Skip to forum
Pecunia's blog: Pok...

Meldingen
Alles wissen

Pecunia's blog: Poker op een laag pitje

1,245 Berichten
91 Gebruikers
0 Reactions
31.9 K Bekeken

Ik denk, ik vertel ook eens wat over mijn ontwikkelingen met poker. Ben op Titan begonnen met de 50 dollar, waarmee ik langzaam maar gestaag omhoog ging. Vanwege de lage limieten SSS waarop ik speelde, was het niveau laag genoeg om winst te blijven draaien. Zo ging het lekker, tot rond de 200 euro.

Ik ging uiteraard ook een enkele keer een limiet omhoog en ook ging ik wat experimenteren met andere spelvormen, te weten BSS en SNG's. In de tijd die volgde speelde ik wekenlang ongeveer break-even tot licht verlies met SSS. Dat is tot op de dag van vandaag nog steeds zo. Het komt erop neer dat SSS op Titan vanaf NL20 en hoger verliesgevend is voor mij. Ik heb het dan over een sample size van enkele tienduizenden. Op het moment speel ik eigenlijk helemaal geen SSS meer.

De SNG's gingen redelijk, maar uiteindelijk resulteerde het wel in licht verlies. De BSS ging beter. Na een piek tot ruim 250 euro, zakte m'n bankroll dankzij verliesgevend SSS en SNG's en enkele andere mislukkende experimenten terug naar een dieptepunt van 100 euro. Ik dacht er serieus aan om Titan te verlaten.

Ik stapte volledig over op BSS NL4 omdat het niveau daar heerlijk laag is. Haal een winrate van meer dan 10BB/100 handen. Langzaam kwamen de tientallen er weer bij. Ik draaide echt 90+% van de sessies winst. Op NL10 en hoger is men echter weer veel te tight. Op NL10 haalde ik moeizaam een beetje winst, en op NL20 BSS zelfs weer licht verlies. Het verschil in niveau tussen NL4 en NL10 is echt schrikbarend groot! NL4 blijven spelen is natuurlijk niet uitdagend meer, en je moet ook plezier hebben, dus ik ging maar weer andere dingen proberen.

Beantwoorden
Citeren
1.244 replies

Onderhand zijn er een maand of vier voorbijgegaan. Wat me afgelopen 3 à 4 weken is overkomen, durfde ik echter nooit te hopen. In de afgelopen weken heb ik mijn bankroll van 100 naar meer dan 500 euro gebracht. Gewoon een woeste vermenigvuldiging met een winsttempo vele malen hoger dan in voorgaande maanden. Uiteraard komt dan de vraag op, waar deze plotselinge stijging vandaan komt. De reden is: 30 man sng's. Waar ik voorheen licht verlies draaide met 10 man sng's, gaat het verwoestend goed op de 30 man sng's. Na de eerste 9 sng's van $5.50 had ik een winst van $99, oftewel een ROI van exact 200%. Onderhand zit ik op 47 van deze SNG’s en een winst van $259 op de totale kosten van $258,50. Dat betekent dat ik toch nog een ROI van 100% heb. Vanwege mijn bankroll speel ik nu ook af en toe de $10+$1 van 30 man, en ook hier heb ik over 18 SNG’s een ROI van ruim 100%. Ik ga dus gewoon vet lekker. Het lijkt me wel heel toevallig als dit allemaal één grote upswing is, hoewel ik er niet vanuit ga de ROI van 100% vol te houden op lange termijn.

Ik blijf dus nog wel even op Titan, en hoop deze stijgende lijn voort te zetten. Omdat je voor SNG’s zeker moet zijn dat je genoeg tijd hebt, wat bij cashgames niet het geval is, speel ik wel minder. Vandaar dat mijn punten over de laatste vier weken gezakt is van 1300 tot onder de 400. Ik zal de goudartikelen dus misschien even moeten missen. Maar in mijn situatie vind ik een lagere status niet zo erg. Nu ik SNG’s speel maak ik trouwens geen gebruik meer van Elephant. Eigenlijk gebruik ik helemaal geen hulpprogramma’s momenteel.

Ik adviseer mensen op Titan dan ook om op NL4 te cashgamen en voor de hogere bankrolls om gewoon SNG’s te spelen. Op hogere cashgame limieten is Titan echt Tightan. De SNG’s zijn alleen niet zo druk bezocht. ’s Avonds gaat het nog, maar overdag kan het zo een half uur of een heel uur duren voordat een nieuwe 30 man SNG weer vol is.

