Skip to forum
Bill probeert HU en...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Bill probeert HU en the usual mtt

199 Berichten
21 Gebruikers
0 Reactions
4,158 Bekeken

hallo,

mijn naam is christof en ik speel al een tijdje poker op pokerstars als christof1111. ik zal kort proberen uit te leggen hoe dat me tot nu toe verlopen is.
ik ben zon 4 jaar geleden begonnen met poker spelen tegen wat vrienden en met het geld dat ik van hun won ben ik op internet beginnen spelen. Allereerst op unibet een storting gedaan van 20 euro en daar een mooie 300 euro van gemaakt zonder dat ik echt goed wist wat ik deed of wat bankroll management was.
ik heb die 300 er dan afgehaald en 75 dollar op pokerstars van gezet. dit met een goed resultaat want ik had al vrij snel een br van 1500 dollar, ook dit zonder br management. Ik speelde veel te hoog vr mijn br en begon te verliezen en ben toen teruggevallen tot 200 dollar.

toen toch maar is wat artikels beginnen lezen en sngs vr 2.5 dollar beginnen spelen en opnieuw terug opgebouwd tot 1000 dollar. Ondertussen speelde ik de 10 dollar van 27personen en 18 personen en zag ik dat mijn br in het werkelijk leven wat onder druk kwam te staan door nogal een druk uitgaansleven en de vele festivals die ik elk jaar doe. dus ik haalde er 500 dollar af en nam het besluit dat ik telkens ik geld nodig had het ging afhalen tot 500 dollar, ik had dan wel geen buffer van 100 buy ins, maar ik had niet het gevoel dat ik die nodig had omdat ik de limiet zo makkelijk versloeg. en dat heb ik dan gedaan in de zomervakantie met al resultaat dat ik alles heb kunnen betalen dat ik wou en zelfs een overschot had.

Ik ben me dan ook wat meer gaan verdiepen in grotere mtts met naar mijn mening degelijke resultaten, en als mooiste ship 1ste in de 5 dollar rebuy 7500 dollar guarantee. Daar heb ik ook een groot gedeelte van afgehaald en 1000 dollar gestort naar full tilt omdat ik daar een rakebackdeal heb met pokerstrategy en ik ook eens wat wou gaan cahgamen. Ik ben daar dan begonnen op sh nl50 en wat winst gemaakt, die ik dan vlotjes verloor.

Ik heb toen besloten om maar wat HU te gaan spelen omdat ik dacht dat zoiets me beter zou liggen. Heb daar snel 1k winst gemaakt en erna nog veel sneller 1k verloren omdat ik in een serieuze downswing was en ook een klein beetje getilt heb door de beats. 4 of 5 keer een 2 of 3 outer op de river of runner runner waren niet echt vreemd. ik ben om precies te zijn 1k kwijtgespeelt op 2 dagen tijd door gwn vrt te blijven spelen.

Ik was het dan eventjes beu en ben terug op stars 180 spelers 10dollars turbos gaan spelen met een mooi resultaat tot nu toe, ik heb een 2k gewonnen op 2 weken, wat niet slecht is vr die takes, maar ik verwacht wel een terugval omdat het verdacht winstgevend lijkt:).

om het kort samen te vatten speel ik toernooien en sngs op stars zonder stats, want om de een of andere reden werkt men ptr 3 daar niet deftig op. daarom dat ik denk holdem manager aan te schaffen omdat die daar normaal wel deftig op moet werken.
op full tilt speel ik met stats, want daar werkt hij wel. ik weet dat ik winstgevender speel in toernooien, maar hu spelen, is toch zo leuk:D

proficiat als jullie dit allemaal hebben gelezen. naar goede gewoonte zal ik het wss vol schrijffouten hebben staan, want das niet men sterkste punt, evenals nalezen.
ik ga hier proberen jullie wat op de hoogte te houden van de vorderingen, en wss veel handen posten waar ik dan graag jullie oordeel over zou willen ofdat jullie denken dat het op die manier juist gespeeld is.
het zal wss een combinatie worden van toernooihanden en veel hu handen.

groetjes

christof

198 replies

dit zijn al enkele handen van men sessie gisteren, dus geef maar je mening. ik ben die dag op -78 dollar geeindigd. en ohja ik heb een enorm probleem met discipline, ik kan soms moeilijk een hand weggooien die ik weet dat verslagen is. daar moet zeker aan gewerkt worden.

