Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 10Nl 66

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
266 Bekeken
Neoken

check behind turn?

Known players:
[tg]SB$9,56:///////;BB$9,85:///////;MP2$10,00:///////;Hero$9,70:///////;CO$13,83:///////;BU$24,07:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.61 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with 6♥, 6♠
MP2 folds, Hero raises to $0,40, 2 folds, SB calls $0,35, BB folds.

Flop: ($0,90) 3♦, 5♣, 4♠ (2 players)
SB bets $0,45, Hero raises to $1,40, SB calls $0,95.

Turn: ($3,70) K♠ (2 players)
SB checks, Hero bets $2,40, SB calls $2,40.

River: ($8,50) Q♣ (2 players)
SB checks, Hero checks.

Final Pot: $8,50

5 replies

zou ik wel doen denk niet dat hij snel fold, wss een pairtje 55+

Rogier

ja, je hebt showdownvalue en je bent vaak way ahead(tegen ax) of wb(tegen hoger pp).

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door Rogier
ja, je hebt showdownvalue en je bent vaak way ahead(tegen ax) of wb(tegen hoger pp).

Je bent niet WA/WB je hebt namelijk een OESD. Dat is ook de reden dat ik hier 2nd barrel, Ik merk bij mezelf dat 2nd barrels vele respect krijgen(misshcien ook omdat ik het bijna nooit doe als ik ben gecallt op de flop, zonder dat ik een echte hand heb). De river is word zowiezo een beetje tricky omdat je ofwel een straight, ofwel 3rd pair zal hebben. In het laatste geval zal je dan moeten kiezen om je hand op te geven of te bluffen, allebij die acties zijn niet echt +ev terwijl ik denk dat een turnbet dat wel is. Ook zorgt een turnbet ervoor dat je goedkoop naar de showdown kan en als hij de river uitbet kan je er vanuitgaan dat hij een beter hand heeft dan jij. Het maakt spelen op de river enorm veel makkelijker en je hebt wat mij betreft genoeg FE + genoeg showdownvalue om hier profitabel te betten op de turn.

Neoken

Wel, ik vuurde de 2nd barrel vanwege de SD en het feit dat de K een goeie bluffkaart kan zijn om lagere pp's te doen folden, niet?

Het probleem is dat pocket pairs er al moeilijk uit te bluffen zijn op de turn, hoewel 77-99 hier toch al zou moeten over gaan twijfelen gezien uw sterke lijn (preflop raise, raise lage flop = héél vaak overpair) ... helaas is dit NL10 en is uw fold equity tegen 77-99 beperkter.

De kans lijkt me klein dat hij de K of Q heeft gehit gezien hij de flop raise callt. Als ik hier second barrel, gooi'k er een ook een third barrel tegenaan om die pocket pairs er alsnog uit te krijgen.
De veiligere optie is gewoon checkbehind turn en hopen op een goeie river ;)