Beantwoorden
Citeren
superjunk

Interresant , en beter dat het nu zo lekker gaat :)
Keep it updated , gl

Beantwoorden
Citeren

Heb net als jou ook zo'n boostje de laatste 4 weken, van 50 naar 250.
Ik hoop dat het geen upswingetje is :)

Beantwoorden
Citeren

Opeens wil het niet meer. Ben binnen twee dagen zo'n 100 gezakt. ruwweg 90% van de keren geen prijs in mijn 30 man sng's, de andere keer net 5de of zo. Echt 6de, 7de en 8ste enzo, terwijl alleen eerste 5 itm zijn.

Net op twee tafels bijna tegelijk verlies ik met AQ van K9 preflop all-in omdat er na een flop met een A en een 9 een tweede 9 op de river valt. Enkele seconden later verliest TT van J6 preflop all-in die met de 3 op de river een gutshot hit en wint met straat 2 tot 6. Een push met oesd wordt gecalled door een top pairtje en ik lig er weer uit. 77 tegen 88 aangelopen etc. Blijf maar verliezen. Ziek gewoon. Of zit je FT met zowaar eens 5000 chips, krijg je weer een bad beat zodat je naar 1400 zakt met belachelijke blinds van 200/400 of 300/600. Alles zit weer tegen. En overschakelen op cash games is geen optie. Op Titan is alleen NL4 te doen, op hogere limieten speelt iedereen tight en zijn er veel shortstacks. Heb wel tijd, maar er zijn gewoon weinig speelmogelijkheden.

Verder, als mensen mijn BB willen stelen met een 2 of 3 BB raise, dan heb ik hele tijd 73o, 23o, 24o etc.

Het aantal bad beats is bovengemiddeld, maar niet super hoog of zo. Heb meer het idee dat ik weinig goede handen krijg en met goede handen vaak tegen net iets betere handen aanloop.

Beantwoorden
Citeren

Ok, de sng's op Titan lopen opeens niet meer zo goed. Vlieg er 4 van de 5 keer uit, de andere keren eindig ik net op de laagste itm-plek.

Daarnaast verlies ik door een disconnection ook nog eens drie buy-ins voor totaal $22. Heb Titan support gemaild, maar in hun reactie laten ze weten dat ik niks terug krijg: niet voldoende bewijs dat ik door hun schuld disconnected was.

Op Titan kan ik niet fatsoenlijk cashgames spelen, want op NL10 en hoger zitten veel shortstacks en speelt men heel tight. De sng's van $5 en vooral $10 zijn overdag amper bezocht. Voordat een $10, 30 man sng weer vol is, is er een uur voorbij. Overdag speelt Titan dus helemaal niet relaxed, 's avonds is het iets beter, maar tevreden ben ik er niet mee.

Dus ik denk: laat ik een sprong wagen: M'n bankroll was van een tophoogte van 660 euro weer gedaald naar 570 euro. Ik dacht: laat ik 300 euro uitcashen (het laagste bedrag dat mogelijk is met bank transfer). Ik helemaal bezig met zoeken naar de benodigde gegevens, zoals bankadres, IBAN en SWIFT. Vandaag een mailtje gehad dat het binnen één werkdag overgemaakt zal worden, dus ik heb het goed genoeg ingevuld.

Omdat ik geen eigen geld wil verliezen aan poker, wacht ik tot die 300 euro binnen is, en dan stort ik dit door naar Full Tilt. Daar is een leuke first deposit bonus en rakeback. Uiteindelijk wil ik daar BSS gaan doen, hoewel ik misschien beter eerst SSS kan doen en zo aan de software en de tegenstand kan wennen. sng's en mtt's komen dan misschien ook vanzelf weer, dat ligt eraan wat ik lekker vind spelen daar.

Dus voor iedereen die op Full Tilt speelt: Jullie kunnen binnenkort mij tegen komen als "Pecunia1000", dezelfde nick als op Titan. Uiteraard blijf ik op Titan meedoen met de PS-freerolls e.d.

Beantwoorden
Citeren
Yoghi

Je kunt beter niet op NL10 gaan spelen op FT omdat daar 10% rake is, dan kun je beter naar stars ofzo verhuizen.