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 399384
The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

Hero (BTN/SB): $67.30
BB: $34.60

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN/SB with 5 :heart: 5 :diamond:
Hero raises to $1.50, BB calls $1

Flop: ($3.00) 3 :heart: J :club: 7 :spade: (2 players)
BB checks, Hero bets $2, BB calls $2

Turn: ($7.00) 7 :diamond: (2 players)
BB checks, Hero checks

River: ($7.00) 5 :spade: (2 players)
BB bets $2.50, Hero raises to $12, BB raises to $31.10 all in, Hero calls $19.10

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 399386

Hero (BB): $53.20
BTN/SB: $48.75

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with Q :diamond: A :spade:
BTN/SB raises to $1.50, Hero raises to $4.50, BTN/SB calls $3

Flop: ($9.00) T :spade: 6 :spade: K :spade: (2 players)
Hero bets $5.50, BTN/SB raises to $12.50, Hero raises to $48.70 all in, BTN/SB calls $31.75 all in

Turn: ($97.50) 4 :diamond: (2 players - 2 are all in)

River: ($97.50) A :diamond: (2 players - 2 are all in)

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 399387

Hero (BB): $56.25
BTN/SB: $44.40

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with J :heart: T :spade:
BTN/SB raises to $1.50, Hero raises to $4.50, BTN/SB calls $3

Flop: ($9.00) 5 :spade: 8 :club: 9 :spade: (2 players)
Hero bets $6, BTN/SB calls $6

Turn: ($21.00) 7 :heart: (2 players)
Hero bets $11, BTN/SB requests TIME, BTN/SB raises to $33.90 all in, Hero calls $22.90

River: ($88.80) Q :diamond: (2 players - 1 is all in)

vooral deze laatste deed veel pijn, was ik de laatste hand die ik die avond gespeelt heb.

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 399388

Hero (BTN/SB): $51.60
BB: $45.20

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN/SB with Q :diamond: T :diamond:
Hero raises to $1.50, BB calls $1

Flop: ($3.00) 7 :spade: 6 :diamond: 8 :diamond: (2 players)
BB checks, Hero bets $2, BB raises to $7, Hero raises to $20, BB raises to $43.70 all in, Hero calls $23.70

Turn: ($90.40) K :spade: (2 players - 1 is all in)

River: ($90.40) 6 :heart: (2 players - 1 is all in)

laat maar weten wat jullie er van denken. wijs me zeker op fouten die ik gemaakt heb.

handen lijken op eerste zicht vrij standaard, maar ik vind je betsizing erg leaky in elke hand eigenlijk

HannesNL

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
handen lijken op eerste zicht vrij standaard, maar ik vind je betsizing erg leaky in elke hand eigenlijk

waarom en welke hand

Sutra1981

hij zegt in elke hand...

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere

in de eerste hand raise ik op de flop met 55, lijkt me standaard, dan doe ik een c bet om te kijken of men 5en goed zijn en de turn checken we beiden omdat ik gecalled werd, op de river heb ik een full house en wil ik zoveel mogelijk geld in de pot krijgen. spijtig genoeg liep ik aan tegen 73

de 2de hand
ik reraise met aq, lijkt me ook standaard, op die flop wist ik eigenlijk niet goed wat hij had dat hij me reraised, dus ik dacht aan een sterke koning. ik ga all in daar omdat ik denk dat een koning een all in daar niet kan callen omdat het zo drawy is.(hier heb ik zelf twijfels over of het juist gedaan is).
ik loop optegen 95ss voor een geflopte flush.

3de hand
lijkt me volledig standaard op de reraise preflop na, maar ik wou niet te voorspelbaar beginnen spelen. hier had villain 910

4de hand
ljikt me ook volledig in orde eigenlijk. villain had 7Jdd

dit waren mijn redeneringen bij de handen
dus probeer duidelijker te zijn met wat je bedoelt wat er fout is gegaan.

komt erop neer dat ik wil weten wrom je de betsizing leaky vindt, terwijl ik dacht dat deze wel vrij in orde zijn.:)

ik bedoel niet de acties die je onderneemt (b/f/c) die vind ik wel ok, maar de sizes van je bets

eerste hand is ok

tweede hand, waarom bet je de flop niet meer? je geeft zijn range goede odds om de jouwe te outdrawen.

derde en vierde hand idem, als zit je in hand 4 wel IP dus daar kan ik nog wel mee leven

ik weet dat veel mensen betsize iets kleiner maken HU, maar ik denk toch wel dat je hier de limieten aan het opzoeken bent. Ik ga er hierbij van uit dat je geen betsizing tells wilt uitgeven, als villain toch niet slim genoeg is om deze te lezen kan je mijn commentaar vergeten.

