Ga naar het forum
Neoken: battling th...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Neoken: battling the micros

40 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
2,902 Weergaven
Neoken
PokerStrategist

Gegroet beste lezer,

Zoals jullie meer dan waarschijnlijk kunnen zien ben ik hoegenaamd geen vreemde meer in deze virtuele contreien. Echter, ondanks het jarenlange gezelschap van de alom geprezen PokerStrategy community ben ik wonder bij wonder nooit aan aan het bloggen geslagen, in tegenstelling tot zovelen. Waarom zag ik daar tot nu toe van af vraagt u? Welke muren stonden in de weg van mijn hoogst persoonlijk blogsucces? Ik stond er tot voor kort nog nooit bij stil.

Misschien was het mijn aangeboren neiging om de spotlights te mijden als de pest. Een gave die na 23 niet-witte kerstdagen (ik zou ze ook zwart kunnen noemen aangezien dat nu eenmaal het tegengestelde is van wit, maar dat zou -vrees ik- te depressief klinken voor dé Hallmark dag van het jaar) en sinds vandaag toch één witte kerst, quasi geperfectioneerd is. Misschien wou ik simpelweg niemand lastig vallen met mijn eindeloos Calimero-gedrag tegenover Dame Fortuna, als er effectief al mensen zouden bestaan die mijn ronddwalende gedachten willen aanhoren. Of heel misschien zag ik het bloggen als een zoveelste vorm van verplichting in een maatschappij die er al van barst. Ja, inderdaad, een soort schuld die ik hoe langer hoe meer zou opbouwen bij mijn trouwe lezers, en die mij zou dwingen om verder te spelen, ondanks alle tegenslagen. En ik hou niet van verplichtingen. Maar net vanwege die reden ga ik nu de lang gevreesde blog beginnen.

Een gebrek aan volharding is namelijk eerder al eens mijn ondergang geweest, daar ik een goeie tweetal jaren geleden de handdoek in de ring wierp wegens een dramatische overload aan demotiverende variantie. Deze blog moet daarom een constante herinnering worden aan de doelen die ik mezelf vanaf nu voor zal houden, en zal mij hopelijk verankeren in mijn ambities gedurende zelfs de meest woelige avonden.

Wat wil ik dan bereiken?

Tegen 31 december 2011 wil ik NL100 beaten met de BSS op FR tafels. Een schijnbaar simpele opdracht voor de gemiddelde pokerstrateeg die zich op deze site huisvest. Een opdracht waarvoor ik ook alles zal doen wat binnen mijn macht ligt, zijnde: minstens 20K handjes spelen per maand, continu mijn eigen spel analyseren en discussies erover voeren op de fora, artikels lezen, herlezen, en video's/coachings bekijken, in die volgorde van prioriteit.

Ik zit nu in mijn laatste jaar aan de Unief in Gent, waar ik nog een paar vakken moet herdoen. En aangezien ik komend semester amper twee vakken moet volgen zal de tijd in overvloed over me heen walsen. Daarom zie ik mezelf met een unieke gelegenheid om effectief te slagen in mijn opzet, of op zijn minst een grote stap in die richting te zetten.

In de komende posts zal ik de teleurgang van mijn eerste pokercarriëre analyseren, in een poging die elementen te ontdekken die mij de das omdeden, en waar ik nu dus aan moet sleutelen. Verder zal ik ook de eerste twee maanden sinds mijn comeback, die al achter de rug zijn, samenvatten, en uiteraard alle verdere vooruitgang (laten we hopen) melden. Maar ik zal het voorlopig dus laten bij deze inleiding.

Tot de volgende.

39 reacties
Sjors777
Oldschool Grinder

Leuk intro, veel ambitie dat is altijd goed!
succes ermee

livethelife7
PokerStrategist

Mooie intro en veel succes, mijn doel is ook naar die limieten te komen. speel nu nl25 atm.

Welk limiet speel jij op het moment? Ga je zeker volgen.

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Een wall of text neerpennen, maar nergens vermelden op welke limiet ik nu speel. Zo gaat ie goed. :)

Ik speel nu dus NL10 op Full Tilt Poker.

yoshiwa
Elite Grinder

wat studeer je? zit ook in gent :)

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Biochemie&Biotechnologie. Ik moet mijn laatste master jaar herdoen, maar omdat ik al geslaagd ben voor mijn thesis heb ik dus tijd zat.

Wat studeer jij?

Wryzeth
PokerStrategist

Eindelijk!

Leuke intro, een eigen, unieke stijl, je maakt er flink werk van. :)

Je lijkt me een zeer degelijke speler en je bent m'n favoriete "amateur" die post op het handbeoordelingsforum. Succes met NL10, hopelijk komen we elkaar 's tegen op Full-Tilt!

