Ga naar het forum
Schaaktoernooi: Wie...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Schaaktoernooi: Wie wordt de kampioen van onze community? WIN 1:1 tegen Rustem Dautov!

355 Berichten
40 Gebruikers
0 Reacties
13.9 K Weergaven
RobbieV

Binnen onze community zijn er een groot aantal schaak liefhebbers. Sommige net iets beter dan de andere, maar wie is nu de beste schaakspeler in onze community? Natuurlijk lopen er enkele bekende namen rond, zoals DeKuip. In zijn blog kun je lezen hoe hij naast het redelijk potje poker, ook goed kan schaken. Is hij echter ook de beste schaakspeler?

Drawinator kwam al met het idee om een toernooi op te zetten en daar werd enthousiast op gereageerd. Nu zijn we bij pokerstrategy weg van strategie en het schijnt dat schaken daar ook iets mee te maken heeft, dus hebben we besloten een toernooi te organiseren.

Natuurlijk spelen we niet alleen voor de eer. Zoals een wijze man, Marple08, ooit zei: Spelen om de eer deden ze vroeger. Daarom hebben wij prijzen voor jullie. De winnaar van het toernooi krijgt 3 blitz games tegen grootmeester Rustem op ICC of playchess.com. De tweede zal twee uur private chess coaching van DeKuip ontvangen.

Als jij mee wilt spelen met dit toernooi schrijf je dan in deze topic in. Post een reply met daarin de volgende gegevens: Op welke dagen kun je spelen en welke uitzondering geldt hiervoor(denk aan vakanties e.d.), Welke tijden kun je spelen('s ochtends 's avonds etc.) en wat is jouw niveau volgens jezelf(ben je beginner, gevorderd etc.)

We zullen spelen op deze(gratis) schaak site. Je moet wel even de client installeren op jouw computer. (met dank aan DeKuip en Sharp80)

Meld je maar aan mannen(en natuurlijk ook vrouwen!)

354 reacties
DeKuip

I'm in!
Speel niet in 't weekend en op dinsdag-, donderdag- en vrijdagavond komen ook niet uit (je zou bijna denken dat ik een druk leven heb...)

Je moet posten wanneer je wel kunt* noot van HeadAdmin

*zucht* vis......

Ik speel wel op maandag- en woensdagavond. Owjah, ook nog overdag op wat andere dagen :P Maar dat verschilt per week.

Oeps...

Niveau: Ik weet ongeveer hoe de stukken moeten!

Hey mensen, ik schrijf me ook graag even in!

Welke dagen kan ik spelen?
Ik kan vrijwel elke avond, en in de weekenden, alleen zondagavond komt niet zo goed uit ivm reistijd.
Heb nog geen idee wanneer ik op vakantie ga, maar voordat de zomervakantie begint zijn we al weer zo'n 7 weken verder.

Welke tijden?
Vrijwel altijd na 18:00 beschikbaar, vaak ook wel voor het avondeten, vrij flexibel dus.

Niveau: Beginner

Heb er zin in, leuk initiatief jongens! :)

Marple08

Omdat ik als klein kind op een schaakbord ben gevallen mag ik niet meer schaken. :(

Coole youtube, ben altijd zo bang om op Robbies youtube-links te klikken, voordat je het weet word je gerickrolled.

Oorspronkelijk gepost door Marple08
Omdat ik als klein kind op een schaakbord ben gevallen mag ik niet meer schaken. :(

Coole youtube, ben altijd zo bang om op Robbies youtube-links te klikken, voordat je het weet word je gerickrolled.

