Skip to forum
Cognitief living o...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Cognitief living on the edge

390 Berichten
29 Gebruikers
0 Reactions
6,712 Bekeken
Cognitief

Cognitief's Poker trip

Inleiding
Zoals waarschijnlijk meerdere met mij ben ik met poker begonnen zonder strategieën of wat dan ook te lezen. Ik begon nog wel met een leuke winst maar al snel sloeg het noodlot toe: ik was failliet gespeeld.
Hierna toch maar wat meer in poker verdiept en nog is €10,- gestort.
Het ging al wat beter en voordat ik hier terecht kwam had ik nog steeds zo'n €10,- opstaan. Al een hele verbetering dus!
Maar nu ik me hier heb aangemeld en me er ook echt in verdiep zie ik in hoe verschrikkelijk ik speelde. Tijd om hier wat aan te doen dus en mijn startkapitaal optimaal te benutten.

Hoe ga ik hiervoor zorgen?
Uiteraard veel op Pokerstrategy rond wandelen om zo meer kennis te verzamelen dan mijn tegenstanders. Deze kennis ga ik gebruiken met cashgames NL10 op Everest Poker. Met het startkapitaal van Pokerstrategy heb ik hier dus al een mooie bankroll voor. Tevens heb ik er nog $10,- naast gestort voor de first deposit bonus zodat ik sneller kan groeien.

Doelstellingen
- 1000 Summit Points behalen om startkapitaal vrij te spelen.
- Aan het eind van deze 90 dagen " startersdagen " een bankroll van $100,- te bezitten.
- In deze dagen zoveel mogelijk leren van Poker. (door middel van video's coachen lezen et cetera.)

Waar sta ik nu?

Algemeen:
Ik heb het startkapitaal twee dagen geleden ontvangen en momenteel mag ik niet echt ontevreden zijn over de vorderingen. Ik speel nu op twee tafels tegelijk en ben al een paar pogingen aan het doen met drie tafels tegelijk. Dat gaat redelijk, maar als ik ergens meega en de flop zie verwaarloos ik eigenlijk haast de andere twee. Hier moet ik dus mee oppassen.

Doelstellingen:
- Momenteel sta ik op 29 Summit points
- M'n bankroll is $66,97 op het moment.
- Het volgende heb ik gedaan om bij te leren:
+ No Limit SSS Basic [x]
+ No Limit BSS Basic [x]
+ No Limit SSS Bronze [4 van de 7]
+ Crushing NL50 kijken [1 van de 8]

Slot
Hopen dat het een mooie blog wordt en mijn doelstellingen succesvol afsluit.
Tevens hoop ik hier terecht te kunnen voor adviezen en tips, heb namelijk al verschillende momenten gehad waar ik niet tevreden mee was.

Hopen op een mooie tijd hier op Pokerstrategy!
Cognitief

389 replies

Hey Cognitief,

Een mooie introductie van je nieuwe blog. Ik hoop zeker dat je je doelstelling kunt volbrengen en je bankroll weet uit te bouwen. Voor zover ik het nu begrijp ben je met SSS begonnen op NL10 en wil je tegelijk ook wat BSS leren? Want daar wil je misschien na SSS op overstappen? Crushing NL50 van hasenbraten is echt een superserie, waar je zo te lezen ook al aan begonnen bent. Voor SSS zou ik een aantal video's van DeKuip en Gerv aanraden, bijv. de video over de stack:raise ratio (wat niet echt in de artikelen staat geloof ik).

Veel succes op Everest!

Cognitief

Dat heb je goed gezien, speel nu nog SSS maar wil op langere termijn graag overstappen naar BSS. Vandaar dat ik me daar ook wat in verdiep, maar SSS staat momenteel op de voorgrond.
En bedankt voor het filmpje, wordt hopelijk morgen bekeken.

Cognitief

Na het einde van de dag toch weer iets geld verloren maar ben niet geheel ontevreden over mijn spel.

Summit Points: 37,20
Bankroll: $61,80

Mijn laatste hand was er eentje waar ik behoorlijk van op tilt sloeg dus ben er toen maar mee gestopt. Anders was ik mijn kapitaal nu kwijt ghehe.

