Nu BSS gaan spelen op NL2, niet goed gekeken dat die er toch wel weer was.
Baal er toch wel van, begon net winstgevend te spelen en had er ook plezier in.
Nu moet ik praktisch gezien weer op nul beginnen en daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
Heb vandaag een paar sessies met BSS gedaan.
Voelt helaas nog niet helemaal lekker aan, komt ook vooral omdat ik nu opeens met een big blind van 2cent speel. Nu heb ik soms het gevoel van ' ach om zoveel geld gaat het toch niet '.
Dat moet ik er dus sowieso uithalen en het wordt maar weer veel bijleren.
Volgens mij is NL2 niet echt van heel erg groot niveau als je ziet waar sommige mensen mee callen. Maar goed mij hoor je niet klagen.
Ik begrijp alleen één ding niet van de SHC.
Waarom moet je als iemand is mee gegaan AQs op de blinds callen?
Zoals in deze situatie lijkt mij hem wel sterk genoeg om te raisen:
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.87 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is SB with A♠, Q♠. CO posts a blind of $0,02.
6 folds, CO checks, BU folds, Hero calls $0,01, BB checks.
Flop: ($0,06) 6♠, 4♥, T♦ (3 players)
Hero checks, BB checks, CO checks.
Turn: ($0,06) 8♣ (3 players)
River: ($0,06) 5♥ (3 players)
Final Pot: $0,06
Results follow (highlight to see):
Hero shows high card aas met vrouw kicker (As Qs)
CO shows high card koning met tien kicker (Ks 3h)
BB shows high card tien met negen kicker (9c 2d)
Hero wins with high card aas met vrouw kicker (As Qs)
Op het moment mijn preflop spel aan het optimaliseren, moet nog te vaak naar de SHC kijken en bij SSS kon ik 't blindelings. Daar ga ik hier dus nu ook voor.
Oorspronkelijk gepost door Cognitief
Volgens mij is NL2 niet echt van heel erg groot niveau als je ziet waar sommige mensen mee callen. Maar goed mij hoor je niet klagen.Ik begrijp alleen één ding niet van de SHC.
Waarom moet je als iemand is mee gegaan AQs op de blinds callen?
Zoals in deze situatie lijkt mij hem wel sterk genoeg om te raisen:0,01/0,02 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.87 by www.pokerstrategy.com.Preflop: Hero is SB with A♠, Q♠. CO posts a blind of $0,02.
6 folds, CO checks, BU folds, Hero calls $0,01, BB checks.Flop: ($0,06) 6♠, 4♥, T♦ (3 players)
Hero checks, BB checks, CO checks.Turn: ($0,06) 8♣ (3 players)
Hero checks, BB checks, CO checks.River: ($0,06) 5♥ (3 players)
Hero checks, BB checks, CO checks.Final Pot: $0,06
Results follow (highlight to see):
Hero shows high card aas met vrouw kicker (As Qs)
CO shows high card koning met tien kicker (Ks 3h)
BB shows high card tien met negen kicker (9c 2d)Hero wins with high card aas met vrouw kicker (As Qs)
Hey Cognitief,
Ik geloof dat je hier de SHC iets verkeerd hebt geïnterpreteerd, of je gebruikt een andere SHC dan ik ken
AQs is na een limper uiteraard een raise. Waar zag jij dat je moest callen?
Dat stond in de basis strategie van de BSS.
Hoe speel je voor de flop?
En dan staat er bij iemand is meegegaan dat je bij de blinds moet callen.
Hmm, je hebt gelijk. Ik vind die charts zelf wel erg tight, en in de silveren artikelen leer je ook al wat looser te spelen, waar je zelfs vanuit UTG al wel AQ opent. Zo open ik ook vrijwel elke pocket pair uit elke positie enzo. Dat had ik dan weer van de coachings van Rogier.
Dus de vraag is in hoeverre je de basic SHC wil gaan leren als je later toch weer overstapt op de silveren charts
Njaa, ik dacht dat het het handigste was om eerst de basis te kennen en later over te stappen na de silveren charts.
