Skip to forum
NL Beginners SSS Co...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL Beginners SSS Coaching door DeKuip & Gerv

31 Berichten
11 Gebruikers
0 Reactions
3,578 Bekeken
Gerv

Hallo Mensen!

Hier komen onze coaching-reviews na elke coaching!
Ook is deze thread bedoeld om eventuele vragen te beantwoorden die je na de coaching vergeten was te vragen!

Onze Beginners SSS coaching is op donderdag:

Tot donderdag!
Gerv & DeKuip

30 replies

Zal de volgende WEL aanwezig zijn...

en aandachtig volgen.

Waar blijft die van de vorige coaching?

Vooral die AA hand vond ik interessant.

Gerv

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ

Grmlf! okee okeé ik schrijf er wel 1 met deKuip omdat je het zo leuk vraagt :P

Oorspronkelijk gepost door Gerv

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ

Grmlf! okee okeé ik schrijf er wel 1 met deKuip omdat je het zo leuk vraagt :P

Aan het werk jullie! Doen jullie nog is wat nuttigs. :D

Hey DeKuip of Gerv,

Ik vroeg me af of ik voor donderdag, voor de coaching, een bepaalde gamesoftware op mn computer moet hebben staan, of dat ik een ander programma nodig heb.

Bvd.

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Hey DeKuip of Gerv,

Ik vroeg me af of ik voor donderdag, voor de coaching, een bepaalde gamesoftware op mn computer moet hebben staan, of dat ik een ander programma nodig heb.

Bvd.

Nope, helemaal niks :)
Je hoeft via "Home" alleen maar op deelnemen te klikken en dan zit je in de coaching. Daarnaast moet je misschien even Mikogo installeren, maar dat is binnen 2 tellen gebeurd.
Voor de rest misschien PokerStars zodat je eventueel ook de tafels zelf kan volgen, maar dat lijkt me niet nodig!

Okay, bedankt.

Ik zal eens kijken of ik Mikogo en PokerStars vandaag nog kan installeren, dan kan ik optimaal meedoen met de coaching. :D

EDIT: Nouja, dat stelde natuurlijk niet zoveel voor, heb het gelijk maar even gedaan. Ik ben er klaar voor! :)

Gerv

SSS Beginners Coaching op 22 Januari ‘09
Door DeKuip & Gerv

Ik (Gerv) was bijna vergeten dat ik op Donderdag moest coachen door het vele schoolwerk dat ik nog moest afmaken *poeh*, door een suckout kreeg ik weer een visioen dat ik een coaching moest geven 8-)!

Sinds ik vorige week gespeeld heb ( zie http://weaktight.com/727319 ) was het de beurt aan DeKuip om Mikogo op te starten en suckouts te krijgen :D. Helaas helaas.. het tegenovergestelde gebeurde dus at ik mijn popcorn met een vervelend nasmaakje.

Tijdens de coaching waren er vele nieuwe gezichten en ik hoop dat ze volgende weken/week ook komen bijwonen, coachings kunnen je een goeie inzicht geven over dingen en als je met iets vastloopt kan je ter plekke antwoord krijgen van niet 1 coach maar twéé! Er waren ruim 15 mensen aanwezig en het was gezellig dus ik verwacht dat het volgende week ook zo gezellig is :P!

In het begin was men een beetje stil in de trant van vragen maar naarmate de coaching vorderde, stegen de aantal vragen dus een thumbs up van ons!

Een member stelde ons de vraag Waarom wij niet stealen op de limieten die wij spelen (NL10/NL25) tijdens de Coaching.

Dit is een zeer interessante vraag omdat vele beginners geconfronteerd worden met steals en vaak verliezen ze in het begin te veel big blinds om het profitabel te maken! Ik zal nu uitleggen waarom wij niet stealen op deze limieten en waarom SSS spelers die op de limieten momenteel spelen ook even niet kunnen stealen.

Ik ga ervan uit dat je de basis SSS enigszins beheerst en dus nog geen statistics of een heads-up display gebruikt. Ik raad dit ook sterk af sinds het niveau van de metagame op NL10 en NL25 bijzonder loose, passive & weak is en sommige mensen veranderen hun speelstijl of verbeteren zichzelf zodat je statistieken op een bepaalde persoon op een gegeven moment waardeloos zijn.

