@ NietzscheF
Deze toon is al een stukkie aangenamer in vergelijking met je eerste post. 
Ik zal ff ingaan op verschillende punten uit je argumentatie
Gaining info, is wel een van de belangrijkste aspecten in plo, een 3bet op de SB (hoewel ik het wel met het punt eens ben dat uit positie moeilijk te spelen is) doe je hier om info te winnen en te isoleren. (BB) omdat je een hand als KK double suited het liefst heads up verder wilt spelen.
Uiteraard wil je graag info hebben, maar welke info denk je te krijgen met een 3-bet OOP? Villain zal juist met heel veel handen deze 3-bet callen, omdat juist HIJ de hele hand meer informatie zal krijgen over de hand van Hero. Het is dan ook correct voor villain om hier met een wijde range te callen en op de flop vervolgens te bepalen of hij voldoende equity heeft om de hand door te spelen of voldoende blufmogelijkheden, FE etc etc. Naar mijn mening is de info die je hier krijgt door een 3-bet te weinig voor de prijs die je ervoor moet betalen, waarvan het grootste nadeel is met een relatief zwakke hand die niet vaak goed flopt OOP moeten gaan spelen in een grote pot.
Je isolatieverhaal zit wel wat in. In die zin heb je gelijk wanneer je het liefste deze hand HU wilt spelen en dat K-high flush eerder voldoende zal zijn dan in een MW pot.
Persoonlijk isoleer ik vaak wanneer ik IP zit om zo ook de vele voordelen die het in positie zitten met zich meebrengt te kunnen uitbuiten. Ik ben dan ook niet zo voorstander van het isoleren OOP, omdat dan de ander die voordelen heeft. Ikzelf vind positie echt 1 van de belangrijkste dingen in PLO, juist dan krijg je veel meer info.
@ Sharp, je speelt hier een niveau hoger, next level thinking is een must hier. Als villian hier AAxx flat calt in heads up situatie in plaats van de 4 betten, maakt hij een enorme fout.
Ik speel zelf zo nu en dan ook weleens op PLO400 en weet hoe er gespeeld wordt. Wat je hierboven vermeldt qua flatcallen met aces van villain zou je juist next level thinking kunnen noemen. 1 ding is duidelijk geworden in deze thread; iedereen sloot aces uit.
Is misschien nog een interessante discussie, maar ik denk zelfs dat er argumentatie kan zijn om zo je azen te spelen. Uiteraard geheel afhankelijk van je tegenstander en of je IP zit of OOP.
De ragie 47 hebben op deze board wel flink wat rest value, en spelen postflop wel een belangrijke rol, omdat het je 8 extra outs geeft naast je sterke overpair.
Elke extra equity is belangrijk bij PLO, dus op de flop hebben die 4 en 7 zeker toegevoegde waarde, ik ben het alleen niet eens met sterke overpair. Op dit board vind ik een overpair niet sterk. Het gaat om de situatie namelijk.
Villain pusht hier op de flop all-in en ik zie nergens een range voor villain. Waarmee denk je dat villain hier all-in pusht? En hoe doe je het tegen deze range?
Ik denk dat je nu een betere hand nodig hebt, want in tegenstelling tot villain heb jij hier geen FE. Het enige wat je hebt is je handsterkte en ik vraag me af welke hand je hier denkt te kunnen beaten en of dat genoeg is om deze call te maken.
Een paar equity berekeningen:
*d*d** = elke hand met 2 ruiten kaarten
MMMM = 4 middle cards (T, 9, 8, 7)
board: 6s9d5d
Hand Pot equity Wins Ties
MMMM 67.80% 406,786 0
Ks7sKc4c 32.20% 193,214 0
*d*d** 58.90% 349,923 7,008
Ks7sKc4c 41.10% 243,069 7,008
JhTd9h8d 59.39% 487 0
Ks7sKc4c 40.61% 333 0
6543 59.90% 356,404 5,993
Ks7sKc4c 40.10% 237,603 5,993
Uiteraard kan villain dit met meer handen doen en heb je feitelijk maar 46% equity nodig, maar ik vraag me echt af of je hier wel moet callen. Ik denk dat je te vaak beat bent.
MIDDENWEG:
:D
:D
Wel vraag ik me af wanneer je wilt blijven bij het isoleren waarom je niet kleiner 3-bet? Op die manier blijft de pot kleiner en ben je minder snel pot commited. Dit scheelt al heel veel problemen denk ik en zo hou je nog steeds de voordelen die je zo belangrijk vindt.
Persoonlijk 3-bet ik liever helemaal niet OOP, maar die was ondertussen wel duidelijk.
Ok, er is een uitzondering, maar daar valt deze situatie niet onder.