Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] PLO 7kk4

13 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
665 Bekeken

$2/$4 Pot Limit Omaha Hi
FullTiltPoker
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG mzuri ($73)
CO Eddy Scharf ($413.50)
BTN philuva ($613.50)
SB andjing ($433)
BB Starkilla ($768.10)

Pre-Flop: ($6, 5 players) andjing is SB 7 :spade: K :club: K :spade: 4 :club:
mzuri calls $4, Eddy Scharf raises to $18, 1 fold, andjing raises to $62, 1 fold, mzuri folds, Eddy Scharf calls $44

Flop: 6 :spade: 9 :diamond: 5 :diamond: ($132, 2 players)
andjing bets $88, Eddy Scharf goes all-in $351.50, andjing calls $263.50

Turn: 8 :spade: ($835, 2 players, 1 all-in)

River: 9 :club: ($835, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $835

12 replies
marcelhermus

overplayed.

kk 3betten is al spewy hier.

beter 3betten met wraps. hebben veel meer outs dan een redelijk kale KKxx.
je hebt dan wel 2 keer 2nd nutflushdraw. maar kans is redelijk aanwezig dat villain hier een nutflushdraw heeft.
verder moet je folden bij een 4bet eigenlijk omdat hij te vaak AAxx dan vast heeft.

op de flop heb je echt een waardeloze hand.
je hebt dan wel de redraw naar flushdraw. maar verder niks.
je straight is eigenlijk niks waard.

hoe ik hem verder zou spelen weet ik niet, maar met jou bet is er nog ruimte om te folden. wil ik hem echt spelen dan potbet ik hier gewoon.

NietzscheF

Kk double suited is natuurlijk wel een 3bet, ik zou een flatcall hier gewoon waardeloos vinden, gezien het feit dat villian slecht called, hoef je hem niet meer op een AAxx range te zetten.

De keuze op de flop is dan al wat makkelijker, en sowieso push waardig, omdat zijn range gezien de preflop actie hier hoogstwaarschijnlijk toch niet op AAxx zal liggen. Hij kan echter wel een kleine rap kan hebben die deze board gruwelijk gehit heeft.

Op deze board heb je namelijk wel een sterk overpair met daarnaast een open ended str8 draw, die hier wel degelijk wat waard is, mocht villian toch op AAXX zitten of een set gehit heeft, dit afdoen als niks waard is schandalig slecht commentaar van iemand die zich een coach noemt!

Deze hand is preflop en postflop goed gespeeld.

Ik vind deze hand niet zo goed gespeeld.

Zoals bekend is positie heilig in PLO en is deze hand een hele goede voor een 3-bet in positie. Hier zit je echter uit positie en verkies ik een flatcall. reden hiervoor: Villian kan op talloze boards funky plays gaan maken, gezien jou gepolariseerde range van AAxx, KKxx of en hoge wrap.

Had je preflop geflat, had je hier op de flop een easy fold gehad, nu kom je in een positie waar je heel erg marginaal en dun bezig bent. Je KK kunnen nog goed zijn, misschien je gutshot ook, maar verder heb je geen enkele redraw. Hier broke gaan is dan ook vrij dun imo. Door je gepolariseerde range zal villian normaal gezien hier het geld erin krijgen met genoeg equity.

Maar nogmaals: Ik 3-bet geen enkele hand uit de blinds: Dit geeft als voordeel dat je fit or fold kunt spelen (relatief goedkoop) /voorkomt nasty spots zoals deze/houdt je range erg open.

Verder nog even een kleinigheid: MarcelHermus is een SNG-coach. Hij geeft hier zijn mening over een hand en dat lijkt me prima: Juist door discussie zullen we allemaal beter worden. Daarnaast is PLO een spel waarover meningen nogal verschillen, zelfs onder pro's. Laten we daarom gewoo discussie aangaan met elkaar zonder elkaar af te branden.

Groetjes _cool:

Ach Eddy Scharf is een donk, gewoon callen ghehe

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
Ik vind deze hand niet zo goed gespeeld.

Zoals bekend is positie heilig in PLO en is deze hand een hele goede voor een 3-bet in positie. Hier zit je echter uit positie en verkies ik een flatcall. reden hiervoor: Villian kan op talloze boards funky plays gaan maken, gezien jou gepolariseerde range van AAxx, KKxx of en hoge wrap.