Lol, parodie op Obelix en de ketel met toverdrank? :P

Oh, dit is zeker geen rickroll, maar een leuk filmpje hoe de schaakstukken helemaal verbaasd zijn van een uit de lucht gevallen pokerchip ;)

lijkt me erg leuk om mee te doen maar werk erg onregelmatig kan dus niet precieze tijden/dagen doorgeven
mijn niveau coffeeshop niveau :D

EliasVeritas

Ik doe mee. Ik zou het zo doen dat je niet op een bepaald moment moet spelen maar tegen een bepaalde datum bepaalde matchen moet afgewerkt hebben. Zo kunnen mensen ook mekaar railen etc etc.

Ik ben tja, semi beginner...

zazizo

Ik doe graag mee.
Iedere avond heb ik haast wel tijd.
Mijn niveau lag altijd iets boven coffeeshop niveau.
Maar het is een paar jaar geleden....

Ik zal ook een poging wagen. Ben bijna altijd wel beschikbaar, behalve 's avonds in de weekenden. :D

Niveau: Professioneel simultaanschaker. (win altijd met herdersmatje)

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
Ik doe mee. Ik zou het zo doen dat je niet op een bepaald moment moet spelen maar tegen een bepaalde datum bepaalde matchen moet afgewerkt hebben. Zo kunnen mensen ook mekaar railen etc etc.

Ik ben tja, semi beginner...

Dat zullen we waarschijnlijk ook gaan doen. Maar dan is het wat makkelijker om mensen tegen elkaar in te delen zonder dat je er later pas achter komt dat sommigen helemaal niet tegen elkaar kunnen spelen.

Fladdermouse

Aangezien ik niet veel meer dan mijn eer kan verliezen, wil ik ook wel proberen om 1 ronde te overleven. :f_thumbsup:

Ik kan meestal wel 's avonds en in het weekend.

Niveau: beginner

Marple08

Oorspronkelijk gepost door Fladdermouse
Aangezien ik niet veel meer dan mijn eer kan verliezen, wil ik ook wel proberen om 1 ronde te overleven. :f_thumbsup:

Ik kan meestal wel 's avonds en in het weekend.

Niveau: beginner

Niet veel meer dan je eer? Vroeger duelleerden ze om hun eer te redden. :P

Jonkie76

Ok, dan , het gaat dus echt gebeuren.. ik ben benieuwd..

Bijna elke avond komt mij wel goed uit behalve de woensdagavond. Ken echter niet altijd de agenda van de deerne thuis, dus als het tijdig bekend is wanneer het gespeeld wordt zet ik die avond gewoon vast.

Toen ik een paar jaar terug in Chessmaster speelde zat ik op het niveau van 1000 punten..af en toe uitschieter naar 1200 punten..
Zitten zelfs kids van twaalf-jaar tussen war je dan tegen speelt..zegt in schaken natuurlijk niks, maar denk dat het beginner is... :D

blowkonijn

Coffeeshop niveau :D :DMaar ik wil t wel eens proberen, is lang geleden :D :D

Ik doe graag mee. Leuk dat het idee zo goed wordt opgezet :)

Ik kan zowiezo wel bijna elke vrijdagavond, hele zaterdag, hele zondag en hele maandag. Maar ik kan wel uitzonderingen maken als het moet.

Vroeger kon ik wel een leuk potje schaken maar da's meer dan een jaar geleden. Ik hou het op boven coffeshopniveau.

Die topictitel is wel leuk en aardig, maar de enige echte spannende vraag is wie de nummer 2 van de community wordt :P

RobbieV

De beste hoeft nog geen kampioen te zijn ;)

RobbieV

Updated the OP, zeker lezen!

woooooot wtf Rustem Dautov. Hoe hebben jullie die binnengevist? :f_biggrin:

DeKuip

Is het nu Rustem Dautov of Rustem Kasimdzhanov?
Ik dacht altijd dat het de 2e was, tenminste, dat is wat ik van Leo begreep :P
Nu kan die Dautov ook wel schaken, maar is Kasimdzhanov toch net wat beter :P

Tim29876

Misschien is dit een leuk prijsje voor de winnaar^H^H^H verliezer: een tilt bestendig schaakbord :D