De titel centurion behaal je als je 100 mile binnen een etmaal in Groot-Britanie wandelend hebt aflegt. Voor iedere lange afstandloper of wandelaar is dit een felbegeerde onderscheiding, waar veel training en doorzettingsvermogen voor nodig is. Om dit project leven in te blazen is er geld nodig, veel geld, om schoenen, hotel en vliegticket e.d. te kunnen betalen. Om dit geld bij elkaar te krijgen, kwam ik op het volgende idee, ik verkoop mijn playmoney van Pokerstars op Ebay, en dit wordt dan het startkapitaal op Pokerstars, om zodoende al pokerend het geld bij elkaar proberen te verzamelen, ik acht het bedrag van 1200 euro voldoende te zijn.
Wat heeft wandelen of harlopen en pokeren met elkaar te maken? beiden eisen discipline en doorzettingsvermogen. Overigens wordt de 100 Mile wedstrijd op Isle of Man gehouden, waar het Pokerstars is gevestigd.
De route naar de 100 mile wedstrijd, die eind augustus wordt gehouden, is lang. In de aanloop zal ik een kennedy mars (50M) binnen ongeveer 11 uur moeten kunnen afleggen, om enig kans van slagen te hebben. Het is niet zo dat ik enkel mij voor deze wedstrijd aan het voorbereiden ben, mocht het mislukken, dan probeer ik aan de New York marathon in november mee te doen.

Mijn eerste target in dit project is het behalen van een paar hardloopschoenen.