Ook spelen er veel beginners die vaak loosepassive of weaktight spelen en die raises callen van ongeacht welke grootte (2bb <-> 5bb) met handen als 8:c3:h of T:d2:s omdat ze Doyle Brunson zagen, die er Wereldkampioen mee werd. Dus je kan zeggen dat het spel op NL10 , NL25 relatief loose wordt gespeeld en hoe looser er gespeeld wordt, des te minder % kans je steal lukt.

Als je geen statistieken en heads-up display gebruikt, kan je wat mij betreft al meteen stoppen met stealen. Het heeft natuurlijk geen zin om te gissen hoe de loose small blind/big blind spelen op basis van 2 orbits! Ikzelf ben vastbesloten om te stealen wanneer ik meer dan duizend handen op een tegenstander heb.

Puur wiskundig gezien: iedereen fold voor jou en jij zit op de BTN met 7:d2:h, complete trash natuurlijk. Je hebt maar 1 orbit gespeeld en je kan niet zo goed inschatten of de SB/BB spelen. Wat doe je?

1) Raise naar 4bb in de hoop om met de slechtste hand van hold’em de blinds op te pikken
2) Te folden op de BTN.

Ik zou vrijwel zeker voor optie 2 gaan want je stealt hier op basis van lange termijn: Je raised 4bb om 1.5bb te winnen. Dus om profitabel te blijven stealen tegen je tegenstanders moeten ze op z’n minst DRIE keer hun blinds folden want dan heb je 0.5bb winst tegenover het risico om 4bb te verliezen. (4.5bb – 4bb = 0.5bb)

Kortom stealen is een gevorderd iets wat je pas echt nodig hebt op NL50/NL100 met veel statistieken. Ik weet zeker weten dat je meer winst maakt met basis SSS zonder steals dan dat je gaat stealen op basis van intuïtie, verkeerde postflop-/turn-plays of incorrecte statistieken!

Ook waren er interessante handen gespeeld door DeKuip waaronder:

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 7 players

BTN: $19.65
SB: $2.00
Hero (BB): $5.00
UTG: $15.85
UTG+1: $14.05
MP: $19.65
CO: $5.00

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with J :diamond: J :heart:
UTG raises to $1, UTG+1 raises to $2, 3 folds, SB calls $1.90 all in, Hero ?

Analyze:
We observeren vanuit de bigblind dat een UTG speler 4bb openraised, meteen daarop komt er een Reraise (=3bet) van UTG+1 naar $2 wat dus een minraise is.
Iedereen tot de SB fold en de SB shoved zijn 8bigblind stack er ook in.
Wat doet Hero?

Volgens de artikel Hoe speel je vóór de flop? moeten we volgens de tabel:

Folden! ‘Wat?! PocketBoeren folden met de SSS?

Ja! De reden waarom PokerStrategy adviseert om alleen met Koningen en Azen door te gaan is puur omdat je met Vrouwen en Boeren hooguit tegen een coinflip aanloopt (tegen Ace King). Ook moet je Ace King hier folden omdat er een grote kans is dat je tegen Azen of Koningen aanloopt en nogmaals: je tossed een coin hooguit als je tegenover Vrouwen of Boeren aanloopt.

Een ReRaise preflop op micro limieten als NL10/NL25 is meestal een sterke hand in de range van Queens en hoger en Ace King.
Een paar matchups:
Boeren versus Queens of Hoger, Hero heeft 12% om te winnen
Boeren versus Ace Queen of Ace King, Hero heeft 55% om te winnen
Boeren versus Ace Queen én Ace King, Hero heeft 44% om te winnen

Ik hoop dat ik hiermee heb uitgelegd dat een Fold met boeren/vrouwen/Ace King een goeie move is als je 2 raises voor je ziet. Bij twijfel of je moet gaan pushen of folden: Een weak-fold is beter (goedkoper) dan een stupid push!
Post de hand na je sessie op het Sample Hand forum en wij analyseren het graag voor je of je beslissing goed was. =)

Hier een korte illustratie van hoe het ook kan lopen:

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with J :diamond: J :heart:
UTG raises to $1, UTG+1 raises to $2, 3 folds, SB calls $1.90 all in, Hero raises to $5 all in, UTG calls $4, UTG+1 calls $3

Flop: ($17.00) 9 :heart: 6 :diamond: 9 :diamond: (4 players - 2 are all in)
UTG checks, UTG+1 bets $9.05 all in, UTG folds

Turn: ($17.00) K :heart: (3 players - 3 are all in)
River: ($17.00) T :club: (3 players - 3 are all in)

Final Pot: $17.00
SB mucks 8 :heart: 8 :diamond:
Hero shows J :diamond: J :heart: (two pair, Jacks and Nines)
UTG+1 shows K :club: K :diamond: (a full house, Kings full of Nines)
UTG+1 wins $8.55
UTG+1 wins $7.60
(Rake: $0.85)

Public Private Coaching 29 Januari ‘09

Omdat DeKuip momenteel bezig is met zijn schaak-toernooien ben ik helemaal alleen op donderdag. Maar niet getreurd want ik moet en zal iemand vinden die met mij een coaching wil gaan doen! Degene kan jij zijn!

