Ga naar het forum
ff opletten bij pok...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] ff opletten bij pokerrooms op t cereusnetwork

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
500 Weergaven
blowkonijn
Oldschool Grinder

Ik zat net ff op te zoeken waar een bepaalde pokerroom onder viel en kwam t volgende artikel tegen. Let dus ff op met spelen daar. Betfair valt ook hierbij. Dit bericht was van 9 mei dit jaar, dus ik weet niet of t al opgelost is.

Na de eerdere schandalen bij UltimateBet en Absolute poker lijken er nieuwe zorgen in de maak voor de twee geplaagde pokerrooms. De site PokerTableRatings.com heeft namelijk een kritiekefout gevonden in het beveiligingsnetwerk van het Cereus Poker Network.

Cereus is een software platform dat sinds 2008 bestaat uit de twee bovenstaande rooms. Terwijl het Cereus network eigenlijk stond voor "a secure,responsive, and flexible online poker gaming experience" is er nu een serieuze leak in de beveiliging gevonden.Een fout die het mogelijk maakt om, met de juiste apparatuur, je tegenstander zijn hole cards in real time tebekijken.

Terwijl normaal elke pokerroom gebruik maakt van het SSl-protocol, hetzelfde soort beveiliginssysteem dat ook wordt gebruikt bij o.a. elke banksite, overheidssite en dergelijke, maken zij gebruik van een een encryptie die XOR-gebaseerd is. Een encryptie die er toch vooral om bekend staat extreem zwak te zijn. PokerTableRatings raad iedere speler die een account bezit bij UB en Absolute Poker dan ook aan om tijdelijk te stoppen met spelen tot alle problemen zijn opgelost. De COO van Tokwire Enterprises Paul Legget liet alvast weten dat ze bovenophet probleem zitten en dat het slechts een kwestie van uren zal zijn voor ze alles terug 100% veilig zal zijn.

8 reacties
Boki1988
PokerStrategist

Das al van een paar weken geleden, problemen zouden nu opgelost zijn.

zazizo
Oldschool Grinder

Klein foutje
Kan gebeuren
Is nu opgelost
Slaap lekker verder

nickvdb1990
PokerStrategist

Da's alweer 2 weken geleden opgelost, cereus gebruikt nu ook SSL-encryptie.

Je stelt het wel nogal simpel voor vind ik. Om iemand zijn hole cards in real time te bekijken moet je op zijn thuisnetwerk gaan inbreken (of gewoon in hetzelfde station zijn als hij met zijn laptop vanin een station speelt natuurlijk) en dan moet je nog een programma bouwen dat op dat netwerk de communicatie onderschept en dat uit al die ééntjes en nulletjes de holecards van een villain uithaalt.

Kans is miniem dat dit ooit bij mij gebeurd is, bijvoorbeeld. (ik speel op cereus (don't ask))

wessus
Oldschool Grinder

Kans is miniem dat dit ooit bij mij gebeurd is, bijvoorbeeld. (ik speel op cereus (don't ask))

vind je het zo slecht dan?

nickvdb1990
PokerStrategist

Helemaal niet, zit vol fish :)

Netraider
PokerStrategist

Verdomme, ik moet meer tijd steken in het bestuderen van poker clients. :tongue:

nickvdb1990
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Netraider
Verdomme, ik moet meer tijd steken in mijn boeken dan het bestuderen van poker clients. :tongue:

FYP

Netraider
PokerStrategist

True. :(