Skip to forum
fulltime pokeren.

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] fulltime pokeren.

102 Berichten
39 Gebruikers
0 Reactions
13 K Bekeken

beste pokerspelers,

Wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende.
Ik hoor meer en meer van mensen dat ze fulltime gaan pokeren en hun job opzeggen (m.a.w pokerpro worden). Maar ten eerste hoe doen zij dit met de btw die normaal genomen wordt van je maandelijks loon, ten tweede: wanneer is het het geschikte moment om deze beslissing daadwerkelijk uit te voeren?

Wat ik ondertussen ook gemerkt heb , is dat op de lowlimits veel fish spelen (zoals iedereen onder ons wel weet) maar deze fish geven me zoveel bad beats dat ik steeds van die grote swings krijg en niet naar een hoger limiet kan gaan. Ik ben er namelijk steevast van overtuigd dat ik de mogelijkheden bezit om bij de highstakes goed mijn ding te kunnen doen maar er gewoon de financiële middelen niet voor heb.

Hebben jullie hier bedenkingen over of tips hoe ik me kan wapenen tegen die grote swings naast hetgene wat in de artiekelen verteld wordt?

alvast bedankt!

101 replies
iamthedanger

goede spelers geven grotere swings dan slechte spelers omdat je edge kleiner is dus je vaker gaat flippen of gewoon callt als je drawing dead bent als het ware.

ik zou er pas serieus over nadenken als je over een grote sample winstgevend kan spelen op NL200+ PLO200+ of 50$/100$ mtt's.

Je moet gewoon Holdem manager aanschaffen of PT3 en naar je hourly kijken, als je 3 maanden NL200 beat met een hourly van 80$ dan kan je misschien wel nadenken om een break te nemen van je studie of met je baan te stoppen maar natuurlijk spelen er nog veel meer dingen een rol zoals je eventuele toekomstprospects als je niet pokert; als het maximale wat je kan worden schoonmaker (omdat je gewoon slecht kan leren) en je poker wél kan leren en oppakken en er flink geld mee verdienen lijkt het me een makkelijke beslissingen. Heb je echter wel de capaciteit om een HBO/Universitaire studie/soort gelijke baan te krijgen dan lijkt het me persoonlijk beter om te zorgen dat je je studie afmaakt om iets te hebben om op terug te vallen, + heel je leven pokeren is ook niks, je hebt meer nodig dan geld. Een baan is voor 100 andere dingen goed dan geld verdienen.

Yoghi

Wat heeft dit met fulltime pokeren te maken? Als je de microstakes nog niet verslaat zou ik me niet echt bezighouden met pro worden.

GEXTE

Ik heb een goed advies voor jou: don't quit your daily job!!!

Yoghi

Je kunt ook gewoon broke gaan en dan hele dagen SNGs grinden zodat je snachts de satellites naar live toernooien kunt spelen terwijl je weet dat je die toch nooit gaat winnen.

NietzscheF

Wijze woorden, ik heb wel de stap genomen om te gaan pokeren om er van en te MOETEN leven.

Dag in, dag uit achter de computer hangen is eigenlijk best gaar, hoewel skype een aangename toevoeging is, is het dikwijls een kleine error om moeilijke beslissingen te maken.
De swings zijn erg lastig te handlen, zeker na een reeks van bad beats en verloren flips.

Je zult toch vaker meer uit je BR moeten halen om de huur te kunnen betalen, en na een slechte maand is dat best lastig. Ik blijf er zelf ook mee strugglen, en heb van de 2,2k winst sinds vorige maand, de helft al moeten gebruiken. Pokeren is toch meestal in de nacht, meer focus, minder afleiding, minder Europese grinders, waardoor je ook constant in een nachtdag stoornis terecht kunt komen. Gezond eten lukt ook wat minder, het zijn vooral de pizzalijn en de snackbar waar je terecht kunt als je pas om 17:00 opstaat.

Ik blijf mijzelf wel een klein beetje voorliegen door te zegen dat wanneer ik busto ben, stop met pokeren en het achter mij laat.

Wil je het echt maken als pro online speler, zorg er dan sowieso voor dat je meerdere dingen hebt naast pokeren, waarvan je klunt genieten als het pokeren niet zo lukt. Goed tegen druk kunnen, en voldoende middelen hebben om iniedergeval 6 maanden te kunnen overleven met de levensstandaard die je nu gewend bent.

Ik ga zelf kijken of ik een soort van mental coaching/therapie kan krijgen.

