Skip to forum
Mijn 1000 dagen pla...

Meldingen
Alles wissen

Mijn 1000 dagen plan

458 Berichten
49 Gebruikers
0 Reactions
13 K Bekeken

Vond het tijd om ook maar eens een blog te beginnen.
Redenen? Beter worden, tilt vermijden door van me af te schrijven en natuurlijk om zo af en toe eens een showoff te doen van de resultaten. Belangrijkste toch wel om feedback te krijgen.

Ik speel regelmatig op de micro-stakes en ben nu eigenlijk gestopt met cash games omdat ik toernooien leuker vind.

De allerbelangrijkste reden is toch wel feedback dus ik zal ook regelmatig handen posten waarvan ik twijfel of ze goed zijn. Maar dat zal dan niet hier in de blog zijn maar op de juiste plek :)

Mijn doelstelling is om de $5 zo snel als mogelijk te verlaten en over te stappen op de $10. Ik merk dat het nivo op Full Tilt toch wel beter is als bij Everest. Helaas is het spelen van SNG bij Everest zwaar onmogelijk omdat ik de voorkeur heb voor non-turbo FR SNG's. en daar starten er bij Everest er te weinig van tegelijk (soms 45 minuten na elkaar de volgende).

Beantwoorden
Citeren
457 replies

Om te beginnen de resultaten van juli, mijn SNG avontuur start op de $2 en $5.

slecht resultaat, maar de rode lijn toch in de plus. Veel 1ste plaatsen waren er niet, slechts 8,5%..

Augustus ziet er iig al een stuk beter uit en ook mijn spel is imho beter geworden nu ik hard aan het werk ben met de push charts en dan met name de rebound push charts. Daar liet ik de afgelopen tijd toch wel een hoop liggen.

Beantwoorden
Citeren
Arjon

Hey Hoedinie,

Leuk dat je nu ook een eigen blog begonnen bent :) Ik kan me helemaal voorstellen dat het spelen van toernooien je aantrekt, dat is bij mezelf namelijk ook het geval.

De ICM trainer heb je al wel eens geprobeerd of niet? Een zeer goede tool om je SNG spel te kunnen verbeteren.

Wat betreft video's hebben we een aantal interessante SNG video's, waaronder een paar Nederlandstalige video's van Helemaalnicks. Daar geeft hij een sessionreview van singletable SNG's. Bij de Engelstalige video's vind je ook materiaal over multitable SNG's.

Veel succes! :)

Beantwoorden
Citeren

Ik zou aanraden om niet te veel naar die EV lijn te kijken. Bij SnG's is die namelijk niet helemaal betrouwbaar en je gaat er echt niet beter door spelen.

Veel succes.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door almighty1984
De ICM trainer heb je al wel eens geprobeerd of niet? Een zeer goede tool om je SNG spel te kunnen verbeteren.

jup, heb de icm light al doorlopen. superhandige tool die mij iig een aantal nieuwe inzichten omtrend de push or fold fase heeft gegeven/

Oorspronkelijk gepost door almighty1984
Wat betreft video's hebben we een aantal interessante SNG video's, waaronder een paar Nederlandstalige video's van Helemaalnicks. Daar geeft hij een sessionreview van singletabel SNG's. Bij de Engelstalige video's vind je ook materiaal over multitable SNG's.

Veel succes! :)
Thnx! Ik ga ze zeker kijken. Heb al een aantal SNG coaching sessies bekeken maar dat vond ikzelf tot op heden niet echt leerzaam. Wellicht komt dat nog :)

Beantwoorden
Citeren

Nog steeds aan het bijkomen van mijn hot running weekend.
Het doel van afgelopen weekend was duidelijk: de push/fold kaart gebruiken om er maximaal gevoel mee te krijgen. Daarnaast weer verder strategie artikelen lezen van de SNG zilver reeks.

Het resultaat? Met een ROI van 102% hoor je mij niet klagen. Wederom met dank aan de push charts is het me gelukt 77% ITM te komen.

