Skip to forum
De grootste pokerfa...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] De grootste pokerfail blog ever

356 Berichten
34 Gebruikers
0 Reactions
7,119 Bekeken

Beginposts zijn overrated

355 replies
Head Admin
Lanfear81

Hey tibo,

Solide eerste post moet ik zeggen!

Ik denk dat het bijhouden van een blog je wel kan inhelpen omdat je zo een stok achter de deur hebt om niet in het oude partoon te vervallen en "maar wat aan te modderen"

Zo kun je direct zien als je vast komt te zitten en kunnen andere mensen je direct weer op het goede pad helpen.

Is het niet verstandiger om in het begin eerst op 1 variant te focussen, dus óf cashgames óf de sngs/mtts? Of heb je deze beide in je doelstelling opgenomen om te zorgen voor afwisseling?

Als je begint met NL BSS, zou ik je allereerst willen wijzen op de serie Crushing NL50. Deze serie bestaat uit 6 artikelen en 8 video's en zijn een echte must voor iedereen die serieus bezig is met NL.

Een overzicht van deze serie vind je hier:

Ik had vandaag echt zin om wat volume te doen. Er is echter iets wat me ervan weerhoud. Ik bladerde wat door de blogs van anderen en zag overal actiepunten, road maps, to do lists, strategy lezen en sessies reviewen. Ook al heb ik het gevoel dat ik 10NL kan beaten met wat ik nu weet, toch wil ik graag eerst weer wat gaan lezen en reviewen.

bedankt lanfear alvast voor de Crushing NL50 tip! De opmerking om me op 1 iets toe te leggen is ook zeker correct. Ik ga NL BSS SH spelen.

Concrete checklist

1. CRUSHING NL50 artikelen doornemen + video's bekijken
  2. Alle silver artikelen NL BSS doornemen
  3. Belangrijke handen op 10NL die ik reeds speelde hernemen op hand replayer, hand ranges inoefenen en eventueel posten op het forum.

Head Admin
Lanfear81

Hey Tibo

Klinkt zeer goed!
Als je bezig gaat met de CrushingNL50 serie, zou ik ook even in de blog van Leo kijken:
Zo effectief mogelijk een succesvolle midstakes player worden]Zo effectief mogelijk een succesvolle midstakes player worden, maar die had je geloof ik ook al gezien.

Het nakijken van je gespeelde handen is zeker een goed idee. Maar post deze dan zeker ook op het forum _cool:
Doordat je zelf eerst door de handen heenloopt kun je bij handen waarbij je twijfelt zelf een goede vraag stellen op het forum. Je hebt zelf al nagedacht over de hand namelijk en kunt dus evt verschillende speelwijzen aanduiden en daarbij zeggen waarom je twijfelt welke de beste is.

Probeer een goede mix te vinden. Zodat je dadelijk niet een maand lang ALLEEN theorie zit te studeren.
Probeer in plaats van een zeer groot volume en weinig leren, veel te leren, maar daarnaast ook gewoon een klein volume aan handen te spelen. Zodat je wel steeds weet waarom je eigenlijk aan het leren bent.

Tevens kun je die gespeelde handen dan juist met je theoretische kennis bekijken en zo, samen met de handjudges, proberen uit te vinden waar de grote fouten in je spel zitten.

Over de laatste twee dagen dus niet zo heel veel gespeeld.

Ik ben in EV wat down maar door een 2-outer te hitten liep ik maandag wat vooruit op mn EV. Ben echt niet tevreden over hoe de zaken liepen. Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met de overgang vn FR nr SH opnieuw. We blijven werken en hopen dat het tij wat keert.

Ondertussen heb ik wat geprobeerd te reviewen. Ik postte drie handen op het forum. Ik zie toch nog veel spewy dingen zitten in mn game en dat moet er echt uit!

1)Nl5 T9
2)Nl10
3)NL5 JJ overpair facing river shove

Ik heb enkele aandachtpuntjes opgesteld ivm mn spel
-> Cold-call te veel met attractieve handen (suited connectors enzo)
-> EP open raise range moet tighter ... kom te veel in marginale spots facing 3bets of AT / AJ oop enzo

Ook heb ik enkele interessante artikels uitgeprint en voeg ik alles samen in een map. De CRUSHING NL50 serie moet ik verder bekijken. (5,6,7,8)

Om af te sluiten een handje waarin ik iets te fancy wil spelen voor 10NL.. Gelukkig gaat het nog net goed!
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]CO$10.00:///////;BU (Hero)$11.54:///////;SB$12.64:///////;BB$13.99:///////;MP2$10.00:///////;MP3$10.72:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with Q:h, 6:h.
3 folds, Hero raises to $0.30, SB calls $0.25, BB raises to $1.20, Hero raises to $3.40, 2 folds, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.5.

