Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Discussiehand #3

15 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
666 Weergaven
LaughingMan85

Ok, hallo allemaal, vandaag heb ik voor jullie een nieuwe discussiehand gemaakt, ik heb hier een hand gekozen om wat te leren ivm betsizing en de planning van een hand en is vooral gericht op de nieuwere spelers die er nog wat voeling mee moeten krijgen dus laat hun eerst wat reacties afvuren en dan zullen we de hand samen verder bespreken

Grabbed by Holdem Manager
SB ($5.02)
BB ($2.20)
UTG ($4.04)
UTG+1 ($0.86)
CO ($0.64)
Hero ($10.01)

Dealt to Hero J :spade: K :spade:
fold, UTG+1 calls $0.04, fold, Hero raises to ???, SB calls , fold, UTG+1 calls

Preflop kiezen we ervoor om UTG die met zijn limp veel zwakte toont te isolaten, hoe groot gaan we hier moeten raisen?

FLOP J :heart: K :diamond: 7 :diamond:
SB bets 2/3e pot, UTG+1 folds, Hero ??.

Op de flop hitten we hier dan een redelijk goed hand nl. top two pair maar nu plaatst SB hier een donkbet die 2/3 potsized groot is.
Wat doe je hier, raise je of call je? hoe groot zou je dan raisen?

TURN J :heart: K :diamond: 7 :diamond: 6 :heart:

Wat doe je op de turn indien villain nog eens donkt of indien hij checkt?

RIVER J :heart: K :diamond: 7 :diamond: 6 :heart: 8 :diamond:

Op de river komt dan een scare card. Wat doe je hier, call je als SB all in shovet of fold je? Kun je hier nog een valuebet plaatsen indien de SB checkt?

14 reacties

Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
Ok, hallo allemaal, vandaag heb ik voor jullie een nieuwe discussiehand gemaakt, ik heb hier een hand gekozen om wat te leren ivm betsizing en de planning van een hand en is vooral gericht op de nieuwere spelers die er nog wat voeling mee moeten krijgen dus laat hun eerst wat reacties afvuren en dan zullen we de hand samen verder bespreken

SB ($5.02)
BB ($2.20)
UTG ($4.04)
UTG+1 ($0.86)
CO ($0.64)
Hero ($10.01)

Preflop kiezen we ervoor om UTG die met zijn limp veel zwakte toont te isolaten, hoe groot gaan we hier moeten raisen?

$0.18

FLOP J :heart: K :diamond: 7 :diamonhed:

Op de flop hitten we hier dan een redelijk goed hand nl. top two pair maar nu plaatst SB hier een donkbet die 2/3 potsized groot is.

Raise. Ik wil geen gratis kaart geven iv flush en str8 draws.

donk: call, We zijn hier Way ahead/Way behind. Geen reden om de pot op te blazen.
check: bet. zelfde als op de flop: hand beschermen. Ik zie iemand met een set hier niet check/call/check spelen en dat is feitelijk de enige hand die ons beat.

Op de river komt dan een scare card. Wat doe je hier, call je als SB all in shovet of fold je? Kun je hier nog een valuebet plaatsen indien de SB checkt?

Bij een shove hangt het toch wel erg af van de actie op vorige straten. Op het eerste gezicht zeg ik fold. Is onze hand nu eigenlijk niet meer dan een bluf-catcher?

Bij een check zou ik zelf ook checken. Onze hand heeft showdown value.

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door hoedinie

SB ($5.02)
BB ($2.20)
UTG ($4.04)
UTG+1 ($0.86)
CO ($0.64)
Hero ($10.01)

$0.18

FLOP J :heart: K :diamond: 7 :diamonhed:

Raise. Ik wil geen gratis kaart geven iv flush en str8 draws.

donk: call, We zijn hier Way ahead/Way behind. Geen reden om de pot op te blazen.
check: bet. zelfde als op de flop: hand beschermen. Ik zie iemand met een set hier niet check/call/check spelen en dat is feitelijk de enige hand die ons beat.

Bij een shove hangt het toch wel erg af van de actie op vorige straten. Op het eerste gezicht zeg ik fold. Is onze hand nu eigenlijk niet meer dan een bluf-catcher?

Bij een check zou ik zelf ook checken. Onze hand heeft showdown value.

Probeer even goed na te denken over wat way ahead/way behind inhoud. Stel villain heeft hier Q:dT:d zijn we dan way ahead, way behind of een klein beetje ahead of een klein beetje behind?

Joeneunited

Handig al die ellenlange quotes.