Tot die tijd; ik volg je!

viewer88
Oldschool Grinder

Yo Neoken! Lang niet gezien, ik vroeg me al af waar je tegenwoordig uithing :tongue:

Knappe openingspost, ik ga proberen je blog te volgen. Ik ga je nu niet meer op de tafels tegenkomen (ik zit op stars tegenwoordig) (en speel geen FR meer). Succes ermee en succes met de examens in januari!

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Hé, Viewer! Inderdaad al lang geleden. Hoe verloopt het pokeren ondertussen bij u? Nog geen high roller? :)

viewer88
Oldschool Grinder

Haha nee nog steeds geen highroller! Ik speel nog steeds SNG's. In september heb het grootste deel van mijn bankroll moeten withdrawen om niet helemaal een zwerver te worden en nu ben ik terug naar de 16$ sng's omhoog aan het grinden..... gaat allemaal zijn gangetje :)

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Ik ben vandaag eens in de archieven gedoken, op zoektocht naar de slagen die mij geveld hadden in mijn eerste en tot voor kort laatste match tegen de micro limieten. Omdat mijn kostbare ego destijds zo zwaar gekwetst werd door die roemloze nederlaag had ik mij sindsdien toegelegd op de systematische uitwissing ervan op mentaal vlak, wat overigens een niet te onderschatten klus was. Het spreekt voor zich dat ook de database van toen zonder genade de vergeetput ingeworpen werd. In elk geval, hier op de fora heb ik enkele leuke threads uit die tijd terug gevonden. Leuk om nu te lezen althans. Toen ik ze destijds neerpende zal dat niet met de glimlach geweest zijn. Denk ik toch, ik kan het vreemd genoeg niet zo goed meer herinneren.

Ik merkte meteen op dat ik in die tijd verschrikkelijk hot runde op NL5 (13,6bb/100 over 30K handjes). En ik zag het als de normaalste gang van zaken. Omdat ik nu eenmaal ook veel handjes postte en artikels las, vond ik het allicht maar logisch dat ik het zo goed deed op de micro limieten. Door het gebrek aan ervaring kon ik het echter niet relativeren en begon ik mentaal gezien totaal onvoorbereid aan NL10. Daar loste mijn bankroll eindelijk zijn beentjes en begon het volop te swingen. Na amper twee downswings van 10 BI, gedurende enkele duizenden handjes, hield ik het voor bekeken en was het avontuur voorbij.

Als ik nu terugblik was dat uiteraard dom. Ik had nog steeds een degelijke bankroll. Ik kon makkelijk nog wat verder NL5 grinden en nieuwe shots proberen op NL10, maar ik deed het niet. De goesting was weg, en ik geloofde er niet meer in. De mindset die ik toen had was er namelijk eentje die mij dwong elke avond met winst af te sluiten, omdat ik anders dacht slecht te spelen. De variantie eigen aan het spel was daarmee dus zwaar in conflict. In dat opzicht is het weinig verbazend dat mijn getergde geest het niet langer kon verdragen.

Daarom probeer ik nu alles nog meer te relativeren dan ooit tevoren. Downswings zijn nooit leuk, maar het kan nu eenmaal de besten overkomen. Als je die miserie werkelijk kan aanvaarden als inherent deel van de pokerwereld, dan kan je uw doelen bereiken. Indien niet, dan zal er vroeg of laat wel een eind aan komen, zoals ik al eerder meemaakte. Makkelijk is het natuurlijk niet, maar proberen zal ik.

En het is nodig, want blijkbaar heeft de geschiedenis de neiging zich te herhalen. Zie hier de graph van mijn glorieuze comeback tot nu toe. NL5 startte swingy, maar begon uiteindelijk gesmeerd te lopen. NL10 daarentegen blijft voorlopig het zwarte beest. Bankroll zit wel nog rond de $250.

yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Neoken
Biochemie&Biotechnologie. Ik moet mijn laatste master jaar herdoen, maar omdat ik al geslaagd ben voor mijn thesis heb ik dus tijd zat.

Wat studeer jij?

burgerlijk ir bouwkunde :)
succes met je upmoven , zal nog genoeg handen van je zien passeren op de judgings denk ik :P

minez1
PokerStrategist

Mooi geschreven allemaal zeg! Zoals al gezegd zal ik hem zeker volgen, vooral omdat we ongeveer even ''ver'' zijn momenteel. Ik zit ook nog niet zo lang op NL10, en vooral het begin was ook erg stroef. Nu beat ik hem al aardig en groeit het BR toch aardig sneller als op NL5. Dat zal bij jou ook zeker gebeuren.

Veel succes verder!

Ohja, gister zat ik trouwens nog bij je aan tafel op FTP.

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Vandaag heb ik een goeie 1500 handjes gespeeld. Heb ik toch wel één blinkende dollar winst gemaakt zeker. Lucky me. Ik voel me schuldig tegenover alle minderbedeelden die niet met een klaveren vier in hun reet geboren werden zoals ik.

