Ga naar het forum
Denk mee met Zeezou...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Denk mee met Zeezouts nachtgedachten

27 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
3,856 Weergaven
Arjon

Zeezout zoekt inspiratie voor nieuwe gedachten!

Zondag meer .. ;)

26 reacties

inspiratie kan ik hem niet geven, wel een hart onder de riem, want ik lees wekelijks met plezier zijn column

Hey Z,

Allereerst ook mijn respect voor het wekelijks verwoorden van je hersenspinsels en gedachten. Het is erg leuk en leerzaam om je column te lezen. Bovendien is deze 'actie' erg leuk om de interactie met je lezers te bevorderen.

Bij deze wil ik dan ook een onderwerp aandragen waar we beiden mee te maken hebben (gehad) en waarvan ik denk dat jij er ongetwijfeld boeiende dingen over te zeggen hebt.

Door onze burn-outs zijn we meermalen met onze neus op de feiten gedrukt wat betreft de invloed van het fysieke op het mentale en andersom. Een goede metale gesteldheid zorgt er ook voor dat je jezelf fysiek goed zult voelen. Een goede fysieke gesteldheid zorgt er dan weer voor dat je jezelf in je hoofd stukken beter voelt.

Waar ik nu benieuwd naar ben: Wat denk jij van deze situatie met betrekking op poker? Hoeveel invloed heeft bijvoorbeeld een goede fysieke gesteldheid op je pokerspel? Zorgt sporten ervoor dat je beter aan de pokertafels presteert? En zou jij leuken manieren weten om zo optimaal mogelijk achter je scherm te verschijnen?

Ik ben benieuwd, wellicht kun je er wat mee ;)

Ciao

macomacoNL

Ik zou graag eens een artikel willen zien hoe zeezout met variantie omgaat. Zoals iedereen weet gaan poker en variantie hand in hand en ben benieuwd naar de gedachten hierachter :)

AceGaylord

Aaiii Zeezout.... geen inspiratie meer??! Hoe kan dat nou?

Ik wil je best wat bizarre ideëen uit mijn brein voorschotelen, misschien dat deze je gedachten kunnen prikkelen. Ik heb er tientallen, maar ik zal je niet overladen met mijn rariteiten dus geef je er één:

1. Soulreading, mythe of werkelijkheid: het is me regelmatig gebeurd dat al MTT multitablend (vooral bij heel wat tafels tegelijk als in 12+ tafels) bij all-ins, vóór dat de kaarten gedraaid werden er uit het niets een gedachte in me opkwam over de EXACTE hand van mijn tegenstander. Deze gedachten gaat dan zoiets als van: "jaja, call mijn allin nu maar en laat je 66 maar zien", terwijl er handreading technisch of rangetechnisch helemaal geen aanleiding voor te geven is dat hij hier exact 66 zou hebben, maar bijv. ook 44 of 55 of AQ of bijv. dat het niet eens zeker is dat ie mijn all-in wel uberhaupt zou callen.
Of nog een voorbeeldje: vorig jaar speelde ik in A'dam mijn eerste live toernooitje en wist de Headsup te halen en kwam tegen een speler die tot dan toe super-nitty speelde en die nooit blufde & fit-or-fold leek te spelen. Dit hand ging ongeveer als volgt: Ik raisede preflop; hij callde en ik miste het bord volledig en had een hand iets dergelijks als Q-high. Ik besloot een cbet bluf te maken, omdat ik ervan uitging dat hij toch niet verder zou spelen als hij het bord niet gehit had. Hij raiset mijn c-bet naar all-in en ik pak mijn kaarten om ze te gaan mucken. Op het moment dat ik ze wil mucken, krijg ik een vreemd gevoel en ben ik er opeens van overtuigd dat hij hier ook niets heeft. Maar niet alleen wist ik met zekerheid dat hij niets hand, maar dat hij zelfs complete trash als 24o had. Ik call en dit was precies wat hij had en win met Q high en even later het toernooi?!!
Hoewel dit soort momenten niet heel vaak voorkomen zijn dit soort momenten geen heel zeldzame anomalies, maar zijn ze me vaker voorgekomen- vooral online - en gebeuren ze vaker als ik veel tafels multitable (12, 15 of soms meer) dan als ik slechts enkele tafels (6 en minder) multitable.
Hoe kan dit? Is dit fantasie of is er werkelijk zoiets als Soul-reading? Waarom werk het beter als ik heel veel tafels mutli-table (speel ik dan meer op intuitie... of wordt mijn intuïtie minder "geblokkeerd" door mijn rationele denken)? Als het voorkomt is het NOOIT vanuit een bewust proces... er is dus nooit een gedachten vooraf gegaan dat ik eens even zijn kaarten ga soul-readen oid? Is het mogelijk in een soort van Field in the tunen zoals bijv. Lynne McTaggert in The Field beschrijft of Rupert Sheldrake bijv. vanuit de Biologie in oa. "The sense of being stared at" of bijv. - voor de meeste mensen spreekwoordelijk wat dichter bij huis - The Force uit starwars én als dit al allemaal kan, kun je jezelf aanleren om te soul-readen??