Ik zou raisen naar 20 ct. volgens BSS pre-flop.
Op de flop zou ik zelf ong. 2/3 betten als ik aan zet was, maar nu hij dat al doet zou ik hem re-raisen potsized dus 1.90.
Op de turn zou ik 2/3 pot betten als hij checkt en als hij donkbet zou ik callen indien het niet te laag is.
Op de river zou ik wel bang zijn en dus behind checken, indien hij shovet zou ik callen want de pot is dan ongeveer 7.4 en dan bet hij dus ongeveer (5.02 - (7.4/2) = ) 1.3

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

Probeer even goed na te denken over wat way ahead/way behind inhoud. Stel villain heeft hier Q:dT:d zijn we dan way ahead, way behind of een klein beetje ahead of een klein beetje behind?

Op de turn tegen een donk bet DENK ik dat we wa/wb zijn.
Zou een Q♦T♦ hier een donkbet maken?.. hmm nu ik erover nadenk wel. ja aangezien mijnheer 9 + 6 voor de straat = veel te veel outs voor wa/wb heeft.
EDIT: alhoewel ik hier met Q♦T♦ zelf een check-raise zou spelen OOP
Naast Q♦T♦ en 9♦8♦ zie ik geen andere situaties waar we het niet zijn trouwens. mis ik iets?

NLDPeter

Op de turn tegen een donk bet DENK ik dat we wa/wb zijn.
Zou een Q♦T♦ hier een donkbet maken?.. hmm nu ik erover nadenk wel. ja aangezien mijnheer 9 + 6 voor de straat = veel te veel outs voor wa/wb heeft.
EDIT: alhoewel ik hier met Q♦T♦ zelf een check-raise zou spelen OOP
Naast Q♦T♦ en 9♦8♦ zie ik geen andere situaties waar we het niet zijn trouwens. mis ik iets?

Er zijn enorm veel draws mogelijk. WA/WB betekend dat je of bijna 0% hebt om te winnen of bijna 100% tegen draws is dit niet het geval. We zijn heir dus niet WA/WB.

Er zijn enorm veel draws mogelijk. WA/WB betekend dat je of bijna 0% hebt om te winnen of bijna 100% tegen draws is dit niet het geval. We zijn heir dus niet WA/WB.

Ik weet heus wat wa/wb betekend en er zit idd wat in.
Maar... denk je dat na een pot bet pre-flop raise en een bot sized bet er nog veel draws inzitten?
Laat ik het anders formuleren. Stel je hebt een flushdraw en je zit OOP. Hoe zou je dan de flop en turn spelen?

NLDPeter

Ik weet heus wat wa/wb betekend en er zit idd wat in.
Maar... denk je dat na een pot bet pre-flop raise en een bot sized bet er nog veel draws inzitten?
Laat ik het anders formuleren. Stel je hebt een flushdraw en je zit OOP. Hoe zou je dan de flop en turn spelen?

bet/bet

Mstlc

Ik weet heus wat wa/wb betekend

No offense maar euh, nee dat weet je duidelijk niet als je beweert dat de turn een wa/wb situatie is of zelfs maar denkt dat het er 1 zou kunnen zijn.

Ik zeg dit niet om je af te breken ofzo maar gewoon om aan te geven dat dit misschien iets is waarover je effe een artikel moet lezen of een video zou kunnen kijken om iets beter te begrijpen wanneer je wa/wb dan wel speelt.

laat ik het andes formuleren. Ik weet wel wat wa/wb betekend maar kennelijk ga ik er op de turn onterecht van uit dat we dat met top 2 pair zijn bij het vermelde bet patroon.
NLDPeter geeft zelf al aan dat iemand die met een dergelijke hand zit bet/bet zou spelen en zo heb ik het zelf ook geleerd: draws passief spelen OOP kost je alleen maar geld.
Nu krijgen we een check/call en dan op de turn ineens een donkbet.
Aangezien ik er naast zit hoor ik graag wat voor een handen ik dan van een dergelijk spelende UTG+1 mag verwachten.

PieterT4

Preflop raise 4BB + 1BB per limper; $0,20.

Op de flop willen we een protection bet (potsize) plaatsten. Uitgegaan van een preflop raise van $ 0,20 komt dat dan uit op een pot van $ 0,70. SB bet dan ca. $ 0,47. Onze raise: $ 2,11.

Voor de vraag wat te doen als hij callt en dan dan de turn donkt wordt het van belang om te kijken hoe zijn range eruit ziet. Voor een onbekende speler in de SB zou ik hem een range geven van 22-QQ, ATs-AQs, KQs, AJo-AQo preflop, ik ga er namelijk vanuit dat hij AA/KK/AK reraist.

