Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Discussiehand #3: A9o SB steal

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
333 Weergaven

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Play hand

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]UTG2$30.78:///////;MP1$26.23:///////;MP2$32.31:///////;MP3$19.41:///////;CO$26.54:///////;BU$16.90:///////;SB (Hero)$25.45:///////;BB$25.00:///////;UTG1$39.93:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A:c, 9:s.
7 folds, Hero raises to $0.75, BB calls $0.50.

Flop: ($1.5) K:s, T:s, K:h (2 players)
Hero checks, BB checks.

Turn: ($1.5) A:s (2 players)
Hero checks, BB bets $0.75, Hero calls $0.75.

River: ($3) A:d (2 players)
Hero bets $0.50, BB calls $0.50.

Final Pot: $4.

Villain is 11/9 over 500 handen, fold to steal 90%, lage aggressie.

- Een cbet lijkt me redelijk logisch hier, toch? Maar hoe dan verder te spelen als de turn geen A is?
- As played op de flop, wat het is plan voor de turn en de river (aangenomen dat de river niet een A of K is)?
- As played op de flop en de turn, kan hero hier groter betten of misschien beter checkraisen?

7 reacties
HoofdVogel

op de flop zou ik bijna altijd cbetten, anders moet je eigenlijk al c/f hier..
op een blank turn zou ik dan ook c/f

as played zou ik de turn ook c/c
op de river zou ik toch hoger betten, 1/6pot is niet echt value :P
halfpot zou ik betten ofzo

Bump.

Meer reacties zijn welkom.

SnijderMan

Een cbet lijkt me redelijk logisch hier, toch? Maar hoe dan verder te spelen als de turn geen A is?

Of ik de flop c-bet weet ik eerlijk gezegd zo nog niet, dat laat ik mede afhangen van zijn fold to c-bet.
Na zijn call zet ik 'm nl. op iets als Ax, Kx of een PP en ik verwacht eerlijk gezegd dat daarvan weinig foldt.
Op de turn verandert er dan dus niets, dus nog steeds in c/f mode

As played op de flop, wat het is plan voor de turn en de river (aangenomen dat de river niet een A of K is)?

In eerste instantie c/f, maar omdat je nu de A hit niet c/f maar b/f, de K ligt nl. nog wel in zijn range. Op de river idem.

- As played op de flop en de turn, kan hero hier groter betten of misschien beter checkraisen?

Buiten KK en QJ :spade: gerekend heb je hier de nuts, dus dit is een duidelijke valuebet, ergens tussen de $1.5 en $2 (afhankelijk van wat je verwacht dat villain nog callt met een hand als JJ/QQ).
Checkraise is wel leuk bedacht, maar ik zie dat niet gebeuren met zo'n passieve speler.

Waarschijnlijk heb ik dat met die c-bet op de flop weer helemaal verkeerd :f_confused:, maar ik zie 'm echt niet veel folden

Ik zou hier zeker de flop C-betten. Villan speeld 10% van zijn handen tegen een steal. Deze flop zit dus zeker in zijn range maar is ook zeer gevaarlijk voor hem.
Daarom lijkt een cbet goed want je verjaagd veel handen en er zal hier vaak gefold worden. Je wilt hier de pot wel graag oppakken op de flop.

Stel hij gaat toch callen op je cbet. en de turn valt een A ,zou ik toch passief gaan spelen om zo goedkoop mogelijk naar de flop te gaan. Je wilt hier geen grote pot spelen op zo een board. c/c is dus goed

Als er geen A valt geef ik de hand gewoon op. Het lijkt me niet nodig op hier dingen te gaan riskeren terwijl het niet nodig is.

- As played op de flop, wat het is plan voor de turn en de river (aangenomen dat de river niet een A of K is)?

Als de turn A geeft speel ik c/c om zo nog wat value te halen uit een Jx hand die me nu uit de pot wilt spelen. Een bet zou namelijk value missen denk ik.
Als de river een brengt dan speel ik c/f. Anders zou ik b/f

checkraisen lijkt me niet de beste oplossing omdat je de bet van de tegenstander called op de Turn met een A hoog. Tegenstander zou je dan toch moeten zetten op die Ax of een Kx. Hij is ook redelijk passief dus je krijgt hier zelfs van een Kx en check behind.

b/shove is dus de beste optie hier. Wel maak ik het iets van half pot want alles wat je 1/6 potbet called, called je 1/2 pot bet ook denk ik.

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel
op de flop zou ik bijna altijd cbetten, anders moet je eigenlijk al c/f hier..
op een blank turn zou ik dan [na die cbet/call] ook c/f

Mee eens. Bovendien is een paired board een prima cbet board omdat villain waarschijnlijk ook niet gehit heeft.