Moet ik dat nu blijven aanhouden of vind je dat ik meteen door moet gaan naar silver?
Vandaag een leuke sessie gehad, de meeste handen waarin ik mee speelde sloot ik winnend af. Op het moment 1255 handen gespeeld met BSS en heb het gevoel dat er wel potentie in zit.
De laatste tijd heb ik wel door dat mijn reads op tegenstanders niet van heel hoog niveau zijn. Iemand hier een goede strategie/video voor?
Nog even een statistiek:

Heerlijk om te zien dat mijn verlies komt doordat ik één dag boven mijn limiet ben gaan spelen. Goede waarschuwing dat ik dat niet meer moet gaan doen plus ik sta op mijn eigen limieten dus wel in de +. ♠_biggrin:
Dat zal ik ook zeker doen vader.
Dat ik dat verlies geleden heb is ook alweer krap een maand geleden dus ik hou het ook wel vol.
Uiteindelijk op 750 handen blijven steken vandaag. Voor mijn doen toch een mooi aantal handen gespeeld.
Winst/Verlies: +1,75 (Beetje mager, maar vandaag veel ups en downs)
Bankroll: $91,46
Het gaat de goeie kant op.
De laatste tijd heb ik wel door dat mijn reads op tegenstanders niet van heel hoog niveau zijn. Iemand hier een goede strategie/video voor?
Dat is eigelijk iets dat voornamelijk met ervaring komt en daar veel handen met mensen te spelen. Hoe meer handen je op iemand hebt qua stats, hoe vaker je zal kunnen inschatten waar villain in die spot die move mee maakt.
Verder zou ik ook gewoon elke keer je een showdown ziet van iemand in een interessante spot, of ergens waar hij een vreemde play maakt, een note van maken zodat je die info hebt voor later.
Thx voor de nominatie btw
en zoals grootvader Elderwon al zei: braaf aan BRM houden, dan komt het wel goed en groeit je roll vanzelf wel
Nox
Oorspronkelijk gepost door NoxInvictus
De laatste tijd heb ik wel door dat mijn reads op tegenstanders niet van heel hoog niveau zijn. Iemand hier een goede strategie/video voor?Dat is eigelijk iets dat voornamelijk met ervaring komt en daar veel handen met mensen te spelen. Hoe meer handen je op iemand hebt qua stats, hoe vaker je zal kunnen inschatten waar villain in die spot die move mee maakt.
Verder zou ik ook gewoon elke keer je een showdown ziet van iemand in een interessante spot, of ergens waar hij een vreemde play maakt, een note van maken zodat je die info hebt voor later.Thx voor de nominatie btw
![]()
en zoals grootvader Elderwon al zei: braaf aan BRM houden, dan komt het wel goed en groeit je roll vanzelf wel
![]()
Nox
Dan gaan we daar maar vanuit en gaan we zoveel mogelijk handen spelen.
BRM hou ik me op het moment wel prima aan, en your welcome voor de nominatie.
Het is niet m'n dag vandaag. Maar liefst -$4,50 gespeeld vandaag.
Werd er een beetje ziek van met wat ik allemaal verslagen werd. Ben er dus maar mee gestopt voordat ik volledig op tilt sloeg.
Vandaag voor mijn gevoel wel goed gespeeld ook al viel het resultaat wel wat tegen. Uiteindelijk afgesloten met -$1,05.
Heb wel erg veel plezier in het spelen van suited connectors, kan telkens niet wachten om te zien wat de flop me brengt.
Ps: Na vandaag ook totaal meer als 10k handen gespeeld.
Gister weer iets winst gemaakt: +$1,50
Vandaag gaat het weer door waar ik eergisteren gebleven was. Op het moment al 1,5BI down. Ik merk dat ik gefrustreerd begin te raken en dat komt mijn spel natuurlijk niet ten goede. Heb er daarom voor gekozen om een pauze in te lassen.
Ga nu in alle rust even wat artikels lezen en video's bekijken om even weer op adem te komen. Zal elke dag alleen puur spelen voor 1 strategypoint zodat ik de 10 extra wel ontvang.