Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 6-10s freeplay

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
323 Bekeken

Ok, weer eens handje.

Voor de flop zijn dit gewoon flutkaarten, maar met een freeplay zou het heel misschien nog wel iets kunnen worden.

Flop komt, en ik zit op een flushdraw en een gutshot straight. Deze raise van 20 cent vind ik niet echt een blijk van een sterke hand (correct me if i'm wrong).

Dan komt de turn en zit ik op een flushdraw + straight draw. Wat nu te doen? Ik denk dat mijn move hier een beetje over de top was, misschien zelfs slecht gespeeld. Maar wat zijn jullie ideeën hierover?

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$7,70:01/100 /0 /0,0/0 /-/-/-;Hero$2,00:///////;UTG2$5,00:03/100 /33 /1,0/0 /-/-/-;MP1$6,25:07/29 /0 /0,0/0 /0 /-/-;MP3$6,20:07/57 /0 /3,0/25 /0 /-/0 ;CO$4,70:07/43 /0 /1,0/0 /0 /-/-;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 6♦, T♦
UTG2 calls $0,10, MP1 calls $0,10, MP2 folds, MP3 calls $0,10, CO calls $0,10, BU folds, SB calls $0,05, Hero checks.

Flop: ($0,60) J♣, 9♦, K♦ (6 players)
SB checks, Hero checks, UTG2 checks, MP1 checks, MP3 bets $0,20, CO folds, SB calls $0,20, Hero calls $0,20, UTG2 calls $0,20, MP1 folds.

Turn: ($1,40) 8♣ (4 players)
SB checks, Hero bets $1,70 (All-In), UTG2 folds, MP3 calls $1,70, SB folds.

River: ($4,80) 7♣ (2 players)

Final Pot: $4,80

7 replies
gewoonlars

Lastige hand, 3-way zou ik zelf het initiatief nemen hier. Tegen 5 anderen word het wel lastig.
Die 0,20$ bet vind ik niet echt een teken van sterkte, maar als ik heb een draw imo.

Flop lijkt me goed, je kan zelf initiatief ook pakken denk ik.
Turn lijkt me overplayed, er komt nog maar 1 kaart en om voor die 13+ outs je stack er in te gooien vind ik aan de overdreven kant.
Op een grote bet kan je folden, kleine bet callen en anders gratis river, zo denk ik.

Hey Rink,

Interessante hand, ik zal hem eens stap voor stap doorlopen.

Preflop standaard, lekker flopje kijken.

Op de flop zit je tegen maarliefst 5 andere spelers. Met een monsterdraw (15+ outs volgens de artikelen, maar 12 outs volgens andere charts die ik hier heb) mag je daarmee agressief spelen na een freeplay. Je hebt hier een Ten high FD en een gutshot, en nog wat backdoor drawtjes. Voor de FD rekenen we 9 outs, en daar gaat er 1 van af omdat je een FD hebt die lager dan J high is, en nog zeker één omdat er zoveel tegenstanders zijn. Dus zeg ongeveer 7. Daarnaast is elke Q hier goed, maar 1 hadden we al gerekend onder de flushdraw, dus 3 extra outs, komen we op 10. Aantal backdoor drawtjes, maar die stellen weinig voor wat betreft outs. Dus je zou ongeveer uitkomen op 10 outs denk ik zo.

Dat is dus niet genoeg om initiatief te nemen. Daarom kun je checken en eventueel een bet callen. $0,20 wordt gebet door MP3, en SB callt, dus je krijgt hier 5:1 waar je 3,5:1 ongeveer nodig hebt. Dus prima call.

Dan de turn. Je hand heeft zich nog niet echt verbeterd, maar je hebt nu wat meer outs (al moet je er ook wat andere discounten): Zijn nog 3 tegenstanders over. FD rekenen we hier weer 7 outs voor (Ten high en meerdere tegenstanders), 2 Q's die je een straight geven (Q :diamond: valt al onder de FD outs, en Q :club: wil je liever niet zien vanwege de :club:-FD), en er zijn nog 2 7's die je mag rekenen als out (de 7 :heart: en 7 :spade:). In totaal heb je dan dus 11 outs naar schatting. Nog steeds te weinig om agressief te spelen denk ik, dus zou ik check/call spelen als je de juiste odds krijgt (3,5:1 of beter) en niet zelf pushen. Wat betreft gevoel zou je zeggen je hebt zoveel outs dus pushen we, maar als je beter kijkt naar de outs, en hoeveel daarvan clean zijn (want dat is belangrijk) dan lijkt het er op dat check/call dus beter is.

Lastige hand, daar heb je tijdens het spelen ook niet erg veel tijd voor om allemaal zo uit te werken. In dit geval vind ik je push niet verkeerd, je kunt dan altijd naderhand nog analyseren of het wel of niet goed was, dan weet je het voor de volgende keer.

Gerv

Ik c/RAI flop omdat er al 10bb in de pot zit en je het liefst vanaf de Flop all-in wil zijn om je equity te maximaliseren.

Ook al heb je geen monster draw, het ligt toch wel borderline monsterdraw en daarom deviate ik even nu van de SHC.

Verder heb je bij andere optie's hieronder weergeven de EV van je FEQ niet wat met 10bb in de pot best wel cruciaal kan zijn

Andere opties die je hebt:
Check/Call -> Mogelijk maar dan moet je nog een x check callen op de Turn wanneer Turn bricked. Je laat de EV FEQ achterwege in ruil voor een betere (Directe) investment.
& wat als je hit? Je hand is obvious voor een straat en okayish voor een Flush. Ga je dan leaden op de Turn als je hit of c/R? c/c - donkshove op de Turn als je je flush hit is obvious, c/R ook imo.

Check/Fold -> No Option

Lead tegen 5 man in -> Kan maar als ze callen en de Turn bricked heb je hetzelfde probleem als c/c alleen nu is de Pot ruim $1.5 en je stack ook.
Als men raised op je leadbet, heb je 0% FEQ en sta je tegenover een sterke range

Shove op de Flop -> Overplayed, EV gezien is het + maar een marginale + . Je kan veel meer value uit je hand halen door andere moves dan meteen shoven te doen :)

As played nh op de Turn ;)

- Gerv

Interessante analyse Gerv, thanks :D

Vooral ontzettend ingewikkeld, de termen..

Kan iemand me even in het kort uitleggen wat de volgende begrippen inhouden:

EV
FEQ
Bricked
Equity

Excuse voor mijn domme vraag _confused:

gewoonlars

http://nl.pokerstrategy.com/glossary/

Hoop dat dit iets helpt, hier staan de uitleg van deze begrippen en vele andere.
Is alleen in het Engels, FEQ weet ik niet denk iets in de richting van Fold Equity.

Is btw geen domme vraag hoor : ).

Bedankt voor de uitgebreide review, deze hand kan dus op verschillende manieren gespeeld worden, ligt er maar net aan hoe je speelstijl is!

zelf denk ik tijdens het spelen nooit echt na over odds en outs, miss moet ik me dat toch eens aanwennen..zou mijn spel flink kunnen verbeteren! :)