Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel
op de flop zou ik bijna altijd cbetten, anders moet je eigenlijk al c/f hier..
op een blank turn zou ik dan [na die cbet/call] ook c/f
Mee eens. Bovendien is een paired board een prima cbet board omdat villain waarschijnlijk ook niet gehit heeft.
Oorspronkelijk gepost door TimLongshot
Je wilt hier de pot wel graag oppakken op de flop.
Mee eens, er kunnen een hoop lelijke turnkaarten vallen en bovendien geef je de controle uit handen door geen cbet te maken. Je geeft a.h.w. de hand op.
Oorspronkelijk gepost door SnijderMan
As played op de flop, wat het is plan voor de turn en de river (aangenomen dat de river niet een A of K is)?
In eerste instantie c/f, maar omdat je nu de A hit niet c/f maar b/f, de K ligt nl. nog wel in zijn range.
As played op de flop is de turn een c/f wanneer je niets hit. Met een turn 9 kun je eventueel nog c/c spelen om te bluffcatchen. De river herevalueer je dan.
Stel hij gaat toch callen op je cbet. en de turn valt een A ,zou ik toch passief gaan spelen om zo goedkoop mogelijk naar de flop te gaan. Je wilt hier geen grote pot spelen op zo een board. c/c is dus goed
Misschien wel de beste manier om nog value eruit te krijgen en minimaal te verliezen tegen een reeds gemaakte flush. c/c heb je ook nog je flushdraw en houd je slechtere handen er in, terwijl jij net - zonder dat hij het weet - je hand gemaakt hebt. Je kunt een blanko rivercard dan nog folden tegen een valuebet van villain op de river.
Als de turn A geeft speel ik c/c om zo nog wat value te halen uit een Jx hand die me nu uit de pot wilt spelen. Een bet zou namelijk value missen denk ik.
Als de river een
brengt dan speel ik c/f. Anders zou ik b/f
As played zou ik echter niet passief spelen. Villain kan van alles hebben en het is hier zaak om te betten voor value & protection. Ik zou niet speculeren dat villain een vis is die opeens met een gutshot gaat betten.
Als de river dan een vierde
brengt kun je, zoals jij 2x checkt prima uitbetten, aangzien er geen reden is om actie te verwachten van villain als hij geen goede
heeft, je kunt met een bet nog value halen uit een lage spadekaart. Je 9 is een van de hoogste schoppenkaarten left in de deck.
Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
- As played op de flop en de turn, kan hero hier groter betten of misschien beter checkraisen?
De river, as played, $1.5-$2 betten. Je hebt de nuts, op QJ
en KK na, maar kan gecalled worden met een enkele K, QJ en flush. Of gewoon met een A.
C/r is niet nodig. Een valuebet is een bet die gecalled wordt door villain met worse2. Dus hier uitbetten voor value. Check/raisen gaat uit van het principe dat villain alleen dan nog worse2 hands eventueel (dus is per definitie speculatief) uitbet. Je laat met een c/r value liggen in mijn opinie. TimLongshot wijst op terecht op de passieve speelstijl van villain, waardoor de speculatie op een riverbet van villain nog slechter is.
b/shove is dus de beste optie hier.
Ik zou er niet meteen $25 inrammen omdat je niet de nuts hebt. Bet/callreraise lijkt me afdoende.