiteindelijk zal de nipte 0-10 zegen wel een feit zijn