Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 KQs isolate Riverplay

19 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
901 Bekeken
Gerv

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop

CO ($4.85)
Button ($11.60)
SB ($10)
BB ($10)
UTG ($2.30)
UTG+1 ($10.45)
Hero (MP1) ($10.90)
MP2 ($9.30)
MP3 ($10.75)

Preflop: Hero is MP1 with Q, K
1 fold, UTG+1 calls $0.10, Hero bets $0.50, 6 folds, UTG+1 calls $0.40

Flop: ($1.15) 3, 5, K (2 players)
UTG+1 checks, Hero checks

Turn: ($1.15) 9 (2 players)
UTG+1 checks, Hero bets $0.60, UTG+1 calls $0.60

River: ($2.35) 9 (2 players)
UTG+1 bets $1, Hero calls $1

Total pot: $4.35 | Rake: $0.20

Moet ik hier raisen op de River of zal KT/KJ like hands mij nooit afbetalen?

- Gerv

18 replies
EliasVeritas

Ik zou beginnen met de flop te cbetten, ik snap niet waarom je dit hier niet doet?

As played zou ik de river niet meer raisen. Als dit al niet een hand is die jou beat dan lijk thet sterk op een blockbet meaning he will not call your raise.

Gerv

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
Ik zou beginnen met de flop te cbetten, ik snap niet waarom je dit hier niet doet?

As played zou ik de river niet meer raisen. Als dit al niet een hand is die jou beat dan lijk thet sterk op een blockbet meaning he will not call your raise.

Dry board, en hij c/f zeer vaak postflop

EliasVeritas

Ik bedoel dit niet slecht maar ik zou wat bronze artikelen gaan lezen over de BSS.

Daarin zal je vinden:

Heb je een goede made hand, een top-pair of beter, dan maak je altijd een continuationbet. Je missie is: pot opbouwen en hand beschermen.

Gerv

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
Ik bedoel dit niet slecht maar ik zou wat bronze artikelen gaan lezen over de BSS.

Daarin zal je vinden:

Heb je een goede made hand, een top-pair of beter, dan maak je altijd een continuationbet. Je missie is: pot opbouwen en hand beschermen.

No problem maar

1) Hand beschermen -> Ik ben alleen bang voor een Ace (3outs = 6.3%)
2) Pot Opbouwen -> Straightforward ok maar EV wise gun ik hem 1 keer om te bluffen op de Turn sinds zijn f2cbet% te hoog is + dry board

Begrijp je hoe ik het zie ?

superjunk

Dat je al zo nadenkt op de 10nl, had hier gewoon straightforward gespeeld.

Vind je turn bet ook aan de kleine kant.

Hoeveel handen had je op hem ?

NLDPeter

Vind het eigenlijk wel een nh met de read die je gegeven hebt. Zoals je zelf al aangaf als hij hit or fold flop speelt kan je gewoon rustig 1x achter checken als je denkt geen fouten te maken op de turn/river.

turnbet maak ik iets groter voor max. value. En river raise vind ik eigenlijk te spewy omdat ik niet denk dat je meer dan 50% equity hebt tegen zijn calling range.

Gerv

Oorspronkelijk gepost door superjunk
Dat je al zo nadenkt op de 10nl, had hier gewoon straightforward gespeeld.

Vind je turn bet ook aan de kleine kant.

Hoeveel handen had je op hem ?

ja tbh kan mij dit nog wel is problemen brengen...

3 van de 3 situatie's deed hij Fit or Fold (zelfde getimed, ik in positie elke keer)

Met een Sample size ga ik niet werken op Nl10 dat is onbetrouwbaar sinds de meeste fishes loose spelen wanneer ze drunk zijn en omgekeerd. Verder heb je ook spelers die zich constant verbeteren dus statistics van vorige week kan een heel andere beeld geven.

- Gerv

EliasVeritas

Je bent te eigenwijs en dat moet je echt laten vallen.
Een made hand ga je hier gewoon cbetten, neem dat gewoon aan en ooit snap je wel dat je anders nooit genoeg value haalt, ook al fold hij hier heel wat van z'n handen. Bovendien is je hand veel moeilijker speelbaar zonder cbet.

tegen dit type speler ga je wss geen 3 straten value halen uit een PP of 2nd pair achtige hand
die 1overcard die kan vallen moet je niet bang voor zijn aangezien dat extreem weinig gebeurt
beschermen moet niet want er liggen geen draws behalve gutshots
main concern is dus hoe haal je het meeste value uit villain?