Het hoogtepunt was toch wel de volgende sng:
Na geleidelijk een leuke stack te hebben opgebouwd door TAG in het begin te spelen begint een speler voor mij steeds agressiever te spelen. Dus wacht ik op een monster voor ik toesla. Dit eindigt dus in een 80/20 preflop allin. Helaas zie ik die verloren gaan en blijf ik over met 2.5BB.

Die gooi ik er een paar handen later in op de BB waar ik voor het eerst 'iets' van waarde krijg (een suited 2 gapper :) ). Zowaar win ik de hand en ver-trippel ik + de SB en een limp/fold inzet. De hand erna meteen met KK weer dubbelen, toch alweer zo'n 18BB dus we kunnen weer even ademen. Dat blijkt niet nodig als ik even later weer dubbel met JJ. een handje of wat later is de bubbel gebarsten en starten de nr1 en 2 een shove feest. Ik blijf rustig en heb vertrouwen in de komende heads up ook al ben ik dan shortstack. En inderdaad, dat gebeurd precies zo.

Moraal? met 2,5BB niet opgeven! het kan altijd nog. All you need is a chip and a chair!

Beantwoorden
Citeren
Arjon

Haha precies, zelfs als je bijna niets meer over hebt moet je niet opgeven; ik heb ze ook nog wel eens van nog verder terug zien komen, echt bizar soms :)

Mooie sessie trouwens zeg!

Beantwoorden
Citeren

Mooi zo. Nu er vooral niet te hard mee inzitten als volgende sessies iets minder zouden gaan, het kan niet altijd feest zijn namelijk. Maar helemaal geweldig dat het nu zo lekker gaat natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren

Vandaag idd een mindere dag.
Ben er na 4 mee gestopt omdat ik nog wat anders te doen had maar ben ook niet meer begonnen toen ik klaar was. Als de mindset niet goed is niet pokeren heb ik mij altijd voorgenomen :)

#1: met nog 5 over AJ in BB. Krijg een steal dus ik shove en word gecalled door A7. erg fijn! tot de river: de 7

#2: met nog 4 over AK in de SB. BB heeft gelijke stackgrootte (100 meer) dus direct shove voor 12BB. Hij called met A9. erg fijn! tot de runner runner flush op turn en river

#3: met nog 4 over en net een hand met 88 op moeten geven gaat het erin met 89s. Helaas loop ik tegen Azen op.

#4: laatste 3: kaartdood tot ik mijn monster zie: 75s. Helaas wint de TK het zoals het ook hoort. Toch nog 1 ITM

Jammer maar helaas. Hoort erbij en ik sta er voor augustus nog steeds geweldig voor.

Zaterdag live SNG's spelen. Iemand nog tips hoe ik mijn vrienden tot 2 dingen kan bewegen; mij laten winnen en dan toch nog een andere keer willen spelen ;)

Beantwoorden
Citeren

Je kan eerst al hun geld afpakken, dan naar de pub gaan en twee drankjes weggeven? Gaan ze de week erop weer mee :D

Succes met het live spelen en veel plezier ;)

Beantwoorden
Citeren

Het was me het weekend wel zeg.
Vrijdagavond eens proberen mee te doen in de SNG Madness op FTP. Na 3 uur non-stop poker kwam ik tot de conclusie dat ik in geen geval aanspraak zou gaan maken op de top 7 prijzen. een 19" TFT scherm is nu eenmaal niet groot genoeg om te gaan 16 tafelen. Iets dat toch een must is. Maar ach... ik sta in de lijst op de 196ste plek, heb minimaal 2 SNGs gewonnen voor de freeroll ticket en wie weet win ik nog iets in de raffle.