Ben het overginds wel met je eens dat je op hogere limieten, een beter spel kunt spelen. Omdat je met minder spelers in de pot zit, de range van handen wat dunner is, waardoor je makkelijkere en betere reads kunt maken, over het algemeen gezien dan.

Succes!

lol donk

misschien moet je eens met gexte praten, die heeft dezelfde soort waanbeelden

GEXTE

haha, scheelt dat ik niet werk, dus hoef er ook niet mee te stoppen :P
en uitgerekend jij bent het die dat zegt en je wil me elke keer stacken voor 50% :P

Yoghi

Zodat we nog wat plezier aan je beleven, lifenit

ach ik geef graag aan de wat minder gefortuneerde onder ons

geeft me altijd een goed gevoel :)

GEXTE

Ja, als ik het "gefortuneerde" van jou er nog bij had bij mijn skills, dan was ik f00king famous en had ik Negreanu laten verbleken (voor zover hij nog bleker kan)...

Klinkt wel interessant jouw 'skills', waarom hou je hier geen blogje bij zodat we kunnen meegenieten van een semi-pro ? :)

Opstaan...douchen....(als dat gebeurt)...grinden...grinden...grinden....grinden...snackbar...grinden...grinden...pizzaaaaaaaaa....lalaalaaa lalalalaaaaa pizza!!!!

Grinden...grinden....slapen.

Stelletje social nits hehe.... :D

was dat op mij bedoelt?

Oorspronkelijk gepost door NietzscheF
Wijze woorden, ik heb wel de stap genomen om te gaan pokeren om er van en te MOETEN leven.

Dag in, dag uit achter de computer hangen is eigenlijk best gaar, hoewel skype een aangename toevoeging is, is het dikwijls een kleine error om moeilijke beslissingen te maken.
De swings zijn erg lastig te handlen, zeker na een reeks van bad beats en verloren flips.

Je zult toch vaker meer uit je BR moeten halen om de huur te kunnen betalen, en na een slechte maand is dat best lastig. Ik blijf er zelf ook mee strugglen, en heb van de 2,2k winst sinds vorige maand, de helft al moeten gebruiken. Pokeren is toch meestal in de nacht, meer focus, minder afleiding, minder Europese grinders, waardoor je ook constant in een nachtdag stoornis terecht kunt komen. Gezond eten lukt ook wat minder, het zijn vooral de pizzalijn en de snackbar waar je terecht kunt als je pas om 17:00 opstaat.

Ik blijf mijzelf wel een klein beetje voorliegen door te zegen dat wanneer ik busto ben, stop met pokeren en het achter mij laat.

Wil je het echt maken als pro online speler, zorg er dan sowieso voor dat je meerdere dingen hebt naast pokeren, waarvan je klunt genieten als het pokeren niet zo lukt. Goed tegen druk kunnen, en voldoende middelen hebben om iniedergeval 6 maanden te kunnen overleven met de levensstandaard die je nu gewend bent.

Ik ga zelf kijken of ik een soort van mental coaching/therapie kan krijgen.

Ben het overginds wel met je eens dat je op hogere limieten, een beter spel kunt spelen. Omdat je met minder spelers in de pot zit, de range van handen wat dunner is, waardoor je makkelijkere en betere reads kunt maken, over het algemeen gezien dan.

Succes!

ik ben er nog niet aan, aan het denken om nu meteen me enkel op poker te gaan focussen, maar het is gewoon irritant dat als je de middelen niet hebt om hogere limieten te spelen dat je telkens weer een grote knockback krijgt door van die grinders of gewoon fish die een all in callen met gwn suited connectors en je azen cracken. Dit soort dingen gebeurt immens vaak in die micro limieten, ik geraak er gewoon niet weg door die zaken :). Ik kijk regelmatig naar tafels van highstakes waar het wel zelden tot een showdown komt maar dit duidt ook op een beter pokerspel en dus een mindere grote range van handen, maar ik ga even afwachten.

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Wat heeft dit met fulltime pokeren te maken? Als je de microstakes nog niet verslaat zou ik me niet echt bezighouden met pro worden.

ik ken mensen die op andere sites 200 NL spelen en die op partypoker ook grote moeite hebben om hun BR op te bouwen dus ik denk niet dat het enkel aan mij ligt.

ze maken zeker verlies op NL200 dan :P

Oorspronkelijk gepost door Rienk
ze maken zeker verlies op NL200 dan :P

nee hoor, maar ze maken ook wel niet massa's winst. Ik zal over een maandje of 2 eens terug komen eens kijken of het dan gebeterd is :D