in hand 2 bet ik niet meer omdat hij vaak reraisde op van die drawy boards, dus ik wou de reraie zodat ik alles erin kon shoven, maar niet het resultaat:).

in de 3de hand doe ik het ook gwn standaard cbet omdat ik de sterkte van men hand niet wil prijs geven.

de 4de hand eigenlijk net hetzelfde, als ik daar te hoog cbet zal hij niet reraisen naar mijn mening.

ik zou eerder potsize betten als ik een toppair zou hitten op n bord met draws om men pair te beschermen.

je snapt mijn punt niet goed denk ik

stel

a)je hebt in alledrie de handen een goede draw, zoals nu

-hoeveel bet je dan?

b)je hebt in alledrie deze handen een made hand van matige sterkte, weak top pair ofzo

-hoe veel bet je dan?

als je antwoord in a niet gelijk is aan je antwoor in b, hoe goed denk je dan dat een kundige tegenstander je hand zal kunnen lezen?

en als hij je hand goed kan lezen, hoe ga je dan ooit hem tot een fout dwingen?

snap je nu wat ik je probeer te vertellen?

als ik het goed begrijp wil je zeggen dat ik in beide situaties altijd potsize zou moeten betten? en het niet moet laten lijken of ik een gewone c bet doe? of begrijp ik het nog steeds niet?:D

HannesNL

Balancen is echt vrijwel nooit nodig HU behalve als je tegen een reg zit waar je al een decent sample van hebt.

Ik vind hand 1 gewoon perfect gespeeld.

Hand 2: Hij cbet klein, mjaa, dat zou die ook kunnen doen met bijvoorbeeld AsK, vind het geen leak, en daar all-in gaan is logisch.

Hand 3: Hij bet 2/3e pot, je kan hoger betten, dit kan ik nog wel begrijpen dat je zegt dat zn betsizes off zijn.

Hand 4: flop cbet maakt echt bijna niks uit of je het met 1bb meer of minder doet.

zonder het hier te laten ontaarden in een strategiediscussie ga ik er in HU altijd vanuit dat de tegenstand redelijk is tot het tegendeel bewezen omdat ik in het verleden al tegen iets te veel degelijke regs ben aangelopen.

Ik begin dus altijd met een meer balanced range omdat deze EV0 garandeert, en wanneer ik merk dat villain slecht is, stap ik hier geleidelijk van af en begin ik gewoon puur mijn hand te spelen ipv mijn range.

Daarom ook dat ik in mijn verklarende de opmerking maakte dat ik er bij mijn beoordeling vanuit ging dat villain redelijk is.

BTW geeft monica lewinsky een goede bj? :)

iamthedanger

Oorspronkelijk gepost door HannesNL
Balancen is echt vrijwel nooit nodig HU behalve als je tegen een reg zit waar je al een decent sample van hebt.

I disagree

iamthedanger

wat is je nick btw? mss heb ik is tegne je gespeeld

net een sessie gespeelt van 865 handen en 182 dollar down. ik weet echt niet goed wat er verkeerd loopt, ik probeer nochthans wat tighter te spelen dan ik voordien deed en niet te callen in de bb. hier zijn weer enkele handen.

deze handen waren tegen een complete gek, 3bet was 37 fzo, callde me 2 keer tot de river met een pair dat hij pas maakte op de turn. even een voorbeeld van hoe goed hij was.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (2 handed)

Known players:
[tg]SB(Hero)$51.50:///////;BB$129.75:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with K:d, A:d.
Hero raises to $1.50, BB calls $1.00.

Flop: ($3) K:c, 8:h, 3:s (2 players)
BB checks, Hero bets $2.50, BB calls $2.50.

Turn: ($8) 9:d (2 players)
BB checks, Hero bets $6.50, BB calls $6.50.

River: ($21) 2:h (2 players)
BB checks, Hero bets $12.00, BB calls $12.00.

Final Pot: $45.
Results follow:

Hero shows a pair of kings(K:d A:d).
BB shows a pair of nines(9:s T:c).

Hero wins with a pair of kings(K:d A:d).

zon dingen gebeurden een aantal keren wat vr mij betekende dat top pair the nuts was tegen deze speler. hier volgen nog enkele handen tegen hem.

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$51.30:///////;SB$49.25:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with Q:d, K:h.
SB raises to $1.50, Hero raises to $4.50, SB calls $3.00.

Flop: ($9) J:c, J:d, 6:d (2 players)
Hero bets $5.50, SB calls $5.50.

Turn: ($20) 9:d (2 players)
Hero checks, SB checks.

