Ga naar het forum
Voor de schakers on...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Voor de schakers onder ons

15 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
714 Weergaven
Timmaywin
Oldschool Grinder
14 reacties

Als je zelf schaakt, weet je dat dit niet heel bijzonder is;) Maarja snap dat als je er niet op zit dat het er heel erg snel uitziet allemaal!

Timmaywin Topicstarter
Timmaywin
Oldschool Grinder
raymond20001
PokerStrategist

die rechts zit, speelde vals

Oorspronkelijk gepost door Timmaywin
snelshaken

Door deze aankondiging dacht ik even dat het ging om een video "how to make a milkshake in 10 seconds". :P

Maar dit gaat wel SICK snel :P

Christoph34
PokerStrategist

veel tactiek lijkt daar toch niet bij te zijn hoor, het lijkt eerder elkaars kegels omver werpen ofzo :D

DeKuip
Elite Grinder

De linker (Hikaru Nakamura) wordt gezien als 's werelds beste snelschaker en de rechter (Maxim Dlugy) heeft ook een erg sterke reputatie als het gaat om snelschaken. Dus het neusje van de zalm aan het werk hier :tongue:

Inderdaad wel leuk om te zien als je geen bal van het spelletje begrijpt :D

Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
die rechts zit, speelde vals

wanneer?

wauss
PokerStrategist

hij zet met ze ene hand en klokt met ze andere hand officieel heb je dan gewoon verloren

likeit27
PokerStrategist

Er is toch een kind uit nederland ,die laatst een toernooi had gewonnen?
Dat word een hele goede voor nederland.

Arjon
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door wauss
hij zet met ze ene hand en klokt met ze andere hand officieel heb je dan gewoon verloren

Niet direct verloren, maar eigenlijk hoort er dan wel ingegrepen te worden door de scheidsrechter, desnoods op verzoek van de tegenstander. Van de andere kant is ingrijpen in potjes met zo'n soort tempo niet echt te doen/zinvol. :)

Waar zie je hem dat overigens doen? Ik zie enkel 1 zet die hij met 2 handen uitvoert.

wauss
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Arjon

Niet direct verloren, maar eigenlijk hoort er dan wel ingegrepen te worden door de scheidsrechter, desnoods op verzoek van de tegenstander. Van de andere kant is ingrijpen in potjes met zo'n soort tempo niet echt te doen/zinvol. :)

Waar zie je hem dat overigens doen? Ik zie enkel 1 zet die hij met 2 handen uitvoert.

ik zie het hem ook maar 1x doen. officieel ben je af als je dat doet. meestal word er niet zo streng naar de regels geleeft aangezien de tegenstander dit ook niet als een probleem ziet. ik heb wel een keer een partij verloren hierdoor. boel viel om dus ik wou rechtopzetten maar tijd loopt ook gewoon door. ging die aap zeuren echt triest.. maarja

Oorspronkelijk gepost door Arjon

ik zie het hem ook maar 1x doen. officieel ben je af als je dat doet. meestal word er niet zo streng naar de regels geleeft aangezien de tegenstander dit ook niet als een probleem ziet. ik heb wel een keer een partij verloren hierdoor. boel viel om dus ik wou rechtopzetten maar tijd loopt ook gewoon door. ging die aap zeuren echt triest.. maarja

Lol arjon is heeft zijn scheidsrechter diploma van schaken dus zou het wel beter weten :facepalm:

Arjon
Oldschool Grinder

Het is zeker tegen de regels, maar een partij direct verloren klaren is een te harde maatregel :)

Als ik er als scheidsrechter bij sta, of de tegenstander klaagt er over, dan zou ik eerst een waarschuwing geven. Mocht hij dan blijven doorgaan met de klok indrukken met de verkeerde hand, dan zou je een lichte straf kunnen uitdelen door de tegenstander bijv. wat extra tijd te geven (best handig in zo'n potje :D). Mocht hij daarna wederom de overtreding maken, kun je de partij verloren verklaren.

Omdat elke seconde telt in zo'n potje, en het met de verkeerde hand indrukken best wel wat tijd zou kunnen besparen, kun je naar eigen inschatting stap 2 evt. overslaan en de partij na de waarschuwing verloren laten verklaren.

Zo zou ik het in ieder geval doen mocht het een officieel belangrijk potje zijn, wat met 1 minuten potjes bijna nooit het geval is :D

haha als je nou ook zo mild op pokerstrategy was:D =)