Skip to forum
Hoe maak & post ik ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Hoe maak & post ik een screenshot?

1 Berichten
1 Gebruikers
1 Reactions
2,932 Bekeken

_
__ Stap 1: Screenshot maken

Op je toetsenbord bevindt zich een knopje met Prt Scr of Print Screen op (meestal rechts bovenaan)

Als je ergens iets kopieërt of knipt dan wordt dit op het clipboard geplaatst. Het clipboars is dus datgene wat je kan plakken. Als je op print screen drukt wordt je gehele scherm als een foto op het clipboard geplaatst. Houd je ALT ingedrukt en druk je dan op Print Screen dan neem je een foto van enkel het huidige venster (zoals bv. de pokerroom).

__ Stap 2: Screenshot opslaan

Open daarna een programma om images te bewerken bv. paint, photoshop... Als je een nieuw leeg bestand voor je hebt houd je nu CTRL ingedrukt en druk je op V. Dit plakt de genomen screenshot in je programma. Als je dit kan gelieve dan de afbeelding te herschalen naar maximum 750pixels breed. Anders komt hij buiten de layout van het forum. De methode hiervoor is bij ieder programma verschillend dus wijd ik hier niet over uit. Sla de afbeelding op en onthou zijn locatie. Je kan het best de afbeelding opslaan onder het JPG of GIF formaat. Hieronder zie je hoe dat moet.

__ Stap 3: Screenshot uploaden

Surf naar http://tinypic.com/ . Klik daarna op Browse en selecteer de afbeelding die je wil uploaden. Klik daarna op Upload Now!

__ Stap 4: screenshot posten

Daarna krijg je informatie over de image die je net geupload hebt. De IMG Code for Forums & Message Boards is degene die je nodig hebt om je screenshot hier op het forum te plaatsen. Die tekst moet je kopiëren en in je post plakken op de plaats waar je image moet komen.

__ Extra: Een afbeelding posten

Wat als je nu gewoon de link naar een afbeelding hebt zonder dat je die hebt geupload en je wil die posten? Zoals deze bv: . Klik dan eerst op de knop die in de image hieronder omcirkeld is en geef daarna in de popupbox de link van de image in.

Daarna wordt de code voor de image automatisch in je post geplaatst en krijg je dit:

Ik heb het gehele proces net 5 keer overlopen om deze post te maken dus moet het jou zeker ook wel lukken.
Veel succes!