Skip to forum
Nickvdb1990 speelt ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nickvdb1990 speelt poker met zijn eigen pokercontroller!!!

43 Berichten
18 Gebruikers
0 Reactions
4,098 Bekeken
nickvdb1990

Ik ben al twee jaar ingenieursstudent in de elektronica en ik vroeg me af of ik deze zomer (in de maand augustus, want in juli heb ik een vakantiejob) geen eigen pokercontroller (wired/wireless) kon in elkaar steken.

Ik kan hiervoor gebruiken
Een playstationcontroller
Geld
Een microcontroller
Duizend soorten elektronische componenten (transistoren, diodes, weerstanden, spoelen en condensatoren. Evt. opamps)

Concreet is het de bedoeling om een paar knoppen als F1, F2, F4, ENTER, MW_UP en MW_DOWN te maken. Bijvoorbeeld door op datasheets uit te zoeken hoe keyboards/muizen dit doen en na te maken (communicatie met de PC is dan wel een groot struikelblok aangezien bijvoorbeeld het USB-protocol best ingewikkeld is om te implementeren), of door bijvoorbeeld van een bestaand toestel te gaan wijzigen wat er met het signaal gedaan wordt.

Hoeveel kans op slagen geven jullie dit? Iemand een idee over hoe ik tewerk kan gaan?

42 replies
samni
nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door samni
http://www.pokerlistings.com/blog/how-to-play-poker-with-your-rock-band-drum-kit

Looks like the newby way to go imo. Dit is hetzelfde als een gamepad kopen, en dan een programmaatje kopen dat de communicatie regelt, en dan nog een ander programmaatje gebruiken dat knoppen linkt met de pokerclient. Maar het is een optie, bedankt :D

veeRtje
Netraider

Nice. I like. :)

Het lijkt me zeker doenbaar. Er zullen vast wel C++ / Java libraries bestaan om de communicatie te regelen. Het heeft niet veel zin dat wiel te heruitvinden.

Misschien kun je een Wiimote gebruiken als controller bv.? Of een andere controller die via bluetooth werkt?

nickvdb1990

Ben vandaag al een pak minder ambitieus.
Ik ga denk ik zo'n PSX-to-usb-adapter kopen en XPadder (het programmaatje dat die gast met zijn drumstel ook had) en dan is het op 20 minuutjes gefixt. Kost alles samen minder dan €20 dus moet wel lukke :P

Nou, dat is inderdaad ineens een stuk minder ambitieus dan je oorspronkelijke plan ;) Laat je niet kennen, ik zou zeggen, ga d'r voor zoals je het ook gepland had. Wel knap staaltje vakwerk als je dat voor elkaar krijgt. ;)

nickvdb1990

Ik ben nooit geinteresseerd geweest om een project te maken enkel voor mezelf. Het zegt me nix om tientallen uren te steken om iets te maken dat dan perfect werkt waar ik niks mee ben.
En daar begint het zo stilaan op te lijken, want het is niet goedkoper dan Xpadder+adapter kopen, het is minder gebruiksvriendelijk EN het kan minder...

samni

Maar de oh zo hoge emotionele waarde van het spullementje is toch veel meer waard dan een paar luttele euro's :P

Gangstahhh

als hij af is koop ik er wel eentje :P

Tonaldinho11

Zou mooi zijn als je het dan ook werkend krijgt met tableninja. Dan wordt pokeren net een computerspelletje :D

Knien12

Oorspronkelijk gepost door Tonaldinho11
Zou mooi zijn als je het dan ook werkend krijgt met tableninja. Dan wordt pokeren net een computerspelletje :D

Sterker nog, met tableninja en een controller ben je al klaar.

Ik weet niet wat je nog meer wilt?

nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door Tonaldinho11

Daar is nix aan hoor (:

Tonaldinho11

Haha oh ok wist ik niet. Ben niet zo technisch aangelegd vandaar.

DodoBrabbel

Er zijn wel microchips te vinden (bv van Atmel volgens mij) die als HID interface gezien worden op de pc. Deze vertaald dan je USB naar bv een I2C bus om zo met een microcontroller te communiceren. Lijkt me niet erg lastig te maken.

De hardware (knopjes enzo) lijkt me lastiger te maken..

nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door DodoBrabbel
Er zijn wel microchips te vinden (bv van Atmel volgens mij) die als HID interface gezien worden op de pc. Deze vertaald dan je USB naar bv een I2C bus om zo met een microcontroller te communiceren. Lijkt me niet erg lastig te maken.

Ja denk dat ik al op zoiets was gestoten :) maja, dan zit je nog op de computer dat je die USBpoort kan uitlezen, maar dan moet ik dus nog een heel programma schrijven dat dan ook die waarden omzet in keystrokes en in de daartoebestemde buffer van windows gaat bijpleuren (denk dat dit tien uur werk is om uit te zoeken hoe je met die buffer werkt ofzo :D )
Dus twee programma's schrijven ;(

En idd, knopjes maken is niet moeilijk maar als je die knopjes in een behuizing wil die goed in de hand ligt en waar je makkelijk verschillende uren per dag mee kan pokeren, moet je er toch wel effe goed over nadenken :D een PS controller zou bijvoorbeeld goed zijn maar da's nog best moeilijk om die knopjes opnieuw aan te sluiten heb ik gezien.
Da's dan ook de voornaamste reden waarom ik waarschijnlijk toch voor adapter+Xpadder ga gaan. Als het zover is laat ik jullie nog wel weten hoe het daarmee staat :) (misschien dat anderen het dan ook willen gebruiken)

DodoBrabbel

Oorspronkelijk gepost door nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door DodoBrabbel

Ja denk dat ik al op zoiets was gestoten :) maja, dan zit je nog op de computer dat je die USBpoort kan uitlezen, maar dan moet ik dus nog een heel programma schrijven dat dan ook die waarden omzet in keystrokes en in de daartoebestemde buffer van windows gaat bijpleuren (denk dat dit tien uur werk is om uit te zoeken hoe je met die buffer werkt ofzo :D )
Dus twee programma's schrijven ;(

En idd, knopjes maken is niet moeilijk maar als je die knopjes in een behuizing wil die goed in de hand ligt en waar je makkelijk verschillende uren per dag mee kan pokeren, moet je er toch wel effe goed over nadenken :D een PS controller zou bijvoorbeeld goed zijn maar da's nog best moeilijk om die knopjes opnieuw aan te sluiten heb ik gezien.
Da's dan ook de voornaamste reden waarom ik waarschijnlijk toch voor adapter+Xpadder ga gaan. Als het zover is laat ik jullie nog wel weten hoe het daarmee staat :) (misschien dat anderen het dan ook willen gebruiken)

Over software had ik nog niet nagedacht :P
Als je voortgang hebt lees ik het graag

nickvdb1990

Alright guys, mijn adapter is toegekomen voor €3.50, ik gebruik het gratis programmaatje Xpadder en TableNinjaFT.

IK SPEEL POKER MET MIJN PS1 CONTROLLER :f_biggrin: :f_biggrin: :f_biggrin: :f_biggrin: :f_biggrin: :f_biggrin: :f_biggrin:

Duurde een halfuurtje om in te stellen en uit te zoeken. Als mensen geïnteresseerd (lees: jaloers) zijn, wil ik gerust helpen om een pokercontroller te maken :D

Haha, grappig, zo'n controller om te pokeren. Maar... Wat is het voordeel boven gewoon toetsenbord en muis? :P

samni

Denk dat het wel chill is... VGA-kabeltje tussen computer en tv, en dan met de controller vanuit de zetel MTT'tje spelen :P