:P

Supermoderator
Zeezout

Inspiratie is niet het probleem hoor... :D

Na twee en een half jaar is het echter wel leuk om eens wat meer onderwerpen aan te roeren dan alleen die die mij bezighouden.

Inspiratie zelf pluk ik meestal uit het eerste woord dat ik in mijn hoofd krijg. Uit elk woord valt wel een column te schrijven.

Ik ga met jullie ideeën aan de slag en stuur gerust nog meer, al zal ik ze nooit allemaal kunnen behandelen omdat er maar 1 per maand komt (al moet je niet gek opkijken wanneer ik er elke week op inga :D )

samni

Bier en tieten!

Moderator
pcbeem

Heb wel een ideetje: "angst" om hoger te spelen met idee dat je limiet niet beat.

Supermoderator
Zeezout

De eerste komt er dit weekend aan!

Beware of the Plofmode!

Verder is dit even een reminder :D

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
Hey Z,

Allereerst ook mijn respect voor het wekelijks verwoorden van je hersenspinsels en gedachten. Het is erg leuk en leerzaam om je column te lezen. Bovendien is deze 'actie' erg leuk om de interactie met je lezers te bevorderen.

Bij deze wil ik dan ook een onderwerp aandragen waar we beiden mee te maken hebben (gehad) en waarvan ik denk dat jij er ongetwijfeld boeiende dingen over te zeggen hebt.

Door onze burn-outs zijn we meermalen met onze neus op de feiten gedrukt wat betreft de invloed van het fysieke op het mentale en andersom. Een goede metale gesteldheid zorgt er ook voor dat je jezelf fysiek goed zult voelen. Een goede fysieke gesteldheid zorgt er dan weer voor dat je jezelf in je hoofd stukken beter voelt.

Waar ik nu benieuwd naar ben: Wat denk jij van deze situatie met betrekking op poker? Hoeveel invloed heeft bijvoorbeeld een goede fysieke gesteldheid op je pokerspel? Zorgt sporten ervoor dat je beter aan de pokertafels presteert? En zou jij leuken manieren weten om zo optimaal mogelijk achter je scherm te verschijnen?

Ik ben benieuwd, wellicht kun je er wat mee ;)

Ciao

Thanx voor de column van deze week Z,
er staat inmiddels een reply bij, al heeft het wat langer geduurd dan gehoopt .....

Zeezouts Nachtgedachten: Plofmode

Supermoderator
Zeezout

Ik heb er een antwoordje bijgeschreven _cool:

Supermoderator
Zeezout

Voeg gerust nog wat onderwerpen toe hoor! Ik vind het eigenlijk wel leuk om op die vragen in te gaan :D

Nog even en dan gaan ze me "lieve Zee" noemen (hopelijk wel alleen de vrouwelijke lezers (m/v) ) en moet ik een interview voor de Story doen of zo... _cool:

Zijn er nog mensen met coole suggestie voor Zeezout?

Supermoderator
Zeezout

Had er nog een geschreven, maar die is nog niet online blijkbaar ;)

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Had er nog een geschreven, maar die is nog niet online blijkbaar ;)

Jawel!

Supermoderator
Zeezout

Ik voel nu zoooooooveeeeel liefde...... =)

CastAside

Waarom ga je geen boek schrijven?

Je vind filosoferen leuk denk ik, en dat als uitgangspunt in wat voor vorm ook toepassen op poker.

Of de evolutie theorie van Darwin (weet dat je gelovig bent dus weet niet zeker hoe je daar tegenover staat) toepassen op poker.

Supermoderator
Zeezout

Ben inderdaad van plan om een boek te schrijven, maar het komt er nog niet zo van.

Misschien dit jaar wel. Het zal dan ook een verzameling columns zijn, maar dan meer over het leven zelf.

CastAside

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ben inderdaad van plan om een boek te schrijven, maar het komt er nog niet zo van.

Misschien dit jaar wel. Het zal dan ook een verzameling columns zijn, maar dan meer over het leven zelf.

Mooie dingen laten vaak op zich wachten!
Zoiets heeft ook tijd nodig, meestal als het in je hoofd weer rustig is, alles een beetje op een rijtje hebt dan pas kun je alles plaatsen en dan komt inspiratie.

Supermoderator
Zeezout

Oorspronkelijk gepost door samni
Bier en tieten!

Jouw beurt, deze keer :D:D:D