je hebt verschillende opties om je 2 straten value te halen:

cbet flop - check behind turn - bet river
check behind flop - bet turn - bet river
bet flop - bet turn - check behind river

aangezien villain fit or fold speelt denkik dat je lijn optimaal is door flop achter te checken, hij gaat de flop niet callen met 88 maar de turn mss wel omdat je die K niet bet zogezegd,

as played minraise ik de river dnekik :) mss callt hij nog met TT-JJ of een mindere Kx, zijn lijn slaagt ook nergens op en groter raisen wordt toch niet gecalld,
callen kan ook perfect trouwens.

bet wel groter op de turn, niet alleen voor je value daar maar zo is de pot groter op de river en kan je daar groter betten ;)

groeten

RobbieV

Bet-Bet-Check is natuurlijk veel beter als hij fit or fold speelt. Dat zorgt dat jij lekker altijd kunt betten op de flop. Hij jouw hand minder vaak te zien krijgt. Je meer opties krijgt om een pot te bouwen als je improved op de turn. Je het initiatief behoudt en geen guessing games hoeft te spelen. FIT is imo ook 9T die een paar negens maakt en callt en die geef je geen gratis 5 outter.

Check op een droge flop is eigenlijk alleen okay als je verwacht dat iemand zijn hand in een bluf verandert bij een sign of weakness.

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
Bet-Bet-Check is natuurlijk veel beter als hij fit or fold speelt.

waarom?

imo wil je 2 straten value en zowel dat je zo zwak mogelijk overkomt door check behind bet bet te spelen (balancen moet niet op NL10)

als je bet bet speelt waarom zou je dan river achterchecken?
denk je dat hij ineens KJ gaat folden op een halve potbet?

RobbieV

Ik zou de river ook nog betten ja, maar dat is tricky en raad ik niet iedereen aan.

Ik had de volgende lijn genomen bet 0.90 -> bet 2.50 dan als alles echt blanked bepaal ik mijn river bet. Denk rond de 0.80 tot push ;)

Maar ik zei toch waarom? Waren geen goede redenen vond je?

Balance cbet range.
Geen showdown info weggeven
Meer opties(is altijd goed als betere speler)
Behoud inititatief
Geen gratis 5 outters(3)
Geen guessing games

Daarnaast kun je value missen van T9 die de flop wel wilt callen, maar geen A turn

je beantwoordt men vraag niet RobbieVis :)

RobbieV

Welke niet? _o:

lol ff je post editen :P

Balance cbet range.
Geen showdown info weggeven
Meer opties(is altijd goed als betere speler)
Behoud inititatief
Geen gratis 5 outters(3)
Geen guessing games

balancen moet ni, het is NL10

showdown info>value?? als je 2 keer bet en hij altijd foldt op de 2e maakt dit niet uit

villain is niet echt aggro dus je zal het initiatief wel houden IP

5outers zijn een klein deel van zen range aangezien hij toch maar 1/3 hit

guessing games? je hebt TPGK vs een passive speler

VALUE>ALLES aaay _cool:

hand is zo simpel als wat....

Je moet gewoon kijken naar stats als hij meer dan 32% naar showdown gaat heb je easy 3 straten value.

Kijk ook naar fiold to cbet is dit onder de 45% hebben ze een grote (zwakke) range.. callen ze maar 60% hebben ze een hele kleine (sterkere) range.

Kijk ook naar vpip hoe groter deze is de meer Kx in zijn flop calling range zitten. De kleiner de groter het % pocketpairs in zijn range.

Gaat hij maar 24% naar sd heb je makkelijke bet flop check turn call river of bet river

Is villain passief en raised hij de flop, turn of river heb je een easy fold.

Is villain maniac heb je een easy all in op flop

dit is 10NL geen check flop doen met toppair great kicker das -EV mensen geven je toch wel actie.

Zonder stats bet ik flop, pc turn en bet river.

as played raise ik hier wel de river... Enige dat jou beat heeft is een fullhouse

iamthedanger

NL10 nadenkaments!

MCRaia

A Je moet hier de flop wel betten.

Als villain echt fit or fold speelt, maakt het op zich niet uit of je de flop of de turn bet, zolang je maar niet die straat bet waarop hij z'n set hit.
Aangezien die kans kleiner is op de flop, dan op de turn: bet flop.

Bovendien zal villain in een aantal gevallen je bet op de flop nog callen met een PP 66-QQ, maar niet meer op de turn als er voor hem een 2e overcard valt en jij nogmaals bet.

B Je moet hier de flop niet betten.

Als villain echt fit or fold speelt, maakt het op zich niet uit of je de flop of de turn bet, zolang je maar die straat bet waarop hij een draw krijgt, waarmee hij wil callen.
Aangezien die kans er nauwelijks is op de flop, wel op de turn: bet turn.

Dus: limp/callt villain voornamelijk PPs: bet flop.
Limp/callt hij (O)SC's: bet turn.