Gegroet beste lezer,
Zoals jullie meer dan waarschijnlijk kunnen zien ben ik hoegenaamd geen vreemde meer in deze virtuele contreien. Echter, ondanks het jarenlange gezelschap van de alom geprezen PokerStrategy community ben ik wonder bij wonder nooit aan aan het bloggen geslagen, in tegenstelling tot zovelen. Waarom zag ik daar tot nu toe van af vraagt u? Welke muren stonden in de weg van mijn hoogst persoonlijk blogsucces? Ik stond er tot voor kort nog nooit bij stil.
Misschien was het mijn aangeboren neiging om de spotlights te mijden als de pest. Een gave die na 23 niet-witte kerstdagen (ik zou ze ook zwart kunnen noemen aangezien dat nu eenmaal het tegengestelde is van wit, maar dat zou -vrees ik- te depressief klinken voor dé Hallmark dag van het jaar) en sinds vandaag toch één witte kerst, quasi geperfectioneerd is. Misschien wou ik simpelweg niemand lastig vallen met mijn eindeloos Calimero-gedrag tegenover Dame Fortuna, als er effectief al mensen zouden bestaan die mijn ronddwalende gedachten willen aanhoren. Of heel misschien zag ik het bloggen als een zoveelste vorm van verplichting in een maatschappij die er al van barst. Ja, inderdaad, een soort schuld die ik hoe langer hoe meer zou opbouwen bij mijn trouwe lezers, en die mij zou dwingen om verder te spelen, ondanks alle tegenslagen. En ik hou niet van verplichtingen. Maar net vanwege die reden ga ik nu de lang gevreesde blog beginnen.
Een gebrek aan volharding is namelijk eerder al eens mijn ondergang geweest, daar ik een goeie tweetal jaren geleden de handdoek in de ring wierp wegens een dramatische overload aan demotiverende variantie. Deze blog moet daarom een constante herinnering worden aan de doelen die ik mezelf vanaf nu voor zal houden, en zal mij hopelijk verankeren in mijn ambities gedurende zelfs de meest woelige avonden.
Wat wil ik dan bereiken?
Tegen 31 december 2011 wil ik NL100 beaten met de BSS op FR tafels. Een schijnbaar simpele opdracht voor de gemiddelde pokerstrateeg die zich op deze site huisvest. Een opdracht waarvoor ik ook alles zal doen wat binnen mijn macht ligt, zijnde: minstens 20K handjes spelen per maand, continu mijn eigen spel analyseren en discussies erover voeren op de fora, artikels lezen, herlezen, en video's/coachings bekijken, in die volgorde van prioriteit.
Ik zit nu in mijn laatste jaar aan de Unief in Gent, waar ik nog een paar vakken moet herdoen. En aangezien ik komend semester amper twee vakken moet volgen zal de tijd in overvloed over me heen walsen. Daarom zie ik mezelf met een unieke gelegenheid om effectief te slagen in mijn opzet, of op zijn minst een grote stap in die richting te zetten.
In de komende posts zal ik de teleurgang van mijn eerste pokercarriëre analyseren, in een poging die elementen te ontdekken die mij de das omdeden, en waar ik nu dus aan moet sleutelen. Verder zal ik ook de eerste twee maanden sinds mijn comeback, die al achter de rug zijn, samenvatten, en uiteraard alle verdere vooruitgang (laten we hopen) melden. Maar ik zal het voorlopig dus laten bij deze inleiding.
Tot de volgende.