Dus zaterdag maar lekker live pokeren met vrienden. Met zijn vieren een DON SNG spelen en ondertussen lekker kletsen met een biertje erbij. Wat wil een mens nog meer. Na mijn eerste winst was het ook meteen over met de pret. Kunnen die gasten niet eventjes hier op PS de Push/fold charts nakijken? Dan weten ze toch dat ze moeten folden. Maar nee. Keer op keer worden mijn shoves gesnap called met Ax bagger of Kx bagger. En natuurlijk hitten ze.

Na een buyin of 10 in de min gaan we nog een uurtje 5NL cash gamen. Daar moet ik toch een edge hebben over deze maniac-styled donks!
Als de bel voor de laatste hand geklonken heeft sta ik 1 buyin in de plus en wordt er pocket 4-en gedeeld. Ik kan me mijn laatste live cash game nog goed herinneren.
Flashback
Hero is dealt 4x4x
De Flop is: 4,7,8
Hero raises allin.
Villain calls and shows 36 for a gutshot straigtdraw
de turn: Qx
de river: 5x

Villain wins with a 8 high straight
Back to today
Hero is dealt 4x4x
De Flop is: 4,7,8
CO bets 50
BTN calls 50
SB raises allin
Hero....
sja.. ga ik hier WEER in de laatste hand onderuit met 44? De speelstijl van de overige is duidelijk, ze gaan alle 2 callen. Wil ik dan met bottomset alle mogelijke outs ontwijken voor 2 buyins?
Hmm.. Wat ik niet zien: een 5,6,9 en misschien heeft iemand al een straat.
Na een pijnlijke fold worden er 2 baggerhanden een en 2 pair getoond. Ik zou gewonnen hebben.... en alle verlies in 1 hand goedgemaakt hebben.

Maar bovenal heb ik een heerlijk dagje gehad en de verliezen online weer teruggeharkt met mijn SNG grind.

Beantwoorden
Citeren

drama dag. Ik stop na 10 SNG's
1 keer 3de
9 keer OTM
te vaak 4de waarvan 3 keer verliezen van QK terwijl je voor loopt.
Heb wel eens mindere dagen maar vandaag slaat alles.

Kijken of we morgen nog zin hebben en anders sluiten we sowieso augustus iig toch met winst.

Beantwoorden
Citeren

Augustus zit erop. Na een rustige start ging het alleen nog maar omhoog. Tot deze week. Niets kon er gewonnen worden en de ene na de andere bad beat kwam weer terug. Of lag het toch aan mijn spel? wie zal het zeggen... Gelukkig vandaag SNG #175 winnend afgesloten en daar laten we het maar bij.

met een ROI van 20% mag ik niet klagen en op de $5SNG is de ROI zelfs 25%.

Af we dit de komende maand blijven volhouden? wie weet. Zelf ben ik niet heel erg tevreden met een aantal punten:
- tilt na meerdere bad beats
- rekening houden met call% op shove op de bubbel
- nog teveel wtf momenten.

Sinds 2 dagen ook maar eens begonnen met een nieuwe HUD indeling met iets meer stats en toegspitst op SNG play, alhoewel Fold-To-Cbet-Turn niet bijster veel gebruikt wordt. Ook hier nog maar eens kijken of het nog beter kan.

September wordt een drukke maand voor me dus:

[ ] Zilver status behouden
[ ] $5SNG grinden: minimaal 150 stuks spelen (is niet echt veel voor mij maar toch voldoende met max. 4 tafels open.
[ ] Alle zilver strategie artikelen voor SNG doornemen
[ ] Minder wtf moet ik doen situtaties dan augustus

Als deze winrate aan blijft houden ga ik op zoek naar een nieuwe monitor om makkelijker op 6 tafels te kunnen spelen. Iemand advies?

Beantwoorden
Citeren

September is 1 week onderweg en we mogen een bescheiden plusje noteren.
Ik heb besloten eens te proberen mij volledig aan de SNG startkaart + Push/fold chart te houden zonder dat ik ook maar 1 keer creatief ga spelen. Ik moet zeggen dit valt me best tegen zeg. Zelden bereik ik de laatste 4 met veel chips. Altijd is het vechten om het geld te bereiken en ben dan ook 1 op de 3 keer 4de.