Beetje brag maargoed xp toch een mentale opkikker

Op naar de Gentse feesten!

Nog eens een kleine update.. jammer genoeg niet zo positief! Het loopt gewoon voor geen meter. Hier is de graph van mn NL10 SH sessies die ik tot nu toe speelde:

mn SD winnings zijn echt gigantisch naar beneden gegaan laatste paar sessies. Ik heb ook gewoon het gevoel dat ik echt iedereen loop af te donken door moves te maken als squeezes en light 3 bets , 4bet bluffs terwijl ik dit helemaal niet hoef te doen op deze limieten!

Dit zijn de aparte sessies:

Ik krijg het idee dat de BSS me gewoon niet ligt maar ik blijf voorlopig werken aan mn game en doe eerst meer volume.

Net opnieuw een sessie gedaan.

graph van mn SH 10NL:

Ik snap het echt niet meer. het is de eerste maal dat ik echt gewoon systematisch verliezend speel. Tot nu toe is me dit nog nooit gebeurd. Natuurlijk snap ik wel dat 6000 handen nog niet zo'n grote sample is maar toch.

Zowiezo keer ik een limiet terug. het wordt dus 5NL spelen .. xS

Ik snap niet 100% waaraan het ligt. Ik slaag erin om mn non SD winnings positief te houden tegenwoordig maar mn showdown winnings zijn volledig naar beneden. Dit kan als oorzaak hebben dat ik gwn op iedere river spewy bluffs maak en verlies, dat ik veel te light afcall op de river, of dat ik gwn slecht run en nooit de beste hand maak.
Ik moet toegeven dat ik mezelf veel te vaak in nesten werk door moves te maken en dat moet er echt ook uit. Om dit te doen ga ik eens proberen om te 8 tablen op 5NL en ietsje tighter spelen

Arjon

Hey Thibaut,

Uiteraard moeilijk om zo te kunnen zeggen waar het aan zou kunnen liggen, maar ik ben er zeker van dat als je een aantal sleutelhanden op ons handbeoordelingsforum post, je wel een aantal leaks uit je spel moet kunnen halen.

Ik zou wel adviseren het aantal tafels te beperken; 8 tafels is al een flink aantal, maar is voor veel mensen wel prima te doen. Hoeveel tafels speelde je hiervoor dan meestal?

Oorspronkelijk gepost door almighty1984
Hey Thibaut,

Uiteraard moeilijk om zo te kunnen zeggen waar het aan zou kunnen liggen, maar ik ben er zeker van dat als je een aantal sleutelhanden op ons handbeoordelingsforum post, je wel een aantal leaks uit je spel moet kunnen halen.

Ik zou wel adviseren het aantal tafels te beperken; 8 tafels is al een flink aantal, maar is voor veel mensen wel prima te doen. Hoeveel tafels speelde je hiervoor dan meestal?

Idd ik speelde ff 6 tafels maar nu 4 en mijn winrate is redelijk.
Ook zie ik dat je graph globaal gezien naar beneden gaat en dan soms wat pieken maar, heeft dit niet te maken dat je teveel cbet en teveel potten zonder showdown verliest? (ik kijk nu ff naar de experts)

Net terug van Tomorrowland! ff nog een kleine update

Om te antwoorden op de vraagjes:

Ik speelde bijna altijd 4 tafels. Ook nu speelde ik 4 tafels NL10 BSS SH. Misschien moet ik inderdaad beginnen met twee tot ik een deftige winrate vind.

Mijn Non showdown winnings zijn nagenoeg break-even. Ik heb een cbet % van 75% waarvan 50% lukt. De grote negatieve factor op mijn profit ligt in mijn Showdown winnings. Deze zijn volledig in elkaar gevallen. Ik speelde 18.8 /14 over 4500 handen met een WTSD% van 30% en W$SD% van 45%. Natuurlijk weet ik dat dit niet heel veel zegt maar goed.

Omwille van BRM ga ik dus nu NL5 spelen en heb besloten om dit op FR te doen. Ik speelde al zo'n 2000 handen en ik merk toch wel makkelijker afbetaald te worden. Ik update later, wanneer ik genoeg handen speelde op deze limiet over mijn winrate!

Net nog een sessietje gedaan op NL10 FR maar short stack. Ik voel me veel safer met de SSS... minder swingie enzo. Toch ga ik mij vooral toeleggen op BSS omdat ik vind dat dat meer skill vereist.

Het begon echt heel goed. op het einde was ik minder geconcentreerd en eigg is het vooral daarom dat ik naar beneden val. Toch nog in het groen dusja can't complain zeker !

Ook net silver star behaald op ps. Ik probeer morgen nog wat video's te bekijken. Het lijkt weer wat beter te gaan maar de weg is nog lang!

Opnieuw wat NL10 FR SSS gespeeld.

