Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 - AQs 3-way

11 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
503 Weergaven

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]MP1$3.43:///////;MP2$14.38:///////;MP3(Hero)$1.85:///////;CO$9.55:///////;BU$2.00:///////;SB$6.16:///////;BB$2.88:///////;UTG2$1.85:///////;[/tg]
Preflop: Hero is MP3 with A:h, Q:h.
UTG2 folds, MP1 calls $0.10, MP2 folds, Hero raises to $0.5, 3 folds, BB calls $0.40, MP1 calls $0.40.

Flop: ($1.55) T:c, 8:d, 5:c (3 players)
BB checks, MP1 checks, Hero checks.

Turn: ($1.55) 6:h (3 players)
BB checks, MP1 checks, Hero checks.

River: ($1.55) J:c (3 players)
BB bets $0.20, MP1 folds, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.55.

Moet ik deze river "uit principe" callen? Had ik eerder al iets anders moeten doen?

Alvast bedankt

Falcone

10 reacties
caroline29632

hoi,

ik weet niet wat het principe zou zijn om de river te callen. Maar mij lijkt dat alleen een donk belonen omdat hij je raise calde met Any 2 Suited Cards en op de river zijn flush hitte. :)

Dus gwn goed gespeeld.
Op de flop kan geen cbet maken omdat je 3way zit.
Op turn is je hand niet verbeterd en heeft dus betten geen zin.

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
hoi,

ik weet niet wat het principe zou zijn om de river te callen. Maar mij lijkt dat alleen een donk belonen omdat hij je raise calde met Any 2 Suited Cards en op de river zijn flush hitte. :)

Het is alleen dat de bet zo klein is. Als ik hier telkens ga folden, is dat op lange termijn niet bijzonder "exploitable" ?

Villain kan dan in elke hand waarin er weinig of geen actie geweest is postflop bijna gratis de pot oppakken op de river, of hij nu een hand heeft of niet. Als ik dan geluk heb en op de river een TP boeren gekregen heb (dus AJ in mijn hand, hetgeen ik wel niet speel vanuit MP3, maar dat weet villain uiteraard niet) en dus raise, dan kan hij zijn hand gewoon wegleggen en heeft hij maar 0.20 verloren.

In deze hand heb ik nu wel alleen maar A high, dus ik versla echt alleen maar pure bluffs, zelfs geen 77 of A8 of zoiets (hoewel ik eerder verwacht dat villain hier J9 of KJ had, of misschien idd een flush).

Maar stel dat ik zelf hier 99 had? Dan had ik de hand op dezelfde manier gespeeld en dan had ik wel een hand met showdown value. Moet ik dan toch nog folden hier?

Zelfde vraag als de river een andere J was, zodat er geen flush mogelijk was? Is het dan nog steeds een fold?

caroline29632

Met A hoog zou ik nooit callen ookal is de bet klein. Je verslaat gwn echt niets.

Soms durf ik ook nog wel eens zo'n minibet te callen. Bv: je hebt 99 flopt brengt A82
iedereen checkt,
turn 5,
iedereen checkt,
river 6
vilain bet 2BB. Dan kan je nog wel callen denk ik.

Maar ik denk dat je er toch wel mee moet opletten.

Sorry dat ik hierop blijf doorgaan, maar laten we ons eens afvragen waarmee villain hier eigenlijk bet.

Uitgangspunt: Value of bluff?

Er zijn m.i. maar twee soorten handen waarmee hij hier een valuebet kan maken: een flush of een top pair boeren (allebei gehit op de river).

Alle andere zwakke made hands die hier betten (77, A8, T9, ...) maken in feite een bluff van hun hand (vanuit hun gezichtspunt call ik nooit met slechter, en altijd met beter). Goede spelers zouden hier een gratis showdown willen zien, toch?

Een flush heeft bijna zeker de beste hand (zeker als ze de A♣, de K♣ of de Q♣ hebben), en zou dan ook een grotere valuebet maken denk ik.

Ik denk dat voor top pair boeren eigenlijk hetzelfde geldt: als ze denken dat ze de beste hand hebben, betten ze meer. Het enige wat zou kunnen is dat ze bijvoorbeeld J9 hebben en bang zijn van een betere J of een flush.

Kortom, bijna alles dat mij hier beat, bet ofwel niet, ofwel (veel) groter.