Ik geef één van jullie de gelegenheid om volgende week je SSS vaardigheden te laten zien voor mij en de anderen zodat we met z’n allen jou een betere SSS speler kan maken!

Voor de mensen die nog niet bekend zijn met Public Private Coachings het gaat als volgt:
Jij opent 4 of 6 tafels en je gaat spelen wat je normaal ook doet. Alleen wij kijken over je schouders heen en we discussiëren live wat de optimale beslissing is. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Mikogo/Yuuguu/Teamviewer en een microfoon.

Ik kan samen met de andere Live zien welke kaarten je hebt in welke situatie

Gewone private coachings kosten zo’n rond de $30 dollar per uur en dat is best prijzig voor de meeste mensen daarom geef ik je nu de kans om nieuwe dingen te leren of inzicht te krijgen in iets door middel van deze PPC.

Wat moet ik doen om me aan te melden?

- Je speelt ‘fulltime’ SSS
- Je speelt op de limieten lager dan NL100 dus basis SSS
- Je hebt een goed werkende headset en microfoon
- Je bent bereid om je beslissingen te verantwoorden en te discussiëren met mij en het publiek

Wat ik verder vraag is een korte motivatie waarom ik jou zou uitkiezen. Ook wil ik dan graag weten waar je vooral tegenaan loopt of waar je graag meer van wilt weten.

Last but not least, post ook een e-mail of je skype zodat ik contact met je op kan nemen: dat is wel zo handig lijkt mij =)

Dit is best een lange read maar dat komt door me oproep van de Public Private coaching.

Dit is me 1ste Coaching Review die ik geschreven heb voor de Nederlandse Community, mochten er opmerkingen zijn of punten van verbeteringen die zijn Altijd Welkom!

Next Week, 29 januari 21:15 MET is de volgende Coaching met misschien jou in de hoofdrol!
Tot dan!

Gerv (& De Schakende Kuip)

Hoi gerv & andere : mooie post, 'k heb hem even doorgelezen en wat je zegt met betrekking tot die JJ is zeker waar (ik heb in het begin ook die handen gehad en gepusht en dat is geen goed idee-je hebt op z'n best een coinflip zoals je zei, en met wat pech loop je teken AK, AA & KK)

Bij deze meld ik me alvast aan voor 29 januari!

- Je speelt ‘fulltime’ SSS :spade: check! (af en toe een MTTtje maar kom)
- Je speelt op de limieten lager dan NL100 dus basis SSS :spade: check!
- Je hebt een goed werkende headset en microfoon :spade: check!
- Je bent bereid om je beslissingen te verantwoorden en te discussiëren met mij en het publiek :spade: check!

Waarom je mij moet kiezen?!

• Ik ben net overgestapt naar 25NL en dat wil maar niet lukken (zie grafiekje)
  • Ik weet niet wat te doen als mijn continuationbet gecalled wordt (beetje problemen daar)
  • Ik speel soms wel eens te loose, daar moet aan gewerkt worden.

Op de sessie wil ik dan ook 25NL spelen, omdat ik daar voel dat het nog niet lekker loopt.

Grafiekje op 25NL:
(weinig handen gespeeld maar ik durfde eigenlijk niet verdergaan)

Grafiekje op 10NL:
Dit gaat wel vrij lekker! (als ik het nu schrijf is er eigenlijk geen nood om naar 25NL te gaan lol!)

Je kan me steeds contacteren via skype ( Sir_Gury ) of
msn ( d4vole@hotmail.com )

EDIT: Poker speel ik op Full Tilt.

Succes bij het kiezen van een kandidaat!
(PS Gerv: er staat een klein typfoutje in je vorige post -> een jouw moet jou zijn ;)

Groetjes,

Delta

[MOD edit] Graph size aangepast [\MOD edit]

Marple08

Mooi stukje Gerv! Erg duidelijk beschreven en ook lekker te lezen. Vooral het stukje over JJ op bb is denk ik leerzaam voor de kijkbuis kinderen.