Had je preflop geflat, had je hier op de flop een easy fold gehad, nu kom je in een positie waar je heel erg marginaal en dun bezig bent. Je KK kunnen nog goed zijn, misschien je gutshot ook, maar verder heb je geen enkele redraw. Hier broke gaan is dan ook vrij dun imo. Door je gepolariseerde range zal villian normaal gezien hier het geld erin krijgen met genoeg equity.

Maar nogmaals: Ik 3-bet geen enkele hand uit de blinds: Dit geeft als voordeel dat je fit or fold kunt spelen (relatief goedkoop) /voorkomt nasty spots zoals deze/houdt je range erg open.

Verder nog even een kleinigheid: MarcelHermus is een SNG-coach. Hij geeft hier zijn mening over een hand en dat lijkt me prima: Juist door discussie zullen we allemaal beter worden. Daarnaast is PLO een spel waarover meningen nogal verschillen, zelfs onder pro's. Laten we daarom gewoo discussie aangaan met elkaar zonder elkaar af te branden.

Groetjes _cool:

Helemaal met Calimero eens. We moeten elkaar juist helpen. En vind een 3-bet op het eerste gezicht ook niet het beste. Omaha is zo'n complex spel.
Daarom is meer informatie zo belangrijk bij PLO. En bij het beoordelen van een gespeelde hand.
Weten wij hoe de handen ervoor gespeeld zijn?
Dynamiek aan tafel?
Hoe Andjing ervoor heeft gespeeld? (Zal wel LAG tot maniac zijn)
History tussen Andjing en Eddy Scharf?
Etc.

dit afdoen als niks waard is schandalig slecht commentaar van iemand die zich een coach noemt!

Heel makkelijk gezegd en als ik Marcel was dan zou ik ook geen moeite meer nemen om een hand te beoordelen als dit de respons wordt..... (gelukkig niet allemaal zo)

Kk double suited is natuurlijk wel een 3bet

Leuk dat je zo overtuigd bent, maar wil je deze onderbouwen? Wellicht dat ik er wat van kan bijleren.

Ik zie nu een aantal grote nadelen aan een 3-bet:
- Je zit uit positie (heel de hand...)
- Je range is vrij behoorlijk gepolariseerd en villain kan met veel handen callen en rustig de flop bekijken en adv de flop zijn actie bepalen
- De bijkaarten, de 7 en die 4 zijn totaal niks waard
- Double suited kaarten zijn leuk, maar zijn geen nutskaarten, dus moet je toch enigzins oppassen voor de nuts
- KK is way overrated in PLO en hetzelfde geldt voor AA. Wanneer je preflop niet genoeg in de pot kunt krijgen is het heel lastig verder spelen wanneer je geen set hit (ZEKER UIT POSITIE!!!!!!!) . Je equity is vaak helemaal niet zo denderend en doordat villain je makkelijk op een range handen kan zetten in deze situatie zal hij hier prima op kunnen anticiperen op de flop.
- Wat Calimero ook al noemde, wanneer villain hier 4-bet ben je niet blij....

Ik zie ook een voordeel van een 3-bet: Villain kan folden!
Ik wil namelijk helemaal niet met deze hand de flop zien en uit positie verder moeten spelen. Te vaak overspeel je deze hand en villain komt vaak in een ideale situatie om fouten hard af te straffen of zijn verlies te beperken....

sterk overpair met daarnaast een open ended str8 draw, die hier wel degelijk wat waard is

Preflop vraag ik me af welke range handen jij villain deze 3-bet ziet callen. Kun je hier iets specifieker in zijn?

Hetzelfde vraag ik me af voor de flop; Met welke range zie jij villain hier pushen? Nu krijg ik nl de indruk dat je nog iets te veel a la Hold'em denkt. Bij PLO is een overpair nooit echt sterk en een OESD staat bekend als 1 van de slechtste drawing handen. Uiteraard hangt het ervan af op welke range jij villain zet met deze push en motivatie voor deze range, dus ben daar erg benieuwd naar.

Daarnaast is PLO een spel waarover meningen nogal verschillen, zelfs onder pro's.