Deze massive heater werd mogelijk gemaakt dankzij onder andere:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$10:///////;MP2$10,42:34/18/12/1,0/50/50/100/50;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (7 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 8♠, 8♣
MP1 folds, MP2 raises to $0,35, 4 folds, Hero calls $0,25.

Flop: ($0,75) T♥, 8♥, 7♦ (2 players)
Hero bets $0,75, MP2 raises to $3,80, Hero raises to $9,65 (All-In), MP2 calls $5,85.

Turn: ($20,05) A♦
River: ($20,05) K♥ (2 players)

Final Pot: $20,05

Results follow (highlight to see):
MP2 shows three of a kind, koningen (Ks Kd)
Hero shows (8s 8c)

MP2 wins with three of a kind, koningen (Ks Kd)

En nog een visje die aan het tilten sloeg:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;UTG1$20,37:248/21/2/1,5/33/6/100/56;MP2$28:136/38/1/2,2/30/0/50/50;Hero$17,36:///////;BU$4,42:77/57/17/1,3/36/18/0/23;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with J♥, J♣
UTG1 calls $0,10, 2 folds, MP2 calls $0,10, Hero raises to $0,60, CO folds, BU raises to $4,42 (All-In), 4 folds, Hero calls $3,82.

Flop: ($9,19) 8♣, 7♣, 5♦
Turn: ($9,19) 6♠
River: ($9,19) T♣ (2 players)

Final Pot: $9,19

Results follow (highlight to see):
Hero shows (Jh Jc)
BU shows een flush, vrouw high (Qc 6c)

BU wins with een flush, vrouw high (Qc 6c)

Vergeef mij het overduidelijke sarcasme, maar het is sterker dan mijzelf. Telkenmale het niet goed loopt steekt de cynicus in mij zijn hoofd boven water om vervolgens het leven te zuigen uit alle omstaanders die het beter hebben. Kwestie van de status quo te behouden.

Ik heb namelijk het gevoel dat mijn pocket pairs de laatste dagen verschrikkelijk slecht lopen. IJverig om te ontdekken of dit vermoeden wel degelijk realiteit is haalde ik al mijn technisch vernuft boven en klikte ik er lustig op los in de Elephant interface.

Maar laten we, voor ik de resultaten meedeel, even stil staan bij het setminen. Iedereen kent wel Call20. Het is een middel die je kan gebruiken om min of meer zeker te zijn dat je winst maakt met uw pocket pairs over lange termijn. Daarbij wordt er wel van uit gegaan dat je 1 op de 3 keer je een set flopt ook een tegenstander stacked.

Als ik kijk naar alle pocket pairs van deze laatste dagen die ik setmine. Ik neem bijvoorbeeld de range 22-JJ. Dan weet Elephant mij te zeggen dat ik 252 van die pps gespeeld heb. Nu weten we dat ik 1 keer op de 7,5 een set geflopt zou hebben. Dus dat zijn 33,6 setjes in totaal. Vervolgens kijk ik hoe vaak ik een volledige stack binnenhaalde....

Geen enkel keer. De grootste pot die ik won was er eentje van 66 BBs. Verder nog een tweetal potjes die ronde de 50 BBs waren, en al de rest van de gewonnen potjes waren niet meer dan 20BBs. Nu mag je dit wel wat nuanceren, want je kan ervan uitgaan dat ik niet met alle 252 pps een flop heb gezien, maar het geeft je wel een duidelijk beeld van hoe slecht iemand kan runnen.

En als je dan, na zolang wachten, eindelijk eens uw ganse stack in de pot krijgt met een setje, en je verliest op de river tegen een 2-outer. Dan mag een mens al eens cynisch worden zeker?

joeripokerthe1
Poker Player

hey neoken , ik wist dat ik u naam al ergens gezien had toen je bij mij aan tafel zat op ftp :P . En wat zie ik? je bent ook van rond Gent?

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Van streek rond Brugge eigenlijk, maar ik studeer in Gent.

Btw, ik zet de chat altijd af aan de tafels, dus als ik iemand zou negeren, het is niet de bedoeling. :)

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Ik had mezelf voorgenomen niet meer te pokeren totdat de examens erop zitten, en dat lukt vrij aardig. Het enige probleem is dat ik de fora blijf afschuimen. Zo ben ik weer goed bezig. :)

In elk geval, net voor deze korte break heb ik een kleine upswing te pakken gekregen waardoor ik nog maar één BI nodig heb om terug break even te geraken. Dat had ik wel even nodig.

Nu moet ik enkel eens beginnen blokken. ^^

yoshiwa
Elite Grinder

moetk je op je vingers tikken alsk je in de handjudgings zie?:D

viewer88
Oldschool Grinder

Lol ik heb juist hetzelfde probleem.. tijdens de blok heb ik enorm veel zin om te pokere en op het forum rond te hangen :tongue:

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
moetk je op je vingers tikken alsk je in de handjudgings zie?:D

Vecht je graag tegen de bierkaai? :D