Naast het feit dat het iedere keer knokken voor chips is is het dodelijk saai: geen steals, geen in positie calls met mijn favoriete handen. Het enige pluspunt is dat wanneer ik begin aan push/fold ik het de eerste paar keer met mindere handen kan doen omdat echt iedereen die oplet zijn hand fold. Zou ik ook doen als de 4/4 nit ineens gaat schuiven.

Een ander voordeel van het spelen als een nit is dat ik best 8-10 tafels zou kunnen openen, maar dat is zo tegen mijn speelstijl in.

Waarom speel ik dit spel? Omdat ik het leuk vind om te doen. Hoe krijg ik dan dat plezier weer in het spel terug?... moeilijk moeilijk...

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Heb ik ook last van dat ik na een tijdje wat creatiever ga spelen wat helaas vaak ook mijn winst geen goed doet. Maar als ik je graphs zo zie ga je de goede kant op dus ga zo door zou ik zeggen. Je bent ook aardig actief op forum hoop en merk daaruit dat je leergierig bent. Goede eigenschap zou ik zo zeggen!!

Beantwoorden
Citeren

Vandaag niet veel tijd.. moest live pokeren met vrienden lastig lastig... Reuze lol gehad en aan het eind was iedereen net zo vaak de sjaak!

Nog even voor het slapen 7 tafels op het scherm. Want tsja... die 10 extra Strategypoints moeten gehaald worden. Heb een andere layout waardoor ik verplicht word ABC poker te spelen. 7 tafels onder elkaar waardoor je alleen je chipscount + knoppen ziet als ze gestacked zijn. En dan rechts op het scherm de guides met startkaarten want de push/fold ken ik nog steeds niet uit mijn hoofd. Misschien iets als doelstelling voor volgende maand om die eens uit het hoofd te leren.
Dan vraag je je toch af: Zou het verboden zijn om zoiets op je IPhone tijdens een live toernooi te gebruiken? Zou wat worden zeg, iedereen met een calculatortje ICM M en odds berekenen.

Maar goed, met 7 tafels kun je ook niet veel anders en dus fold ik keurig de handjes waar ik toch geen tijd voor heb om eens lekker naar stats te kijken enzo. Gewoon de goede handjes afwachten en gaan!
Resultaat:
winst: +$33.5
ROI: 87%
ITM: 71%
1 * 1ste
3* 2de
1* 3de

En nu maar knus naar jullie warme nestjes en denk erom oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker. ...

Beantwoorden
Citeren

Vanavond nog maar eens 7 tafels tegelijk geprobeerd. Links tafels, rechts de starthanden, Push/fold chart en de SAGE puntentelling.

Wat een mafketels ook vanavond weer. maar goed ook want dan callen ze mijn monsters tenminste. De eerste run redelijk kaartdood en dan uit frustratie JJ shove nadat ik een 3-BET om mijn oren krijg. Dat mocht dus niet he van de starthandenkaart! Natuurlijk zit ik tegen QQ en mijn tegenstande komt duidelijk niet van pokerstrategy. Hij ging niet eens all-in. Nou ja zeg! Niet veel later moet ik pre-flop vanuit de BB 66 wegleggen omdat iemand raised naar 5BB en ik niet volgens de 20 regel kan callen. Ook al zit er 2 man in. Natuurlijk vallen er 2 6-en op het bord en ik had mijn tegenstanders die het er wel in smeten me 88 en JJ kaalgeplult...

Na de eerste run zonder veel goede kaarten maar met veel 4de en 5de plaatsen kom ik uit op een netto winst van $2. Jahaa, en dat is dan nog zonder de rakeback en bonus die ik met 7 $5SNG's vrijspeel.