Het ging echt zoo goed. Middenin zie ik ook nog mn aces cracked door een FD ..
Ik speel deze variant eigg wel liever. Veel simpeler enzo maar ik vind dat ik toch BSS moet blijven spelen op lange termijn.

Ik las ook vandaag enkele artikels.
Spelen van PP's
onorthodoxe lines

Ik ga de eerste vier van die CRUSHING NL50 opnieuw bekijken en analyseren.
DB ga ik ook verder analyseren met speciale aandacht op de PP's en de handjes posten!

Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn:

Mijn mooie run kwam gisteren dus ten einde maar liep wel redelijk wat under EV.

Ik ben dus volledig opnieuw begonnen omdat het zo slecht ging. From the bottom NL2. Roll uitgecashed tot 100$.

Inmiddels staat er 150$ .

Ik blijf voornamelijk aan mijn spel werken door handjes te postten, maar vraag me toch af of ik dit wel goed doe. Ik vind dat ik er te snel overga en denk dat ik er niet echt veel uit leer meestal.

Updates volgen

BR: 175$

bobm78

Keep it up !!

BR: 190$

Vereisten NL10: 20K handen & 300$

Moet toch eens nadenken over een andere room. Mijn pokerstars is niet tracked en mn silver status dreigt af te lopen. Op FT heb ik geen rakeback deal en op een hele hoop andere sites had ik al een account. Mochten mensen suggesties hebben..

Net een hele dag grinden in 10 minuutjes weg.

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]MP3 (Hero)$5.87:///////;CO$1.92:///////;BU$11.38:///////;SB$4.88:///////;BB$5.00:///////;MP2$3.31:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with Q:s, Q:c.
MP2 calls $0.05, Hero raises to $0.25, 2 folds, SB calls $0.23, 2 folds, MP2 folds.

Flop: ($0.6) T:h, 7:d, J:h (2 players)
SB bets $0.30, Hero raises to $1.15, SB calls $0.85.

Turn: ($2.9) 4:d (2 players)
SB bets $3.48(All-In), Hero calls $3.48.

River: ($9.86) T:c (2 players)

Final Pot: $9.86.
Results follow:

SB shows a full-house, sevens full of tens(7:s 7:c).
Hero shows two pairs, queens and tens(Q:s Q:c).

SB wins with a full-house, sevens full of tens(7:s 7:c).

Equity Gewonnen Gelijkspel Verloren Hand
Speler 1: 52,605% 52,529% 0,153% 47,318% QsQc
Speler 2: 47,395% 47,318% 0,153% 52,529% JJ-66, AQs-AJs, KJs+, QJs, JTs, J7s, T7s, 98s, AJo, KJo, JTo, J7o, T7o

Twas lang geleden maar toch nog maar eens gigantisch gedonkt

Mss kun je er nog wel nog iets voor opbrengen voor de call als villain met nog wel meer draws kan shoven maar het was zo close dan nog dat het echt niet hoefde eigenlijk.!

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]CO$7.34:///////;BU$3.78:///////;SB$4.90:///////;BB$5.12:///////;MP2 (Hero)$5.70:///////;MP3$2.79:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP2 with A:d, A:h.
Hero raises to $0.20, MP3 folds, CO calls $0.20, BU folds, SB calls $0.18, BB folds.

Flop: ($0.65) 8:d, 9:s, 5:d (3 players)
SB bets $0.40, Hero raises to $1.25, CO calls $1.25, SB raises to $4.70, Hero raises to $5.50, CO calls $4.25.

Turn: ($16.35) 4:h (3 players)

River: ($16.35) J:h (3 players)

Final Pot: $16.35.
Results follow:

SB shows two pairs, eights and fives(8:c 5:s).
Hero shows a pair of aces(A:d A:h).
CO shows a pair of jacks(J:d T:d).

SB wins with two pairs, eights and fives(8:c 5:s).

rince and repeat

<- donk

als ik dit ga doen gaat het niet mooi worden op NL10

BR nu : 186$

:f_cry:

Daarmee is ook een einde gekomen aan mn mooie reeks.

Hier een graph van alles dat ik tot nu toe deed.

In het begin die messy donksessies op NL10 , daarnaa opgewerkt vanaf NL2

Ben2m2

goed steile grafiek omhoog, altijd prima :D

Jip vond het eigenlijk ook niet slecht tot nu toe op NL5. 13bb/100

Ik maak toch een kleine tactische aanpassing. (weeral xp)

Vanaf nu :

24HPoker -> Vanaf 4NL grinden , met 100$ deposit bonus + 30% rakeback

ik verwacht een nog steilere grafiek :D

Pokerstars -> Beetje toernooitjes doen op pokerstars, ik begin met 100$ en was ondertussen toch ook al 51$ up in toernooi op ps dus verwacht ook wel profit eigenlijk