Beantwoorden
Citeren

Heb dat al eens eerder gehoord, maar ik heb de keuze voor Full Tilt eigenlijk al gemaakt. Bovendien heb ik al een account op stars van voor de pokerstrategy-tijd. Op stars spelen is dus geen optie.

Ik kan op Full tilt ook gewoon met SSS beginnen natuurlijk. Dan kun je op een hogere limiet beginnen, waar wel 5% rake is. Bovendien clear ik mijn first-depositbonus vermoedelijk veel sneller op hogere limieten, aangezien op FT geloof ik ook geldt dat je punten haalt voor elke meegespeelde raked-hand.

Ik ga meteen een buddy-list bijhouden zodra ik op FT begin. Ik weet dat goede tafelselectie belangrijk is. Op Titan kun je ook zien hoeveel geld er totaal aan een tafel is. Kan dat ook op FT? Dit gebruik ik namelijk om snel te zoeken naar tafels met veel bigstacks. Daarnaast let ik op het percentage spelers dat de flop ziet, en eventueel naar de gemiddelde potgrootte. Wat zijn de belangrijkste dingen waar ik op FT op moet letten bij tafelselectie?

Beantwoorden
Citeren

Ben nu begonnen op Full Tilt. Heb het bij Titan uitgecashte bedrag als eerste storting bij FT gedaan. De storting was verbazingwekkend genoeg direct verwerkt. Toen ik alles ingevuld had en door de laatste bevestigingen heen klikte, zag ik in de main lobby m'n geld al staan. In het mailtje van FT stond dat het 24 to 48 uur kon duren. :tongue:

Eerste sessie SSS gedaan op NL25. Het begon nogal slecht. Drie keer all-in met AK en alledrie verloren. Niet echt badbeat overigens. De eerste twee handjes zie je hieronder, de derde was een AK vs QQ die ik dus ook verloor. Later ging het iets beter, doordat mensen hun pocket pairs niet konden wegleggen, als ik na mijn pfr gewoon mijn aas hitte. Uiteindelijk toch nog 1 buy-in winst, en de eerste puntjes verzameld. Binnenkort heb ik een beetje een beeld van hoeveel ik moet spelen om die bonus (grotendeels) te clearen.

Oops, ik kom er achter dat er geen hand history opgeslagen is van mijn sessie. Dat had ik moeten aanvinken in een menuutje in de main lobby. Goed, het kwam er met die twee keer AK op neer dat ik preflop raisde, gecalled werd, een contibet deed en toen amper meer kon wegleggen. Beide keren had ik niks gehit en had de tegenstander 1 pair gehit, die telkens heel agressief gespeeld werd.

Maar het niveau op NL25 valt me tot nu toe mee vergeleken met Titan. :D

Beantwoorden
Citeren

Het gaat zwaar slecht met SSS en BSS op Full Tilt. Zelfs inclusief de bonus die ik aan het vrijspelen ben, ga ik toch nog vrij hard achteruit. FT is ook al tight, maar ik wordt er nu nog erger behandeld door de dealer, dan op Titan het geval was. Binnen vijf dagen ben ik (exclusief bonussen) al $100 gezakt dankzij de cashtafels.

Ik speelde net even mijn eerste sng, een matrix-sng, waarin ik meteen redelijke winst maak. Vanwege te korte tijd, schuif ik maar weer even aan de NL10 cashtafels. Binnen vijf minuten ben ik ruim de helft van mijn sng-winst kwijt aan onderstaande situatie:

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG wallygatorr ($13.65)
UTG+1 petike002 ($5.30)
MP1 tehwurst ($2.50)
MP2 Hero ($10.00)
CO Muesli14 ($11.55)
BTN darqblue42 ($10.60)
SB khelekji ($2.00)
BB Raubfisch88 ($2.20)
[Hero posted $0.1]

Pre-flop: ($0.25, 8 players) Hero is MP2 T♥ K♣
1 fold, petike002 calls $0.10, 1 fold, Hero checks, Muesli14 calls $0.10, 2 folds, Raubfisch88 checks

Flop: T♦ 4♣ K♦ ($0.45, 4 players)
Raubfisch88 checks, petike002 checks, Hero bets $0.30, Muesli14 raises to $1, Raubfisch88 folds, petike002 folds, Hero calls $0.70

