Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL20 AJs in SB

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
215 Weergaven
013paul
PokerStrategist

Wat vinden jullie van deze hand?

Enige toelichting:
- Preflop slechts limp uit SB, omdat AJ marginaal is om te raisen tegen 2 limpers van wie 1 (in 2e positie) Shortstacked is.
- Postflop probeerde ik eens wat anders uit dan ik normaal zou doen (een check/raise dus), omdat ik verwachtte dat in ieder geval 1 van de 3 tegenstanders de A gehit zou hebben.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.20 BB (9 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 ($5.46)
MP3 ($32.56)
CO ($17.30)
Button ($19.58)
Hero (SB) ($4.67)
BB ($23.11)
UTG ($12.53)
UTG+1 ($3.07)
MP1 ($20.20)

Preflop: Hero is SB with J, A
1 fold, UTG+1 calls $0.20, 4 folds, Button calls $0.20, Hero calls $0.10, BB checks

Flop: ($0.80) J, A, K (4 players)
Hero checks, BB checks, UTG+1 bets $0.20, Button calls $0.20, Hero raises to $1, 3 folds

Total pot: $1.40 | Rake: $0.07

2 reacties

als jij hero bent en je hebt J :diamond:A :diamond: en je speelt volgens de SSS raise x4 + elke limper 1 BB.
in jouw geval met 1 shortstacker ken het heel misschien nog wel, ik heb er zelf nog niet zoveel last van geha ddus ken niet uit ervaring spreken met deze hand, maar ik zou het wel proberen om te raisen en als de shortstacker een reraise van all in terug geeft te folden.

greetz,
Jamiejames18

Hey 013paul,

Je hebt AJs in de SB. Hoeveel limpers er ook zijn, we gaan raisen! :)

Je geeft hier aan dat je liever niet raiset omdat er een shortstacker limpt. Bedoel je dan dat je bang bent voor een limp/push van deze speler? Als een shortstacker limpt, is het dus al geen PokerStrategy Shortstacker, en zal hij dus standaard looser zijn dan wij dat zijn. AJs is hier zeker een 6BB raise. Ook omdat je nu de BB gratis een flop laat zien, wat weer een extra speler oplevert op de flop.

Dan hit je two pair. Je hebt initiatief, dus ik zou zeker uitbetten. De kans is vrij groot, zeker op deze limieten, dat tegenstanders erg passief zijn. Zelfs als ze een A hitten hoeven ze nog niet altijd te betten. Zeker lage Azen niet. Check/raise komt daarbij ook nog eens sterker over. Ik zou ook gewoon potsized betten hier, en broke gaan als er daarna wordt geraised. Folden is hier absoluut geen optie. JJ, KK, AA of AK is hier allemaal erg onwaarschijnlijk.

Dus mijn line zou zijn: Raise 6BB preflop, zelf uitbetten op flop en all-in komen als dat kan.