Skip to forum
Weekly Quiz: NL - T...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - The Big Slick (silver)

15 Berichten
10 Gebruikers
0 Reactions
963 Bekeken

De Big Slick (AK) is één van de sterkste starthanden in Hold'em poker en toch is het niet altijd even makkelijk om deze hand te spelen. Je kent vast de volgende uitspraak wel: "AK is net als Anna Kurnikowa - ziet er goed uit, maar wint zelden". Aan de hand van enkele voorbeelden kun je vandaag testen hoe goed jij met deze hand om kunt gaan.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel succes met het maken van de quiz!

14 replies
Fladdermouse

24/26, 2 puntjes verloren aangezien ik een nit ben die niet 4bet/call speelt in een UTG vs BB situatie. :rolleyes:

Veel betere quiz dan de vorige (Beslissingen uit positie). :)

Goed om te horen! ;) En een mooie prestatie Fladder!

Anraxas

Je hebt 20 van de 26 mogelijk te behalen punten gescoord. Dit komt overeen met 77 %!

heeft mij doen beseffen dat ik eigenlijk veel meer moet nadenken bij bepaalde handen. bij de uitleg merkte ik dat niettegenstaande ik de juiste beslissing had genomen, ik toch geen rekening had gehouden met bepaalde zaken die in de uitleg aan bod kwamen.
Bij deze von ik de quiz dus zeer leerrijk :f_biggrin:

23/26. Een paar kleine puntjes laten liggen.

Mstlc

Ik ken de FR games eigenlijk niet goed genoeg maar AK 4bet/callen UTG vs BB 3bet lijkt mij wel erg spewy.

krikke482

@mstlc: het is toch allemaal SH? en daar vind ik AK als utg vs bb ook maar iffy

Opgave 3:

PartyPoker $100 NL Hold'em (6 handed) HandRecorder v0.9b

Stacks & Stats
BB ($125.43)
SB ($90.76)
Hero ($110.76)
CO ($56.92)
MP ($188.87)
UTG ($100.56) (15/13/2.4/22/549) [VPIP/PFR/AF/WTS/Hands]

Preflop: Hero is BU with A , K
UTG raises to $4.00, 2 folds, Hero raises to $13.00, 2 folds, UTG raises to $34.00, Hero...

Fold (3 Punten)
Call (0 Punten)
Push All-in (1 Punten)

Jouw antwoord Fold (3 Punten)

Ditmaal 3-bet je zelf in positie, aangezien je ook tegen een UTG-openraise van een tighte speler nog vaak genoeg voor ligt. Na de 4-bet wordt de situatie echter heel anders, want dit duidt op een erg sterke hand. Ook hier is een call natuurlijk geen optie. Tegen een speler met een PFR van 13 zul je hier moeten folden. Wanneer je agressief speelt en met AK altijd preflop all-in gaat, dan moet je dat doen.

sorry maar waarop moet dit slaan?
er wordt altijd gezegd dat je moet inspelen op je tegenstanders maar hier moet je het dus wel doen omdat je het altijd doet?

ik had trouwens 21/26 zelfde fout als fladder + ik contibet/shove op de 2overs + gssd flop tegen de fish

Oorspronkelijk gepost door krikke482

Ditmaal 3-bet je zelf in positie, aangezien je ook tegen een UTG-openraise van een tighte speler nog vaak genoeg voor ligt. Na de 4-bet wordt de situatie echter heel anders, want dit duidt op een erg sterke hand. Ook hier is een call natuurlijk geen optie. Tegen een speler met een PFR van 13 zul je hier moeten folden. Wanneer je agressief speelt en met AK altijd preflop all-in gaat, dan moet je dat doen.

sorry maar waarop moet dit slaan?
er wordt altijd gezegd dat je moet inspelen op je tegenstanders maar hier moet je het dus wel doen omdat je het altijd doet?

Ik denk dat het sarcastisch bedoeld was, want anders vind ik het ook nergens op slaan :D

Rogier

dan ligt de fout preflop imo: call beter dan 3bet

HoofdVogel

19/26 :(

gewoon veel vragen anders gespeeld dan degene die de quiz opgesteld heeft :f_cool:

NLDPeter

24/26 omdat ik niet wil 4-bet callen met AK UTG tegen een BB raise. Ik denk namelijk niet dat je hier ooit actie gaat krijgen van minder als je 4-bet. IP callen tegen een range waarvan je een aantal handen domineert leek me beter.

Mstlc

Oorspronkelijk gepost door krikke482
@mstlc: het is toch allemaal SH? en daar vind ik AK als utg vs bb ook maar iffy

Oops :rolleyes:, ik zou dit soort dingen beter niet oplossen terwijl ik aan het spelen ben duidelijk :p. Maar goed, zelfs in SH games is UTG vs een TAG BB 3better met AK afstacken niet echt optimaal imo.

caroline29632

25/26 _biggrin:

Kan btw iemand me uitleggen wrm je wel cbet op 877 (alleen OC) en niet op 6TJ met backdoordraw en GS?

Of moet ik dat niet bekijken als de juiste play en gwn denken 'AS Played, wat is turn actie?"

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
25/26 _biggrin:

Kan btw iemand me uitleggen wrm je wel cbet op 877 (alleen OC) en niet op 6TJ met backdoordraw en GS?

Of moet ik dat niet bekijken als de juiste play en gwn denken 'AS Played, wat is turn actie?"

De reden is denk ik dat de tegenstander vaker een 6TJ board heeft gehit dan een 877 paired board, dus zal de c/bet, welke in feite een bluf is met enkel overcards (en een GS in het geval van de 6TJ board), vaker werken op het 877 board.

Wat je precies bedoelt met die tweede vraag weet ik niet zeker, maar zodra de vraag over de turn gaat, dan moet je gewoon accepteren wat er op de flop is gedaan in de opgave, ook al is dit soms misschien niet zoals jij het zou hebben gespeeld of wat het meest +EV zou zijn.

caroline29632

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
De reden is denk ik dat de tegenstander vaker een 6TJ board heeft gehit dan een 877 paired board, dus zal de c/bet, welke in feite een bluf is met enkel overcards (en een GS in het geval van de 6TJ board), vaker werken op het 877 board.

Dit geldt toch ook voor mij en ik denk dat hij eveneens weinig fold op die 877?
Ik cbet het wss allebei. Zeker die 6TJ, gewoon door die GS en backdoorflush (extra mogenlijkheden voor SB)