Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL BSS Diamond Discussiehand (1)

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
459 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

Originally posted by praios

$10/$20 No Limit Holdem
PartyPoker
6 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG ($6406.98)
UTG+1 ($2000.00)
CO ($3043.50)
BTN ($2010.00)
SB ($4084.50)
Hero (BB) ($5255.25)

Pre-flop: ($30, 6 players) Hero is BB K♥ K♣
UTG raises to $70, 4 folds, Hero raises to $240, UTG calls $170

Flop: 4♠ J♦ 7♦ ($490, 2 players)
Hero bets $365.25, UTG calls $365.25

Turn: 5♠ ($1,220.50, 2 players)
Hero bets $913.12, UTG calls $913.12

River: Q♦ ($3,046.74, 2 players)
Hero checks, UTG bets $2,222, Hero ???

Op de flop en turn maakt hij heel snel zijn call waarna hij op de river direct bet nadat ik check.

We hadden geen agressieve history.

Wat is de beste line op de river in dit geval? Is check/fold de beste line? Ik denk niet dat er een hand is die ik hier beat.

Wat is mijn line als er op de river een blank komt, bijvoorbeeld 2:c? Kan ik hier value betten?

Villain is FleetwoodJac, een goede agro regular.

7 replies

easy fold op zowat de slechtste kaart in het deck
gezien de diepe stacks zitten er een hoop draws in zen range en de most obvious hit nog is ook
ook QQ hit hier een set en denk niet dat hij minder dan KK gaat betten daar

als river een blank is vind ik c/c wel leuk als hij aggro is, anders halfpotten voor value van minder

groeten

TychovE

Halfpotten op river lijkt me wel behoorlijk je hand face up gooien.

Vooral het feit dat het zo deep is, denk ik niet dat hij tweemaal gaat flatten met een hand als TT / AJ.

Gezien er geen agressieve history is, denk ik dat je de river check / fold kan spelen.

Jammer dat er geen stats enzovoort zijn, dit is zo read dependant. Als er bijvoorbeeld veel dynamiek is of hij lijkt wel van plays maken te houden, dan kan ik wel een check call vinden op de river (hij weet zelf ook dat dit een enorm enge riverkaart is).

Twisted1984

Check/fold op de river vind ik ook prima.

Als river geen ruiten was zou ik ook check/folden denk ik.. mits het een queen is.

Als er een 2c op de river komt bet/fold ik eigenlijk altijd. Zijn range op de river is gewoon heel vaak een redelijke boer (KJ/AJ), diamond draws, mogelijk TT of 99 afhankelijk van hoe agressief Hero speelt. Op een 2c river zal hij toch vaak callen met zijn pairs. Hij zal niet vaak z'n hand in een bluff veranderen als hij goede showdown value heeft dus daarom denk ik dat 1/2 tot 3/5de pot betten niet eens zo'n slecht idee is. Hij zal vaak gewoon callen met een redelijk deel van zijn showdown-value-range. Als hij schuift zit je wel een baggerspot maar ik denk dat je dan wel kan folden.

Twisted1984

Waarom denk je dat ie niet 2x zou flatten met AJ/TT Tycho? TT is marginal ja maar AJ zou ik zeker 2x flatten op dit board en ws river folden bij een grote bet tenzij die gast constant 3barrel bluffs maakt of heeel light valuebet.

Rogier

Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
easy fold op zowat de slechtste kaart in het deck
gezien de diepe stacks zitten er een hoop draws in zen range en de most obvious hit nog is ook
ook QQ hit hier een set en denk niet dat hij minder dan KK gaat betten daar

als river een blank is vind ik c/c wel leuk als hij aggro is, anders halfpotten voor value van minder

groeten

ofwel wat erwin ook zegt

Head Admin
Lanfear81

Speler 1

Wat is het probleem met een valuebet als de river een blank is (afhankelijk van de betsize)?

Handposter

Het probleem is dat ik denk dat hij niet zoveel kan callen in deze situatie. Misschien Queens, maar daar houdt het dan ook op.

Speler 1

Denk je dat hij iets zal valuebetten van de handen waarmee hij callt? Hou daarmee de handen die jij beat in je achterhoofd?

Denk je dat je hier kunt gaan voor een bluff incude?

Zonder verdere history met de speler zou mijn line bij een blank op de river zijn: een small bet. I denk niet dat je zo vaak een bluffraise zult zien van een denkende regular. Je line ziet er 1.level bluffy uit en hij heeft het probleem dat hij niet veel kan representeren.

Een alternatief is om de river op normale grootte te betten.

Ik vind de check, zonder verdere history, niet goed (en je zei dat er geen history was). Ik weet niet hoe hij draws speelt. Misschien callt hij de turn, om op die manier net te doen alsof hij showdown-bound is, maar misschien kan hij ook een dunnen valuebet maken omdat hij een herocall van jou wil.

Op deze river is het heel erg complex en is er niet een echt duidelijk antwoord. As played is het denk ik een fold.

Speler 2

Hard spot, Ik denk dat c/f hier goed is.

Er zijn een paar handen die je beat hebben, maar als je hier altijd check/call speelt dan is dat -EV.

Ik denk dat hij hier alle bet, als jij hier op de river checkt, juist omdat je niet vaak kunt check callen. Maar hier is het de vraag of hij een eventuele marginale hand (misschien Jx) in een bluf zal veranderen. Aan de andere kant heb je het probleem dat zijn valuerange hier niet zo klein is.

Speler 3

Ik speel in deze situatie check/fold. Ook bij een blank op de river, vind ik her niets op te betten. Dan zou ik check/call for Bluff Induce spelen.

RobbieV

speler 3 wint