Daarentegen zijn er een hoop handen die er belang bij hebben om deze bet als een bluff te maken, zoals ik in mijn vorige post al zei (zeker als ze een read hebben, een SSS'er die nergens bet, kan nooit een sterke hand hebben, maar heeft wel minstens A high).

Misschien overschat ik mijn tegenstander hier schromelijk, maar goed...

caroline29632

Ik denk dat een gemiddeld NL10 speler het volgende denkt.

A) jeuj ik heb KJ/AJ/TJ/QJ: monsterhand. Ik call nu alles. Iemand raised. Ik call. Ik hit niets dus ik check, op turn idem. Yes, ik heb een pair. Maar niemand zal wel iets hebben. Ik zal maar klein betten dan callen ze mss nog wel en als ze raisen hebben ze een flush.

B) Wow men kaarten hebben beide dezelfde kleur. Ik call die raise wel. Op de flop nog meer van die groene kaarten. Ik check en call elke bet nu. Turn idem. river: OMFG ik heb een flush, ik zal maar klein betten, want groot zal niemand nog callen omwille van de flush.

C) ik heb niet veel. Maar ik heb toch mooi men 6 gehit op de turn. Ik bet toch de river ze zullen wel folden omdat ze dan denken dat ik een flush heb.

Ik ben het eigenlijk wel eens met die laatste analyse, maar desondanks:

1) In het geval van A en C, hoe groot is de kans dat villain foldt als ik de river raise, desnoods All-in? Want dat is natuurlijk ook nog een optie...

2) Ik heb op de river > 7:1 pot odds. Bluft villain hier niet méér dan 1 op de 7 keer? Want bij nader inzien, volgens basis-SSS kan ik hier precies 3 handen hebben (AK, AQ, 99), die ik allemaal moet folden op elke bet. Dan heeft villain toch een enorme incentive om deze river met ATC te bluffen?

3) [nitpick] TJ is onwaarschijnlijk, want die had m.i. ten laatste op de turn gebet [/nitpick]

Ik ben benieuwd wat de pro's hierover te zeggen hebben...

Chivaz1

ik ben geen pro, maar ook ik zou gewoon folden.
hij kan een flush, een J of een klein paartje hebben.
Sterker nog, ik denk dat het een behoorlijke leak is, als je dit soort handen wel zou callen.

Bovendien, als hij had gebluft, zou hij potsize betten denk ik.

caroline29632

Maar het ding met een bluf hier is. Je veslaat zelfs geen bluf. Je hebt absoluut niets.

Dus die odds bereking slaat op niet veel. Je krijgt toch nooit odds om met A hoog de river te callen. De kans is zo klein dat geen van beide niets gehit heeft.

Ik denk idd ook dat callen hier een leak is. En reraisen zelfs nog meer. Waarom zou je een deel van je stack geen investeren in een marginale hand. Je hebt niet gehit, jammer, geef je hand dan op.

crazyrocks

ik heb je post gelezen falcone en je commentaar erop.

Klinkt misschien beetje bot, maar ik heb het idee dat je veel te moeilijk denkt al, dat was vaak ook mijn fout. Op NL10 denken ze niet zo moeilijk en zijn het meestal donks.. Dus ik weet haast wel zeker dat ze hier iig iets hebben, iig een klein paartje of een flush idd.

bluffen doen ze niet zo klein, ze denken niet zo geavanceerd, bovendien callen ze vaak ook nog wel een raise van jou, puur omdat ze moeilijk kunnen wegleggen

Beste blijft gewoon, veel value halen uit je made hands en redelijk basis spelen, er zijn genoeg betere spots en veel heb je hier nog niet geïnvesteer

Je hebt deze hand perfect gespeeld falcone!

Je hit niet, waardoor je in een 3way pot gewoon passief moet spelen.

Vervolgens donkt de BB hier heel klein op de river. Dit kan veel betekenen. Een Flush gehit, een straight, two pair een set. Met A high beat je hier niets op een bluf na. Niet de moeite om te callen dan.

Je wordt hier echt niet exploitable door. Want als je dezelfde tegenstander dit meer zie doen, kan je gerust een keer voor zo'n lage bet callen om te kijken met wat voor handjes hij dit doet. Maak hier dan wel een notitie van, zodat je er de volgende keer niet over hoef te twijfelen!