Skip to forum
Nickvdb1990 speelt ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nickvdb1990 speelt poker met zijn eigen pokercontroller!!!

43 Berichten
18 Gebruikers
0 Reactions
4,098 Bekeken
nickvdb1990

Ik ben al twee jaar ingenieursstudent in de elektronica en ik vroeg me af of ik deze zomer (in de maand augustus, want in juli heb ik een vakantiejob) geen eigen pokercontroller (wired/wireless) kon in elkaar steken.

Ik kan hiervoor gebruiken
Een playstationcontroller
Geld
Een microcontroller
Duizend soorten elektronische componenten (transistoren, diodes, weerstanden, spoelen en condensatoren. Evt. opamps)

Concreet is het de bedoeling om een paar knoppen als F1, F2, F4, ENTER, MW_UP en MW_DOWN te maken. Bijvoorbeeld door op datasheets uit te zoeken hoe keyboards/muizen dit doen en na te maken (communicatie met de PC is dan wel een groot struikelblok aangezien bijvoorbeeld het USB-protocol best ingewikkeld is om te implementeren), of door bijvoorbeeld van een bestaand toestel te gaan wijzigen wat er met het signaal gedaan wordt.

Hoeveel kans op slagen geven jullie dit? Iemand een idee over hoe ik tewerk kan gaan?

42 replies
samni
nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door samni
http://www.pokerlistings.com/blog/how-to-play-poker-with-your-rock-band-drum-kit

Looks like the newby way to go imo. Dit is hetzelfde als een gamepad kopen, en dan een programmaatje kopen dat de communicatie regelt, en dan nog een ander programmaatje gebruiken dat knoppen linkt met de pokerclient. Maar het is een optie, bedankt :D

veeRtje
Netraider

Nice. I like. :)

Het lijkt me zeker doenbaar. Er zullen vast wel C++ / Java libraries bestaan om de communicatie te regelen. Het heeft niet veel zin dat wiel te heruitvinden.

Misschien kun je een Wiimote gebruiken als controller bv.? Of een andere controller die via bluetooth werkt?

nickvdb1990

Ben vandaag al een pak minder ambitieus.