Hey allemaal,
Welkom op de Blog pagina van Xpload1989! Hier zul je mijn voortgang kunnen volgen. Ik speel inmiddels op PokerStars en probeer me daar door de verschillende limieten heen te worstelen naar een nog onbepaalde top.
Korte biografie:
Ik ben een 22 jarige Geneeskunde student aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. Sinds halverwege Januari 2009 ben ik mij aan het verdiepen in het pokerspel. Nu ik deze kans kreeg bij PokerStrategy wou ik voor mezelf een duidelijk plan opstellen hoe ik met mijn $50,- aan de slag ging. Ik wil altijd alles eerst op een rijtje hebben voordat ik flink ga spelen, en mijn studie gaat ten alle tijden voor (en het gaat goed met de studie, dus ik mag met een gerust hart pokeren).
Ik ben begonnen op PartyPoker in januari 2009 met de $50 van het startkapitaal. Heb voornamelijk SSS gespeeld, waarmee ik mijn BR wat heb kunnen opbouwen. Heb wat BSS geprobeerd, al was dat kort van duur. SNG's ook tijdje gespeeld, maar kreeg het nog niet zo voor elkaar deze te beaten. Terug naar SSS, maar m'n BR bleef hangen, er zat weinig groei meer in. Uiteindelijk dus overgestapt naar PokerStars, daar weer SSS opgepakt op NL25 en in oktober 2009 de stap gemaakt naar NL50 SSS. Daarnaast ook de 45-man SNG's gespeeld. Tevens heb ik een tijd Fixed Limit gespeeld t/m $0,25/$0,50, met name vanwege een challenge met alle toenmalige moderators. Hier kun je zien hoe dat ging.
Nu probeer ik mij door de limieten van NLHE Shorthanded te werken met de Big Stack Strategy.
Boeken die ik gelezen heb:
- Daniel Negreanu: Hold'em Wisdom for all Players
- The Poker Mindset
- Treat your poker like a bussiness
Een beperkte lijst, maar die probeer ik gaandeweg nog uit te breiden. Mochten jullie nog aanraders hebben, hoor ik het graag.
Poker op TV:
Ik kijk graag naar allerlei programma's op TV die over poker gaan. Denk hierbij aan programma's als Pokerkampioen van Nederland, Late Night Stars of Poker, maar ook (de wat serieuzere) programma's als Poker After Dark, Heads Up Championship, etc. veelal via Pokertube.com. Het is vooral als inspiratie en afwisseling, niet bepaald om veel van te leren, aangezien ze veelal op tells spelen, die de thuiskijker niet heeft.
Mijn doelstellingen:
Algemeen:
- Bronze-status op PS: Gehaald
- Silver-status op PS: Gehaald
- Gold-status op PS: Gehaald
- Moderator geworden, dus status is niet meer relevant
- Elephant License - Gehaald
SSS: (cancelled)
- NL10 beaten: Gehaald
- Overstappen naar NL25: Gedaan
- NL25 beaten: Gehaald
- Overstappen naar NL50: Gedaan
- NL50 beaten: cancelled
Fixed Limit: (cancelled)
- $0,25/$0,50 Fullring beaten
- $0,50/$1 Fullring beaten
En voor de lange termijn:
- Bankroll van $1k behalen: Done
- Bankroll van $2k behalen: Done
- Bankroll van $3k behalen (cancelled, bankroll uitgecasht en 1 jaar break genomen)
BSS SH:
- $150 storten als nieuwe bankroll: Done
- NL5 beaten: Done
- NL10 beaten
- NL25 beaten
- NL50 beaten
Maar ik ben dus ook heel actief betrokken geweest bij PokerStrategy.com! Wat ik zoal heb gedaan:
- Moderator
- Handjudge SSS NL20 en lager
- Videoproducer van SSS video's (SSS is redelijk uitgestorven)
- The English Show, The Weekly Quiz, en andere nieuwsberichten vertalen.
Hieronder vind je een overzicht van de samenvattingen die ik in de loop der tijd heb gemaakt van de video's die ik interessant vond, de coachings waar leerzame punten naar voren kwamen, etcetera. Doe er vooral je voordeel mee.
Samenvattingen:
Video's:
- FL FR - Benido, First Steps Deel I & II
- FL FR - Benido, First Steps Deel III
- FL FR - Benido, First Steps Deel IV
- FL FR - Benido, First Steps Deel V
- FL FR - Liverix, Fullring Essentials Deel I
- FL FR - Liverix, Fullring Essentials Deel II
- FL FR - Liverix, Fullring Essentials Deel III
- FL SH - Storge, Blinddefense
- NLHE - Przytula, 13 Scariest Small Stakes Leaks of All Time
- BSS SH - BogdanPS, Stats Surgeon Part 1