Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL BSS Diamond Discussiehand (2)

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
181 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Full Tilt No-Limit Hold'em, $10.00 BB (4 handed) -

Button ($2000)
SB ($3435)
Hero (BB) ($2415)
UTG ($2816)

Preflop: Hero is BB with Q♠, A♠
UTG bets $30, 2 folds, Hero calls $20

Flop: ($71) K♠, J♠, A♥ (2 players)
Hero checks, UTG checks

Turn: ($71) 2♣ (2 players)
Hero checks, UTG bets $50, Hero raises to $145, 1 fold

Total pot: $171 | Rake: $2

Hoe speel je tegen een unknown regular? Wat is ons plan als hij de flop continuationbet? Als hij hier niet bet, is dan check/raise turn een goede line in deze spot?

3 reacties
Twisted1984

4 handed zou ik 3betten preflop eigenlijk altijd simpelweg omdat je gewoon minder credit krijgt en je hebt een sterke hand. Dit board kan je gewoon heel weinig verkeerd doen en vind ik check/raise op de turn wel aardig omdat er geen river is die vervelend is voor onze hand.

Rogier

+1, en ik denk dat ik als die gast cbet ik checkraise gezien dat t er zo bullshit uitziet (we reppen like....draws+QT only gezien we pre hebben geflat)

Hoofdbeheerder
Lanfear81

speler 1

Op de flop is het een marginale situatie, maar ik denk dat check/call een mooie line is. Als hij hier een solide valuerange heeft, is onze equity ongeveer 40%, als we all-in gaan op de flop. Tegen slechtere flushdraws kunnen we zeker meer winnen, dan met de line check/call. Hij kan bluffen.

Aan de andere kant heb je af en toe een split pot als je check/raise Bet shove speelt, maar dat is ok

Zoals gespeeld moet je op de turn zeker betten. Hij represent een hand met showdown-value, en tegen zijn callingrange liggen we ver voor. Ik zie hier niet vaak een delayed continuationbet.

Onze equity:

Hold'em Simulation
9,900 trials (Exhaustive)
board: ahksjs
Hand Pot equity Wins Ties
asqs 39.42% 3,768 270
aa,kk,jj,QTs 60.58% 5,862 270

Speler 2

Ik denk dat ik hier c/c flop zou spelen, maar check/raise de turn. In tegenstelling tot speler 1 denk ik dat er hier juist heel vaak een delayed continuation bet gemaakt wordt. Ik zou het goed vinden.

Speler 1

Ik zeg niet dat het verkeerd is. Maar ik denk als Villain wil bluffen, hij makkelijk op de flop zal betten. Ik denk niet dat de meeste 1k-regulars veel kijken naar deception. Daarom is het onwaarschijnlijk dat hier heel vaak een delayed continuation komt.

speler 2

Lastig. Op de hogere limits is het een vaak gebruikte line. Hero zal in een dergelijke situatie vaak donken. Als ik dit weet, dan check ik hier graag behind om de turn te raisen.

Speler 3

Ik zou een andere line nemen: Drie keer check/call. Misschien verlies ik een beetje value in deze spot.

speler 4

Wat dacht je van AK/AJ/KJ?

Ik denk dat we zo'n 6-8% meer equity hebben. Hoe dan ook, ik vind check/call wel leuk.

Speler 4

De continuationbet is vaak gepolariseerd, ze betten met een weake hand. Dit komt vaak genoeg voor dat er delayd op de turn gebet wordt, en tegen deze range kunnen we met AQ check/raisen voor value.

Als villain zijn weake hand foldt tegen de check/raise, dan is dit een ideale spot om in komende handen check/raise als bluff te spelen met any2. Dat is het gameplan.

Als hij zijn weakdraw downcheckt (iets als middle pair), dan krijgt hij geen value van ons en is het eenvoudiger om naar de showdown te komen. Zeker als we een hand al JT/T9 hebben hier.

Bovendien is het in de toekomst gemakkelijker om zijn continuationbet aan te pakken, omdat zijn "air-range" wijder zal zijn.

Als we puur naar deze ene situatie kijken, dan is een turn- en riverbet net iets beter. Maar het is voor je tegenstander niet moeilijk om daarop in te spelen.

Ik zou hier graag check/raise en daarmee zijn gameplan om zeep helpen. De reden waarom het checkt op de flop: pot control!

Wat kan villain doen? aan de ene kant check behind op flops met strong made hands, aan de andere kant bet/calls op de turn met marginale handen. Maar nu we de check behinds op de flop wegnemen, kan hij niet meer aan potcontrol doen.

De tegenstanders adapten niet tegen delayed check/raises. Dit vinden ze altijd erg lastig

Als je hier A2ss heb, is het heel marginaal om de turn te checkraisen voor value. Dan zou ik liever betten. Dit dus in tegenstelling met AQ.