Aangezien Rob van de smaakpolitie hier niet zo vrolijk van wordt besloot ik speciaal voor hem nog maar 7 tafels aan te vegen. En ik heb hem beloofd het de tweede keer netter te doen.
Nou.. EN HOE!
3 keer 1ste van de 7. Ik klaag niet. De 4 andere wel buiten het geld maar daar liep ik tijdens push/fold tegen betere handen aan. Of had ik wellicht toej ik de flop gratis mocht zien met 9♦7♦ en een flushdraw kreeg toch niet pot-bet / shove moeten spelen.. Ik had tenslotte nog 7 blinden over... ach ja... je kunt niet altijd hitten.

Het zoeken in de handen naar twijfelachtige handen is met dit strakke spel totaal overbodig. aar toch kom ik iedere keer met weinig fiches bij de laatste 4 of 5. Zou er toch een leak in mijn ÄBC-spel zitten? wie zal het zeggen. Ik kan het niet ontdekken.

Al in de eerste week van september ben ik al bijna halverwege mijn aantal SNGs. Volgende maand mijn "aantal-doel" toch maar omhoog bijstellen.

Als afsluiter dan maar het resultaat van vandaag:
winst: $31
ROI: 40%
ITM: 43%
4 * 1ste
2* 3de

En nu maar knus naar jullie warme nestjes en denk erom oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker. ...

Beantwoorden
Citeren

Na een avondje andere bezigheden vanavond weer even 2 series SNG's. 8 tafels tegelijk bevalt toch best wel. Niet echt voor het spelgenot maar voor het grinden zeker pirma te doen. Met de resultaten van deze maand kan ik gauw een 24'scherm gaan zoeken, dan hebben we plek om 10-12 tafels te grinden.

Ook vanavond was het resultaat weer prima. Heb zowaar een deal gemaakt bij de laatste 2. Ik vond hem zeker beter en hij was zwaar chipleader. Iedere cent boven de #2 plek vond ik +ev :)

winst: $39.13
ROI: 42%
ITM: 53%
3 * 1ste
2* 2de
4* 3de

Maar wat belangrijker is: geen enkele keer had ik problemen met "wat doe ik nu". Wellicht omdat er gewoon geen moeilijke situaties waren, dat kan natuurlijk ook.

Al met al heb ik nu halverwege iig 1 doelstelling bereikt: 150+ $5 SNG's spelen. Heb ik de rest van de maand wat meer tijd om de strategie artikelen te lezen en de SNG videoreeks push/fold te bekijken.

En aangezien het nog te vroeg is voor het warme nestje gaan we nu eerst op de overwinning proosten \o/ :f_cool: :f_cool: :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
Thypo

Eerst en vooral: gratz met je hot run, zo gaat ie goed :D
goe bezig.

Oorspronkelijk gepost door hoedinieHeb ik de rest van de maand wat meer tijd om de strategie artikelen te lezen en de SNG videoreeks push/fold te bekijken.

Dit vind ik wel een vreemde attitude..
je hebt nog meer dan 2 weken in de maand, waarom zou je dan minder spelen en meer lezen enzo juist omdat je meer dan 150 sng's hebt gespeeld deze maand?

het is natuurlijk jou leven en pokerspel ;)

ik zou alleen blijven spelen om je spel te blijven onderhouden en dan kan je terwijl toch nog lezen?

Beantwoorden
Citeren

Met 8 tafels open hou ik geen tijd over om te lezen :)
Als ik aan de SNG's bezig ben probeer ik mij daar zo goed mogelijk op te concentreren. Op die manier krijg je toch nog altijd een beeld van wat er aan tafel gaande is. Zeker bij de laatste 4 en minder is dat imho belangrijk. Ook op het lage nivo. Ik heb natuurlijk wel eens geprobeerd een video ernaast open te hebben maar meestal heb ik dan aan het einde van de video zo iets van... "heb ik nou iets meegekregen?"

enne.. natuurlijk zal ik niet stoppen met spelen de rest van de maand. Moet natuurlijk mijn "feel-good" mindset maximaal benutten :)

Beantwoorden
Citeren