River: ($20) T:c (2 players)
Hero bets $17.00, SB calls $17.00.

Final Pot: $54.
Results follow:

Hero shows a straight, king high(Q:d K:h).
SB shows three of a kind, jacks(J:s A:h).

Hero wins with a straight, king high(Q:d K:h).

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$63.25:///////;SB$67.25:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with Q:d, K:s.

Flop: ($9) 2:s, J:c, 6:d (2 players)

Turn: ($20) K:d (2 players)
Hero checks, SB checks.

River: ($20) 3:d (2 players)
Hero bets $11.50, SB raises to $57.25, Hero calls $41.75.

Final Pot: $130.5.
Results follow:

Hero shows a pair of kings(Q:d K:s).
SB shows three of a kind, sixs(6:s 6:h).

SB wins with three of a kind, sixs(6:s 6:h).

over bovenstaande hand hebk wel zwaar men twijfels of ik ze juist speelde, maar zoals ik al zei hij speelde enorm raar. ik had ze wel mss moeten folden op de river.

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$50.90:///////;SB$138.60:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with J:s, 9:s.

Flop: ($9) 9:c, 6:s, J:c (2 players)

Turn: ($20) Q:h (2 players)
Hero bets $15.00, SB raises to $50.00, Hero calls $25.90.

River: ($110.9) 5:d (0 players)
Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $85.
Results follow:

Hero shows two pairs, jacks and nines(J:s 9:s).
SB shows two pairs, queens and nines(9:h Q:d).

SB wins with two pairs, queens and nines(9:h Q:d).

hier is wss men betsize op de flop niet groot genoeg denk ik.

tegen volgende speler had ik nog maar 10 handen gespeeld, maar in de eerte hand raisde ik met A 10 en ging hij direct all in, toen ik men hand wegsmeet liet hij daar QQ zien. maar zelfs een flip winnen lukte niet. lees en ween;). is dit trouwen een automatische call daar?

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$54.60:///////;BB$45.45:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A:c, K:d.
Hero raises to $1.50, BB raises to $4.50, Hero raises to $12.75, BB raises to $45.95, Hero calls $32.95.

Flop: ($90.9) J:d, Q:h, 2:d (0 players)

Turn: ($90.9) 7:c (0 players)

River: ($90.9) Q:c (0 players)

Final Pot: $57.95.
Results follow:

Hero shows a pair of queens(A:c K:d).
BB shows a full-house, jacks full of queens(J:c J:h).

BB wins with a full-house, jacks full of queens(J:c J:h).

dit is de laatste hand, ik besluit om JJ te slowplayen en dan dit, ik laat hem daar c betten omdat hij dat altijd deed, op de turn bet hij nogmaals en denk ik aan aas 10.

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$55.30:///////;BB$55.45:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with J:h, J:s.
Hero raises to $1.50, BB raises to $5.00, Hero calls $3.50.

Flop: ($10) T:s, 5:d, 8:h (2 players)
BB bets $6.00, Hero calls $6.00.

Turn: ($22) 6:h (2 players)
BB bets $14.00, Hero raises to $44.30, BB calls $30.30.

River: ($110.6) 8:s (0 players)
BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $80.3.
Results follow:

Hero shows two pairs, jacks and eights(J:h J:s).
BB shows a full-house, eights full of sixs(6:c 8:c).

BB wins with a full-house, eights full of sixs(6:c 8:c).

laat maar weten waar het weer verkeerd is gegaan, want ik ga snel wat beter moeten gaan spelen op draai men hele roll op full tilt erdoor:D.

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
wat is je nick btw? mss heb ik is tegne je gespeeld

mijn nick is christofhuy(erg origineel) op full tilt. maar begin te denken dat ik me beter kan weghouden van de cashgames. het loopt keer op keer verkeerd:D.
ik denk dat ik nog wel een laatste keer wil bijstorten van men pokerstars account moest ik alles kwijtraken. maar het is niet men bedoeling alle winst die ik met toernooien maak erdoor te jagen op de cashgames:).

ik denk trouwens niet dat we al tegen elkaar hebben gespeeld, ik probeer de regulars zoveel mogelijk te vermijden;).

iamthedanger

voor 50$/u coach ik je wel

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
voor 50$/u coach ik je wel

en wat moet ik van zon coaching verwachten? en hoe werkt het? want ik heb er nog nooit 1 gekregen.

iamthedanger

jij speelt en ik kijk mee via mikogo/skype en geef je tips over hoe je je spel kunt verbeteren :)

oh en beiden microfoon, het is dus gewoon een gesprek.