Oorspronkelijk gepost door TimLongshot
Je wilt hier de pot wel graag oppakken op de flop.

Mee eens, er kunnen een hoop lelijke turnkaarten vallen en bovendien geef je de controle uit handen door geen cbet te maken. Je geeft a.h.w. de hand op.

Oorspronkelijk gepost door SnijderMan

As played op de flop, wat het is plan voor de turn en de river (aangenomen dat de river niet een A of K is)?

In eerste instantie c/f, maar omdat je nu de A hit niet c/f maar b/f, de K ligt nl. nog wel in zijn range.

As played op de flop is de turn een c/f wanneer je niets hit. Met een turn 9 kun je eventueel nog c/c spelen om te bluffcatchen. De river herevalueer je dan.

Stel hij gaat toch callen op je cbet. en de turn valt een A ,zou ik toch passief gaan spelen om zo goedkoop mogelijk naar de flop te gaan. Je wilt hier geen grote pot spelen op zo een board. c/c is dus goed

Misschien wel de beste manier om nog value eruit te krijgen en minimaal te verliezen tegen een reeds gemaakte flush. c/c heb je ook nog je flushdraw en houd je slechtere handen er in, terwijl jij net - zonder dat hij het weet - je hand gemaakt hebt. Je kunt een blanko rivercard dan nog folden tegen een valuebet van villain op de river.

Als de turn A geeft speel ik c/c om zo nog wat value te halen uit een Jx hand die me nu uit de pot wilt spelen. Een bet zou namelijk value missen denk ik.
Als de river een :spade: brengt dan speel ik c/f. Anders zou ik b/f

As played zou ik echter niet passief spelen. Villain kan van alles hebben en het is hier zaak om te betten voor value & protection. Ik zou niet speculeren dat villain een vis is die opeens met een gutshot gaat betten.
Als de river dan een vierde :spade: brengt kun je, zoals jij 2x checkt prima uitbetten, aangzien er geen reden is om actie te verwachten van villain als hij geen goede :spade: heeft, je kunt met een bet nog value halen uit een lage spadekaart. Je 9 is een van de hoogste schoppenkaarten left in de deck.

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia

De river, as played, $1.5-$2 betten. Je hebt de nuts, op QJ :spade: en KK na, maar kan gecalled worden met een enkele K, QJ en flush. Of gewoon met een A.
C/r is niet nodig. Een valuebet is een bet die gecalled wordt door villain met worse2. Dus hier uitbetten voor value. Check/raisen gaat uit van het principe dat villain alleen dan nog worse2 hands eventueel (dus is per definitie speculatief) uitbet. Je laat met een c/r value liggen in mijn opinie. TimLongshot wijst op terecht op de passieve speelstijl van villain, waardoor de speculatie op een riverbet van villain nog slechter is.

b/shove is dus de beste optie hier.

Ik zou er niet meteen $25 inrammen omdat je niet de nuts hebt. Bet/callreraise lijkt me afdoende.

Ik zou er niet meteen $25 inrammen omdat je niet de nuts hebt. Bet/callreraise lijkt me afdoende.

Dit is inderdaad beter denk ik. Veel value mis je niet want met een shove krijg je wrsl enkel calles van beter dus zijn eventuele reraise callen is de beter lijn. :)

Ik zou op de flop wel voor een cbet gaan, omdat het sowieso beter is dan c/c, en een c/f is zo zwak, dan ga je soms de beste hand folden. Op een non-A turnkaart ga ik meestal over op c/f. Als er geen draws aankomen op de turn dan kun je tegen bepaalde regulars nog wel b/f op de turn spelen, vooral tegen spelers die graag floaten en die veel folden op 2nd barrels.

Met een A op de turn lijkt betten me de meest voor de hand liggende keuze. Je staat op veel handen voor en je beschermt je hand dan tegen mogelijke draws. Een voordeel van c/c is weer dat je nog een heel aantal zwakkere handen in villains range houdt die hij zou folden tegen een bet, maar waarmee hij misschien nog wel een keertje wil blufbetten. Zelf betten lijkt me in het algemeen net iets beter dan c/c, dat zegt mijn gevoel hier.

As played is het bet/broke op de river als je tegenover een maniac of andere idioot zit. Tegen de rest van de spelers kun je ook wel b/c spelen, omdat villain nooit met zwakkere handen een reraise gaat callen. Bovendien bespaart het rake in het geval van een split pot. Als betsize zou ik denk ik 1/2 potbet kiezen of iets groter, maar niet te dicht richting potsize om Kx niet te hard af te schrikken.