De desbetreffende hand:

Known players:
[tg]Position:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;UTG:10/40/40/-/-/0/-/-;MP3:95/20/12/-/25/0/100/60;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.87 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with K♠, K♣
UTG raises to $0,35, 4 folds, MP3 raises to $1,00, CO folds, Hero raises to $4,60 (All-In), 3 folds, MP3 raises to $8,25 (All-In), MP3 gets uncalled bet back.

Flop: ($9,70) 5♥, 4♣, T♦
Turn: ($9,70) 7♦
River: ($9,70) 8♦ (2 players)

Final Pot: $9,70

Results follow (highlight to see):
Hero shows one pair koningen (Ks Kc)
MP3 shows een straight, acht high (6s 6c)

MP3 wins with een straight, acht high (6s 6c)

Deze was toch wel erg zuur voor me, vandaar dat ik ook gestopt ben.
Maar mijn vraag is nu, was dit het juiste om te doen of niet?

Ps: Ik kan wat onder ' Results follow ' geen resultaat zien terwijl het wel in mijn post staat, ligt dit aan mij of?

Njaa morgen weer een dag en slaap lekker!

pbijvoet

er staat Highlight to see. Dus moet je die tekst eronder even markeren met je muis.

Edit: als je je hand selecteerd in elephant kan je op results klikken rechtsonderin een vakje (staat stats, results ps, forum etc). Deze gaat dan van dikgesrukt (laat result zien) naar dik schuin gedrukt (highlight to see) en dun (geen result, voor handenbeoordeling)

Cognitief

Aaah ik snap 't. Dank u voor de uitleg. =)

Net weer een aan 't pokeren geweest:
Summit Points: 50,90
Bankroll: $63,60

De Bankroll had meer kunnen zijn maar maakte een domme re-raise met A-Js waarna hij all-in ging en ik wel mee moest en verloor tegen pocket azen.
Die hand had ik dus meteen op moeten geven maar goed.

Tevens heb ik ook even mijn pokerkennis verbreed:
Video: Tien Typische Beginners Fouten bij Short Stack Strategie van DeKuip bekeken.
Video: Stack:raise ratio van Dekuip bekeken.
No Limit SSS Bronze [7 van de 7]
Psychologie & Didactiek [3 van de 15]

Cognitief

Vandaag weer een nieuwe pokersessie gedaan en dat was 't ook weer voor vandaag.

Met mijn doelstellingen gaat het goed:
Summit points: 85.36
Bankroll: $67,97

Ik ben blij dat ik een erge fout heb gemaakt in deze sessie.
Ik hield me niet aan SHC en liet me leiden door het gevoel, dit kwam me duur te staan en ik werd meteen op mijn plek gezet.
Wou de hand hier posten maar kan hem zo niet vinden, in ieder geval ik verhoogde in early position met A-J. Ik kreeg een call en maakte een continuationbet (moest all-in) en hij callt en liet paar azen zien.
Had dus meteen alweer verloren maar heb wel een wijze les geleerd:
Hou je aan de starting hands chart. :f_biggrin:

Nog wat andere leuke handen die ik wel met winst afsloot:

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is MP3 with 9♣, 9♠
2 folds, MP1 calls $0,10, MP2 folds, Hero raises to $0,55, CO folds, BU calls $0,55, SB folds, BB calls $0,45, MP1 calls $0,45.

Flop: ($2,25) 4♦, 9♥, 2♦ (4 players)
BB checks, MP1 checks, Hero bets $1,50 (All-In), BU calls $1,50, 2 folds.

Turn: ($5,25) 8♥
River: ($5,25) Q♠ (2 players)

Final Pot: $5,25

Hero shows three of a kind, negens (9c 9s)
BU shows one pair boeren (Jd Jh)

Hero wins with three of a kind, negens (9c 9s)

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is BU with K♠, K♥
UTG calls $0,10, UTG1 folds, UTG2 calls $0,10, 3 folds, CO calls $0,10, Hero raises to $0,70, 2 folds, UTG calls $0,60, UTG2 calls $0,60, CO folds.