Wat Calimero nu zegt is de reden dat ik nu wat sarcastisch uit de hoek kom. Je komt hier ff over alsof je een expert bent in PLO, maar zelfs de experts zijn het niet met elkaar eens. Wel moet ik bekennen dat ik nog geen enkele expert op verschillende sites de theorie van jou heb zien uitleggen.... Om dan als expert uit de hoek te komen en een coach een beetje te gaan afblaffen vind ik echt heel laag bij de grond. Ik hoop dan ook dat je op een serieuze manier kan gaan reageren zodat we nog wat van elkaar kunnen bijleren. ;)

marcelhermus

nog even een toevoeging.

ik ben indd sit en go coach.

als ik in het FL gedeelte ga posten dan staat er ook coach bij mijn naam.

ikke geen verstand van FL.

wel een beetje van omaha en gaf dus mijn mening.

KKxx is indd een lousy hand om mee te 3betten. te vaak mis je gewoon, en wat doe j dan je overpair en soms weak draws hard doorspelen of maar folden.

@Marcel Ik ben altijd heel blij dat je altijd even de tijd neemt om iets over PLO handen te zeggen. En waardeer het ook heel erg. Dus hoop dat je vooral door blijft gaan met dit doen.

NietzscheF

Gaining info, is wel een van de belangrijkste aspecten in plo, een 3bet op de SB (hoewel ik het wel met het punt eens ben dat uit positie moeilijk te spelen is) doe je hier om info te winnen en te isoleren. (BB) omdat je een hand als KK double suited het liefst heads up verder wilt spelen.

Alleen een flat call lijkt me daarom onjuist, en je mist op den duur teveel value voor deze range van handen.

De chase naar een open ender str8 draw, is hier vitiaal, omdat je niet alleen afhankelijk bent van je overpair op zo'n risky flop, maar wederom, lijkt het gezien de preflop play dat villian hier geen lage wraps speelt, en dat maakt een push op zo'n board wat makkelijker als je je tegenstander op een bepaalde range zet, waarop hij op deze flop sowieso al gemist heeft.

@ Marcel, ik waardeer je input, maar Andjing speelt hier niet op zijn backdoor flush, en acht extra outs om je str8 te kunnen maken zijn juist erg lekker, naast je overpair.

@ Sharp, je speelt hier een niveau hoger, next level thinking is een must hier. Als villian hier AAxx flat calt in heads up situatie in plaats van de 4 betten, maakt hij een enorme fout. De 47 is idd een wrap die teveel uit elkaar liggen, en in het preflopspel er eigenklijk niet toe doen. Het helpt wel dat ze connecten met de KK in de suites. Een K high flush draw nastreven kan idd vervelende situaties opleveren, maar je vergeet hierbij dat Anjing isoleert, omdat hij geen multipot wilt spelen met de hand die hij hold, waardoor de waarde van een eventuele flush draw in een heads up situatie natuurlijk enorm toeneemt en ook vaak de nuts zal opleveren.

De ragie 47 hebben op deze board wel flink wat rest value, en spelen postflop wel een belangrijke rol, omdat het je 8 extra outs geeft naast je sterke overpair.

Plo is idd een complex spel en de meningen zijn soms wat kort door de bocht. Ik kan er best naastzitten en respecteer ook de meningen van anderen, soms, hahahaha!

gl at the tables

Geen commentaar! Je weet best wel waarom NietzscheF.
En als je toch een serieuze discussie heirover wil voeren. Wil ik best wat argumentatie geven waarom ik het helemaal niet eens met je bent.
Maar dan verwacht ik dat je ook de tijd en moeite neemt om te lezen wat een ander schrijft. En daar kan je duidelijk nog wat van opsteken.

@ NietzscheF

Deze toon is al een stukkie aangenamer in vergelijking met je eerste post. ;)

Ik zal ff ingaan op verschillende punten uit je argumentatie

Gaining info, is wel een van de belangrijkste aspecten in plo, een 3bet op de SB (hoewel ik het wel met het punt eens ben dat uit positie moeilijk te spelen is) doe je hier om info te winnen en te isoleren. (BB) omdat je een hand als KK double suited het liefst heads up verder wilt spelen.