Is altijd erg vermakelijk om naar jullie coachings te luisteren, net Beavis and Butthead :P Desondanks (of juist daardoor) toch leerzaam, zeker voor de kijkers die net met SSS beginnen denk ik. Mocht je dus toevallig deze thread lezen, (beginnend) SSS speler zijn, schrijf dan: DONDERDAG 21:15 vet in je agenda!

Maar wat is Meta Game eigenlijk?

Gerv

Oorspronkelijk gepost door Marple08
Maar wat is Meta Game eigenlijk?

Dankje Marple

Meta Game is eigenlijk een term die gebruikt wordt als je Magic: The Gathering speelde. Een Meta Game is eigenlijk de spelers rondom je die hetzelfde spelletje spelen met een strategie.

Als bijvoorbeeld de Meta Game (=PokerSpelers die aan jouw tafel zitten) heel loose is, dan moet je jezelf daarop aanpassen.

Een Meta Game is eigenlijk een generalisatie van een groep mensen: de meerderheid speelt volgens strategie A dus speel jij strategie B als tegen-strategie die zeer goed werkt tegen strategie A maar niet zo goed tegen strategie C. Als men dan strategie C gaan spelen tegen je, dan zijn ze aan het 'metagamen' tegen jou.

Om maar is een andere illustratie te geven van 'MetaGaming (=Inspelen op je tegenstander om zo je winkansen te optimaliseren)

There is a special set of moves in chess which allows a player to win in four moves. Competitor A has been watching Competitor B play chess, and the past five games in a row Competitor B has attempted to use this four-move win.
When Competitor A sits down to play against Competitor B, Competitor A will be metagaming if he/she plays in a way that will easily hinder the four-move checkmate before Competitor B makes it obvious that this is what he/she is doing.

Is dit zo duidelijk Marple? :)

- Gerv

Marple08

Oorspronkelijk gepost door Gerv

Is dit zo duidelijk Marple? :)

Yeppers helemaal! ;)

Hey Gerv, nice review! :) Ik was er zelf ook bij afgelopen donderdag, het was inderdaad gezellig.

Ik denk toch dat ik helaas voor deze kans moet passen, aangezien ik druk zal zijn met het studeren voor mijn tentamen van vrijdag. Om nou de dag van tevoren mezelf helemaal in het pokeren te storten en daarbij mijn moves als beginned SSSer op NL10 te verantwoorden, lijkt me nu niet helemaal op z'n plaats. Ik zal daarom een beurt overslaan en misschien een volgende keer bij zo'n gelegenheid wel de kans grijpen.

Denk verder wel dat ik er Donderdag bij ben, om mee te luisteren/vragen te stellen.

DeKuip

Ziet er strak uit Gerv, die reviews mag je vaker doen :tongue:
Anyway, waar zijn alle aanmeldingen? :D
Een PPC krijg je niet elke dag aangeboden!!

Vanaf februari zal ik met regelmaat attenderen!

Gerv

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Ik denk toch dat ik helaas voor deze kans moet passen, aangezien ik druk zal zijn met het studeren voor mijn tentamen van vrijdag.

Denk verder wel dat ik er Donderdag bij ben, om mee te luisteren/vragen te stellen.

Jammer! maar ik kan het begrijpen, ik heb deze week ook tentamens dus ik speel zelf ook weinig :) Wel leuk dat je ons komt vergezellen!

Oorspronkelijk gepost door taktix
Vanaf februari zal ik met regelmaat attenderen!

Oké dat staat genoteerd! :)

Op dit moment maar 1 aanmelding en woensdag moet ik een beslissing maken :(!

duvel666

als ik vrij ben volgende donderdag zal ik ook even meekijken in de coaching ;)

goede coaching summary,
keep up the good work!

Gerv

Lijkt me leuk Hans :) Bedankt voor je compliment!

RobbieV

Nice posts Gerv!

Ik ben nu zo geïnteresseerd dat ik eigenlijk ook wel een coaching wil. Bij deze meld ik me aan!

( als je me niet uitkiest..->ban!) J/k

Maar ik verloor nogal in de SSS coaching van Leo en dat ging helemaal niet goed. Hij mag ten koste wat het kost niet winnen, dus help me please!