Flop: ($2,35) J♥, 9♥, 4♠ (3 players)
UTG checks, UTG2 bets $2,15 (All-In), Hero calls $1,95 (All-In), UTG calls $1,34 (All-In), UTG2 gets uncalled bet back.

Turn: ($7,59) 8♦
River: ($7,59) 5♠ (3 players)

Final Pot: $7,59

Hero shows one pair koningen (Ks Kh)
UTG2 shows one pair boeren (Jd 3d)
UTG shows high card koning met boer kicker (Kc Tc)

Hero wins with one pair koningen (Ks Kh)

Dit waren wel de twee beste handen die ik vanavond gehad heb, maar ik heb me weer kostelijk vermaakt. :f_cool:

Cognitief

Weer even een pokersessie gedaan.

Summit Points: 112,52
Bankroll: $76,92

Als je dus puur alleen hierna kijkt gaat het dus prima, en als het zo doorgaat moet die 1000 summit points er ook makkelijk in zitten.

Qua leervermogen doe ik op het moment eigenlijk alleen nog aan het zoveel mogelijk handen laten beoordelen waarvan ik twijfel.
Daarom wil ik zo graag mogelijk de Silver status halen zodat ik weer nieuwe strategieën en video's kan bekijken. Maar als het zo doorgaat duurt dat niet al te lang meer.

Goed bezig man!

Handen laten beoordelen is echt een heel effectieve manier om je spel te verbeteren en als je ook nog silver gaat worden komen er weer vele nieuwe vids en artikelen die je kunt lezen en bekijken.

Ben je ook al eens bij de coaching van AlexBoxtel geweest? Die is speciaal voor Rush ;)

Succes!

Cognitief

Vandaar dat ik ook zo snel mogelijk naar silver wil, qua poker wil ik graag door leren, had ik zo'n instelling op school ook maar. :f_p:

Weet niet of je in de war bent maar ik speel geen rushpoker?
Speel op het moment SSS, wou eerst graag naar BSS toe maar dit bevalt me op het moment sowieso te goed.

Ow shoot, verkeerd gelezen :D

SSS, leuk dat je dat speelt! Er zijn hier een hele hoop spelers die daarmee begonnen zijn en nu succesvolle BSS-spelers zijn op de hogere limieten.

Nogmaals succes gewenst!

Cognitief

Dank je. :]

Hier nog een grafiek over mijn spel:

Weet alleen niet of dit goed/slecht is en hoe ik ervoor sta. :f_o:

TimPS

Speel je met $70 op NL10? Lijkt me risky? Veel succes in ieder geval!

Cognitief

Ik speel SSS hè, dus via BRM kan ik nl10 spelen met $50,-.
En bedankt. :)

Cognitief

Weer een sessie gedaan en kom steeds beter in mijn vel. :)
Als ik een keer een bad beat krijg kan ik mezelf redelijk gemakkelijk rustig houden, terwijl dat eerst wel anders was.

Heb momenteel ook 160 summit points.
De 200 die ik nodig ben voor silver zullen dus ook wel snel komen, dan komt er weer nieuwe leerstof bij, pas dus maar op mensen. :f_p:

Cognitief

Even een tijdje niet meer bijgehouden, maar nu heb ik goed nieuws.

Gefeliciteerd, je hebt nu de silver status!
Je hebt toegang tot nieuwe strategie artikelen, video's en nog veel meer. Wat de status inhoud en hoe je een hogere status kunt krijgen, kun je lezen in deze artikelen.

Jeuj! :f_grin:

pbijvoet

Congrats, doe er je voordeel mee _cool:

Oorspronkelijk gepost door Cognitief
Even een tijdje niet meer bijgehouden, maar nu heb ik goed nieuws.

Gefeliciteerd, je hebt nu de silver status!
Je hebt toegang tot nieuwe strategie artikelen, video's en nog veel meer. Wat de status inhoud en hoe je een hogere status kunt krijgen, kun je lezen in deze artikelen.

Jeuj! :f_grin:

Gratz! Genoeg te doen voor jou de komende dagen :P

Arjon

Gefeliciteerd met je silver status :)

Cognitief

Dank u allen, heb alleen op het moment niet veel tijd door de komende feesten/vakantie maar de tijd die ik heb gaan we ook optimaal gebruiken. =)