Ik denk, ik vertel ook eens wat over mijn ontwikkelingen met poker. Ben op Titan begonnen met de 50 dollar, waarmee ik langzaam maar gestaag omhoog ging. Vanwege de lage limieten SSS waarop ik speelde, was het niveau laag genoeg om winst te blijven draaien. Zo ging het lekker, tot rond de 200 euro.
Ik ging uiteraard ook een enkele keer een limiet omhoog en ook ging ik wat experimenteren met andere spelvormen, te weten BSS en SNG's. In de tijd die volgde speelde ik wekenlang ongeveer break-even tot licht verlies met SSS. Dat is tot op de dag van vandaag nog steeds zo. Het komt erop neer dat SSS op Titan vanaf NL20 en hoger verliesgevend is voor mij. Ik heb het dan over een sample size van enkele tienduizenden. Op het moment speel ik eigenlijk helemaal geen SSS meer.
De SNG's gingen redelijk, maar uiteindelijk resulteerde het wel in licht verlies. De BSS ging beter. Na een piek tot ruim 250 euro, zakte m'n bankroll dankzij verliesgevend SSS en SNG's en enkele andere mislukkende experimenten terug naar een dieptepunt van 100 euro. Ik dacht er serieus aan om Titan te verlaten.
Ik stapte volledig over op BSS NL4 omdat het niveau daar heerlijk laag is. Haal een winrate van meer dan 10BB/100 handen. Langzaam kwamen de tientallen er weer bij. Ik draaide echt 90+% van de sessies winst. Op NL10 en hoger is men echter weer veel te tight. Op NL10 haalde ik moeizaam een beetje winst, en op NL20 BSS zelfs weer licht verlies. Het verschil in niveau tussen NL4 en NL10 is echt schrikbarend groot! NL4 blijven spelen is natuurlijk niet uitdagend meer, en je moet ook plezier hebben, dus ik ging maar weer andere dingen proberen.