Turn: K♥ ($2.45, 2 players)
Hero bets $1.50, Muesli14 goes all-in $10.45, Hero calls $7.40

River: J♦ ($21.80, 2 players)

Final Pot: $20.25
Hero shows: T♥ K♣
Muesli14 shows: J♠ K♠

Muesli14 wins $19.80 ( won +$8.25 )
petike002 lost -$0.10
Hero lost -$10.00
Raubfisch88 lost -$0.10

Beantwoorden
Citeren

Blijf maar dalen op de cashtafels. Echt ongezond gewoon. Heb nog vier kleine MTT's geprobeerd vandaag, allemaal zonder prijs. Twee ervan waren knock-out tournaments, waarmee je ook een beetje geld wint door mensen eruit te kicken, maar in de twee knock-out mtt's, heb ik er helemaal niemand uitgekicked. Aan een van de mtt's heb ik in 38 handen wel 0 handen gewonnen, en bij de 38ste verloor ik all-in. Op andere mtt wel 4 handen van de 40 gewonnen, in de andere mtt's ook zeer weinig handen gewonnen. Kreeg echt helemaal niks vandaag. Alles loopt tot nu toe slecht op FT, alleen bij de $20+$2 matrix sng's sta ik nog op winst.

Een handje ter illustratie van mijn cashtafels. Zit nog steeds met het probleem dat ik een beetje rond m'n buy-in blijf hangen, en af en toe een grote pot verlies, maar grote potten winnen gebeurt gewoon niet!

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
9 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
Hero ($9.85)
UTG+1 ($14.95)
MP1 ($2.00)
MP2 ($9.90)
MP3 ($11.80)
CO ($10.00)
BTN ($11.70)
SB ($2.05)
BB ($22.00)
[CO posted $0.05]
[CO posted $0.1]

Pre-flop: ($0.30, 9 players) Hero is UTG A♥ A♣
Hero raises to $0.40, 3 folds, MP3 calls $0.40, 4 folds

Flop: 7♥ Q♦ 6♥ ($1.10, 2 players)
Hero bets $0.80, MP3 calls $0.80

Turn: 5♠ ($2.70, 2 players)
Hero bets $2, MP3 calls $2

River: 3♠ ($6.70, 2 players)
Hero goes all-in $6.65, MP3 calls $6.65

Final Pot: $20
MP3 shows: 3♥ 4♦
Hero shows: A♥ A♣

MP3 wins $18 ( won +$8.15 )
Hero lost -$9.85

Ik word echt hopeloos van de cashgames. Ruwweg 3 sessies met winst afgesloten (hooguit 1 buy-in winst per keer) en alle andere keren met verlies van één of enkele buy-ins. In de afgelopen week ben ik volgens mij al $150 kwijtgeraakt op NL10. M'n BR blijft omlaag gaan, ondanks de bonus die ik aan het vrijspelen ben.

Beantwoorden
Citeren
EliasVeritas

Hoi Pecunia, jammer dat je het zo moeilijk hebt, ik zou je alle geluk in het spel gunnen hoor. Je mag je echter niet zo op je winst focussen man, als ik dat zou doen mag ik er zo mee stoppen denkik :D.

Wat belangerijk is, is dat je spel vooruit gaat! Je moet je dus afvragen wat je allemaal bijgeleerd hebt de voorbije weken en hoe goed je spel al vooruit gegaan is. Kan je daarover tevreden zijn?

Beantwoorden
Citeren

Ben lekker bezig nu op Full Tilt. Nadat het eerst slecht liep met SSS op zowel NL50 als NL25, ben ik nu met licht succes bezig te SSS-en op NL100. Laatst begon ik in de nacht voor mijn verjaardag een $8+$0.80 MTT, waarin ik de eerste 25 handen foldde ofzo, maar na middernacht (op m'n verjaardag dus), liep het weer beter en aan de FT kwamen redelijk wat monsters langs, waardoor ik een eerste plaats pakte, goed voor $388.80 (zie thread over toernooisuccessen, pagina [15]). Daarmee had ik mijn bankroll verdubbelt op Full Tilt.