Uiteraard wil je graag info hebben, maar welke info denk je te krijgen met een 3-bet OOP? Villain zal juist met heel veel handen deze 3-bet callen, omdat juist HIJ de hele hand meer informatie zal krijgen over de hand van Hero. Het is dan ook correct voor villain om hier met een wijde range te callen en op de flop vervolgens te bepalen of hij voldoende equity heeft om de hand door te spelen of voldoende blufmogelijkheden, FE etc etc. Naar mijn mening is de info die je hier krijgt door een 3-bet te weinig voor de prijs die je ervoor moet betalen, waarvan het grootste nadeel is met een relatief zwakke hand die niet vaak goed flopt OOP moeten gaan spelen in een grote pot.

Je isolatieverhaal zit wel wat in. In die zin heb je gelijk wanneer je het liefste deze hand HU wilt spelen en dat K-high flush eerder voldoende zal zijn dan in een MW pot.
Persoonlijk isoleer ik vaak wanneer ik IP zit om zo ook de vele voordelen die het in positie zitten met zich meebrengt te kunnen uitbuiten. Ik ben dan ook niet zo voorstander van het isoleren OOP, omdat dan de ander die voordelen heeft. Ikzelf vind positie echt 1 van de belangrijkste dingen in PLO, juist dan krijg je veel meer info. ;)

@ Sharp, je speelt hier een niveau hoger, next level thinking is een must hier. Als villian hier AAxx flat calt in heads up situatie in plaats van de 4 betten, maakt hij een enorme fout.

Ik speel zelf zo nu en dan ook weleens op PLO400 en weet hoe er gespeeld wordt. Wat je hierboven vermeldt qua flatcallen met aces van villain zou je juist next level thinking kunnen noemen. 1 ding is duidelijk geworden in deze thread; iedereen sloot aces uit. :D Is misschien nog een interessante discussie, maar ik denk zelfs dat er argumentatie kan zijn om zo je azen te spelen. Uiteraard geheel afhankelijk van je tegenstander en of je IP zit of OOP.

De ragie 47 hebben op deze board wel flink wat rest value, en spelen postflop wel een belangrijke rol, omdat het je 8 extra outs geeft naast je sterke overpair.

Elke extra equity is belangrijk bij PLO, dus op de flop hebben die 4 en 7 zeker toegevoegde waarde, ik ben het alleen niet eens met sterke overpair. Op dit board vind ik een overpair niet sterk. Het gaat om de situatie namelijk.

Villain pusht hier op de flop all-in en ik zie nergens een range voor villain. Waarmee denk je dat villain hier all-in pusht? En hoe doe je het tegen deze range?

Ik denk dat je nu een betere hand nodig hebt, want in tegenstelling tot villain heb jij hier geen FE. Het enige wat je hebt is je handsterkte en ik vraag me af welke hand je hier denkt te kunnen beaten en of dat genoeg is om deze call te maken.

Een paar equity berekeningen:

*d*d** = elke hand met 2 ruiten kaarten
MMMM = 4 middle cards (T, 9, 8, 7)

board: 6s9d5d
Hand Pot equity Wins Ties
MMMM 67.80% 406,786 0
Ks7sKc4c 32.20% 193,214 0

*d*d** 58.90% 349,923 7,008
Ks7sKc4c 41.10% 243,069 7,008

JhTd9h8d 59.39% 487 0
Ks7sKc4c 40.61% 333 0

6543 59.90% 356,404 5,993
Ks7sKc4c 40.10% 237,603 5,993

Uiteraard kan villain dit met meer handen doen en heb je feitelijk maar 46% equity nodig, maar ik vraag me echt af of je hier wel moet callen. Ik denk dat je te vaak beat bent.

MIDDENWEG: :D :D :D :D
Wel vraag ik me af wanneer je wilt blijven bij het isoleren waarom je niet kleiner 3-bet? Op die manier blijft de pot kleiner en ben je minder snel pot commited. Dit scheelt al heel veel problemen denk ik en zo hou je nog steeds de voordelen die je zo belangrijk vindt. ;) Persoonlijk 3-bet ik liever helemaal niet OOP, maar die was ondertussen wel duidelijk. :D Ok, er is een uitzondering, maar daar valt deze situatie niet onder. :P

@Sharp80 Ben het echt heel erg met je eens. Goed over nagedacht en netjes met argumentatie uitgelegd.