Door zijn donk op de flop kunnen we dit aanpassen naar:JJ, 77, AdKd, AhQh, AdQd, AhJh, AdJd, AhTh, KJs+, AKo (misschien iets te tight). Op de flop liggen we dan nog voor met ca. 60/40.

De 6 :heart: veranderd dan eigenlijk niet zoveel. Donkt hij hier dan denk ik dat je opnieuw moet gaan beschermen; een raise dus. Checkt hij, dan een bet 3/4 pot denk ik, echter gezien zijn stack kun je misschien beter gelijk shoven.

Het probleem op de river heb ik dan ook niet meer :D

LaughingMan85

Aangezien ik er naast zit hoor ik graag wat voor een handen ik dan van een dergelijk spelende UTG+1 mag verwachten.

De speler zit hier op de SB, ik geef hier toe dat indien villain hier donkt op flop en daarna nog eens donkt op de turn dat dit een zeer rare line zou zijn van hem zowel indien hij een made hand heeft als indien hij een draw hand heeft maar dat betekent niet dat je hier wa/wb zou zitten en zomaar al zijn draws uit zijn range mag vegen.
Wij weten dat je een draw niet passief zou mogen spelen maar villain weet dat misschien niet en misschien zou hij hier proberen om met een kleine bet op de turn goedkoop naar zijn flush of straight te drawen.

Oorspronkelijk gepost door PieterT4
Voor een onbekende speler in de SB zou ik hem een range geven van 22-QQ, ATs-AQs, KQs, AJo-AQo preflop, ik ga er namelijk vanuit dat hij AA/KK/AK reraist.

Door zijn donk op de flop kunnen we dit aanpassen naar:JJ, 77, AdKd, AhQh, AdQd, AhJh, AdJd, AhTh, KJs+, AKo (misschien iets te tight). Op de flop liggen we dan nog voor met ca. 60/40.

Op NL4 moet je hier ook nog heel wat meer speculatieve handen in zijn range opnemen, eigenlijk alle SC's imo, er zijn gewoon heel veel mensen op deze limiet die zulke handen niet folden preflop.

Voor de rest heeft Pieter hier een goed en duidelijk antwoord gegeven op hoe je deze hand zou moeten spelen, namelijk een goede grote raise op de flop, liefst potsized (-> zie http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1586/1/ ), zodat je op de turn gemakkelijk all in kunt shoven zowel als villain donkt of checkt, en je dus geen lastige beslissing zou moeten maken op de river.

Er zijn heel wat beginnende spelers die hier op de flop de fout maken van veel te klein te raisen nl. 3x de bet van villain of nog minder. Op deze manier geef je villain niet enkel te goede odds om te drawen, ook ga je op de turn een overbet moeten maken om all in te komen wat niet ideaal is en indien je dat niet doet kom je dan soms voor een moeilijk riverbeslissing te staan.

Daarom moet je altijd een paar straten verder denken ivm je betsizing en de verhouding tot de pot zodat je op een gemakkelijke manier all in kunt shoven en je lastige situaties vermijd

Nog een extra vraagje: wat zou je doen als je dus een potsize raise maakt op de flop van 2,11$ zoals Pieter aangeeft en villain callt jou maar op de Turn verschijnt dan een 6♦ ipv een 6♥

Nog een extra vraagje: wat zou je doen als je dus een potsize raise maakt op de flop van 2,11$ zoals Pieter aangeeft en villain callt jou maar op de Turn verschijnt dan een 6♦ ipv een 6♥

Goeie vraag! Dit soort situaties vind ik vaak lastig.
Ik speel zelf meestal potcontrol in zo'n situatie.En geef daarmee nogal eens villain de mogelijkheid om op de river een blufbet te maken waarbij ik dan zoiets heb van "heeft ie nou echt een flush?"

Mijn alternatief is bet/fold. Als villain op deze turn check/raise speelt denk ik dat we niet vaak de beste hand zullen hebben.

PieterT4

Als de turn 6 :diamond: is en ik de SC's aan zijn range toevoeg, dan geeft de equilator aan dat we licht achterliggen 47/53.

Gezien het geld dat al in de pot zit heb je dus voldoende odds om evengoed nogmaals te betten. Ook hier weer een shove, laat de ander zich maar buigen over zijn odds dan.

LaughingMan85

Als hij weer zou donkbetten kun je op zo een turn best een fold overwegen aangezien je enkel nog een bluff beat imo, als ie nog genoeg achter heeft kun je nog wel eens callen en hopen dat je FH aankomt.
Als ie checkt vind ik een bet/fold wel ok, veel slechtere handen gaan hier wel niet meer callen maar als je hier de pot oppakt is dat niet slecht want op de river kunnen er nog een hoop kaarten aankomen die je niet wilt zien