Ik hou me de laatste weken dus bezig met SSS. Dankzij een goede tafelselectie en het observeren van de tegenstanders, daarbij driftig notes makend van elke donkactie die ik zie, ga ik goed vooruit. Mede dankzij de MTT-ship, kreeg ik de BR om op NL100 te gaan SSS-en. Toen ik merkte dat het goed liep op NL50 ben ik dus ook op NL100 bezig. Het is wel enigszins swingy, maar ik blijf gewoon solide spelen en aantekeningen maken.

Moet me vooral niet druk maken als ik met QQ preflop all-in van 62s verlies die een straat rivered, want ik weet dat die donks mij m'n winst wel zullen geven op den duur.

Beantwoorden
Citeren
EliasVeritas

Waar een jaartje ouder worden allemaal niet goed voor is.
Veel succes! Keep us/me updated!

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Waar selecteer jij je tafels op?

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76

Ik neem aan dat hij selecteer op het aantal lui dat met een Big Stack aan tafel zit en de tafel goed volzit. Dus minimaaal 8 man aan tafel..en waarvan 7 man minimaal Big Stacks hebben. Die spelen vaak wat looser.

Wel grappig om te zien dat iemand andes op FT wel z'n draai vind, zij het na wat strubbelingen. Ik kon het niet voor elkaar krijgen, en ben juist nar Pokerstars overgegaan. De rest van de dollars op FT druk ik denk ik een keer in een toernooitje.. wie weet..

Succes in ieder geval met je SSS play Pecunia !!

groet

Jacob (ex-SSS'er)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Marple08
Waar selecteer jij je tafels op?

Op de potgrootte voornamelijk (gem 20BB pots of meer), en op enkele donks die met een te grote range 20BB open pushen. Op tafels met grote potten zitten bijna altijd wel 7 tot 9 bigstacks.

Ben nogal aan het swingen nu. Gisteren opeens $150 gezakt, nadat ik drie coinflips achter elkaar verloor, met AA van T8o verloor en meerdere keren tegen een AA verloor. Vandaag weer in no time $70 omhoog (binnen half uur, 's middags vreemd genoeg) om 's avonds uiteindelijk weer $20 lager te eindigen dan het laagtepunt van gisteren.

Speel nu tegelijk NL50 en NL100, omdat mijn tafelselectie op NL100 niet vaak meer dan 3 speelbare tafels oplevert. Op NL50 ken ik al drie donks die 20BB open pushen, vaak met elke pocket pair, Ax en soms vanuit LP bijna atc. Heerlijk om even te verdubbelen door met AK op de BB, simpel een K5o push van SB te callen.

Wat dit betreft denk ik dat ik op NL50 wel goed met winst kan spelen. Op NL100 zal ik wel kiet spelen of zo, heb daar nog nauwelijks maniacs gezien.

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Ik speel dus ook op FT op de NL50 en speel daar over nu 15k handen eigenlijk voor RB break even. Moet het dus vooral hebben van de RB en andere bonussen zoals iron man.

Speel jij nog op bepaalde tijdstippen?

Beantwoorden
Citeren

leuke blog, ik heb alles aandachtig gelezen komt mede doordat ik zelf ook sss op FT.
En ik moet zeggen dat ik bij FT ook enorm aan het swingen ben.
Ik speel momenteel nl25 en in een uur sta je zo 5BI+ en de andere dag verlies je 8BI.
Terwijl het spel niet anders is als de dag ervoor.

Ik hoop dat je je blog blijft updaten, vind het erg leuk om te lezen :)
En veel succes verder

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Marple08
Ik speel dus ook op FT op de NL50 en speel daar over nu 15k handen eigenlijk voor RB break even. Moet het dus vooral hebben van de RB en andere bonussen zoals iron man.

Speel jij nog op bepaalde tijdstippen?

Ik speel voornamelijk 's avonds (laat) en af en toe 's middags. Heb nu het idee gekregen dat het niveau 's avonds niet echt lager is dan 's middags.

Op NL100 kom ik weinig donks tegen. Wel mensen die een reraise callen met AQo, maar dat is niet direct maniac natuurlijk. Op NL50 zijn wel enkele donks die zelfs met 87o een preflop all-in niet uit de weg gaan. Ik ga me nu dus even op NL50 concentreren, omdat ik verwacht hier nog wel langzaam winst te gaan maken. Ik wil eigenlijk eerst naar $1000 (wat ik nog nooit heb gehaald) op NL50 voordat ik NL100 weer eens probeer.

Beantwoorden
Citeren